Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:42

Peanutbutter schreef:
Het gaat toch niet over het stemmen ?????

Ben ik nu scheel of gaat het over het aanmelden van de veulens.. :+ :+ :+

mijn idee... ik snap ook niet goed waarom het steeds over het stemmen gaat.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:44

Dit was het eerste jaar dat ik zo zwaar onder de indruk was van twee hengstveulens dat ik er kriebels van in mijn buik krijg. Voor het eerst ook dat heel bewust gestemd heb op deze 2 dus. Al hecht ik er weinig waarde aan.

Wel jammer dat er zo veel drama omheen wordt gemaakt. Daarnaast ook jammer dat mensen gaan stemmen om iemand zijn gelijk te laten halen. Zou leuk zijn als iedereen gewoon voor zijn oprechte mening zou stemmen en daar ook niet om veroordeeld wordt.

Het aanmelden heeft te maken met het stemgedrag dus ik snap waarom sommige hun veulen niet aanmelden.

Daarnaast zou ik het eerlijk vinden als iedereen gewoon op 2 veulens stemt ipv dat 1 stem ook is toegestaan. Zo maak je er een eerlijkere wedstrijd van.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 31-10-16 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:44

Voor iedereen heeft de veulenverkiezing een andere betekenis. Voor sommigen is het het mooiste veulen, voor anderen het veulen die ze het grappigste vinden, voor weer anderen het veulen wat ze al tijden volgen op bokt, en ga zo maar door. En dat kan allemaal, het is een bokt veulen verkiezing, en niet specifiek "welke is het beste gefokt" of "welke heeft het mooiste koppie" of "welke is het zieligste". Het is een verkiezing voor alle bokkers.

Zelf doe ik alle jaren mee als ik een veulen heb, weet ook dat ik geen schijn van kans heb tegen een aantal veulens, maar ben altijd wel trots geweest dat ik nog best wel wat stemmen haalde omdat mijn veulen toch mensen aan sprak. Het is jammer als een aantal die stemmen moeten missen omdat ze weigeren te stemmen omdat de uitslag toch al bekend is.

Helaas dit jaar niet mee kunnen doen, wel een zielig verhaal, maar heb nooit het geslacht van het veulen geweten (vermoedelijk wel hengstveulen) dus wist niet waar ik het op moest geven. -O-
Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen, en als mijn nieuwe merrie drachtig blijft en een gezond veulen ter wereld brengt ben ik zeker weer van de partij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:45

secricible schreef:
Peanutbutter schreef:
Het gaat toch niet over het stemmen ?????

Ben ik nu scheel of gaat het over het aanmelden van de veulens.. :+ :+ :+

mijn idee... ik snap ook niet goed waarom het steeds over het stemmen gaat.

Omdat dat blijkbaar een reden is om niet op te geven lees ik hier in het topic.

Ennieweeeee; ik wens jullie een fijne dag! Ik ga uitmesten en rijden want het is droog en ik heb een zonnetje hier...waterig maar het is een zonnetje! 8-)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:49

Blijkbaar is het verloop van het stemmen reden tot niet aanmelden. Vandaar. :)

Mars schreef:
Het zou idd veel leuker zijn als het echt wat gelijker op zou gaan en men stemt op het leukste veulen ipv vanuit de vriendjespolitiek.

Maar hoe weet je dat dit niet zo is? Mensen die de populairdere veulens volgen zijn geneigd daar ook voor te stemmen - maar dat is dan toch ook gelijk het veulen dat zij het leukste vinden?

Salsa schreef:
Zou leuk zijn als iedereen gewoon voor zijn oprechte mening zou stemmen en daar ook niet om veroordeeld wordt.

Dat hoop ik ook :j

Chasey

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:56

Kan er niks aan doen, maar ook ik proef hier en daar toch wel afgunst in dit topic.

Ik stem niet, ook nog nooit gedaan. Ik vind namelijk gewoon alle veulentjes leuk! :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:57

Ik las de titel en had m'n antwoord klaar.
Ik volg het een beetje maar stem eigenlijk nooit.
Het is vaak al voorspelbaar welke veulens de top 3 gaan bekronen.
De reacties van jaloezie en afgunst hier vind ik zo...
Sommigen mensen doen alles om het beste uit een topic te halen en tevergeefs resultaat.
Anderen hebben hun naam en vriendjes mee waardoor het gemakkelijk word.

Zelf al zou ik een veulen hebben, dan nog zou ik deze niet plaatsen voor de verkiezing.
Is dat dan jammer? Misschien maar misschien zou ik mij minder slecht voelen dan dat ik het veulen wel zou hebben opgegeven.

Dus ja ik snap zeker waarom er minder aanmeldingen zijn bij de veulens en dat velen met gedachtes rond lopen als
'we weten toch al de top 3', 'die krijgt toch alvast veel stemmen dankzij bekendheid' en dergelijke.

De drang om beter, bekender, favoriet te zijn op bokt is gewoon een sport aan het worden.
Jammer natuurlijk, maar dingen als dit maken het er niet beter op.

Ik post tegenwoordig ook niets meer van topics en heb geleerd dat gewoon meelezen beter is maar nu wou ik wel even reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:05

+:)+
Maar desondanks heb ik nog 2 stemmen die te koop zijn :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:08

Tobbes schreef:

:')
Bewaar ze tot volgend jaar voor de mijne.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:10

Tobbes schreef:

Nou daar zeg je wat... Handeltje opstarten..... _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:11

Tobbes schreef:

:') :') Niet vier? :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:17

voor mij is het een verkiezing voor het mooiste veulen en omdat in de praktijk de laatste jaren niet meer is doe ik niet meer mee, niet opgeven en ook niet stemmen,

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:19

peach2001 schreef:
secricible schreef:
Het ging om het aantal aanmeldingen, dus dan zou jou advies zijn "dan geef je je toch niet op". En dat is juist wat er gebeurt. En daarom komt de vraag "waarom geven zo weinig mensen zich nog op?" Nou, omdat die vraag gesteld wordt antwoorden mensen daarop. Of zie ik dat nu zo gek?

actie-reactie. als mensen die nu niet stemmen omdat.. wel stemmen en daardoor de gedoopverfde winnaar misschien met de hakken over de sloot wint of zelfs helemaal niet, dan wordt het ook weer interessanter om op te geven.

Op een ander veulen stemmen wat ik ook niet naar smaak is om de meest populaire deelnemer niet te laten winnen vind ik pas echt suf. Dat komt pas jaloers over op mij.

Als ik stem dan stem ik om iemand te laten winnen en niet om een ander te laten verliezen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:22

vrouwke schreef:
Ik heb me veulens ook op gegeven, heb tot nu toe 2 stemmen en 0 stemmen.

1 daarvan is van mij _O-

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:26

Neonlight schreef:
Voor iedereen heeft de veulenverkiezing een andere betekenis. Voor sommigen is het het mooiste veulen, voor anderen het veulen die ze het grappigste vinden, voor weer anderen het veulen wat ze al tijden volgen op bokt, en ga zo maar door. En dat kan allemaal, het is een bokt veulen verkiezing, en niet specifiek "welke is het beste gefokt" of "welke heeft het mooiste koppie" of "welke is het zieligste". Het is een verkiezing voor alle bokkers.

fokfanaat schreef:
voor mij is het een verkiezing voor het mooiste veulen en omdat in de praktijk de laatste jaren niet meer is doe ik niet meer mee, niet opgeven en ook niet stemmen,

Voor mij is het ook een verkiezing van het mooiste veulen (ik bedenk welk veulen ik thuis in de wei zou willen hebben, en daar stem ik op).
Maar omdat het in de praktijk idd heel erg de andere kant op slaat, doe ik ook niet meer mee.

Het is een verkiezing voor alle bokkers, maar een bepaalde groep bokkers doet niet meer mee, dus slaat de verkiezing heel erg een kant op. Ook prima, iedereen mag zelf kiezen of hij daar aan mee doet of niet. Heeft niks met jaloezie of afgunst te maken, maar gewoon het niet passen in de verkiezing.

Stel dat ik heel goed kon zingen, maar geen performance had, dan deed ik ook niet mee aan een zangtalentenverkiezing waar performance van doorslaggevende aard zou zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:32

antje_vip schreef:
vrouwke schreef:
Ik heb me veulens ook op gegeven, heb tot nu toe 2 stemmen en 0 stemmen.

1 daarvan is van mij _O-

Dank je! :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:33

Ik ben blij en trots voor elke stem die mijn veulentjes krijgen :P En zelfs Tankje heeft een eervolle vermelding gekregen van een bokker -hoewel ik hem niet had opgegeven- geweldig is dat :D

Meedoen is belangrijker dan winnen, ik vond dat ik ze toch moest opgeven voor de mensen die met me hebben meegevolgd :)

Ik stem zelf meestal op de 'western' veulens omdat die me zoiezo het meeste aanspreken..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:43

Ik dacht na het lezen van de eerste paar reakties op deze post: huh, gelopen race, winnaar al bekend? Heb ik iets gemist.

Dus ik ga eens kijken naar die veulens, en de eerste naam die ik zie staan denk ik: OHJA die gaat natuurlijk winnen!
Maar daar ga ik niet op stemmen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:45

Het valt mij inderdaad ook op dat de aanmeldingen enorm teruglopen in vergelijking met jaren geleden :). Ik weet nog wel dat ik een stuk of tien pagina's aan veulens door moest bladeren, zo leuk :+:. Waar dat precies aan ligt? Dat komt in dit topic denk ik prima naar voren.

Ik stem nog steeds, ondanks dat de winnaar vooraf al bekend is, op het veulen dat mij het meest aanspreekt. En dat kan ieder ras zijn. Het veulen met het witte oortje en de blauwe ogen is mij bijgebleven, die krijgt sowieso een stem. Wat een snoepke.

Voor de rest... Nog maar een paar keer goed kijken. 'Gelukkig' zijn het in totaal maar vier pagina's aan foto's :).

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:06

Beetje jammer dat er weinig aanbiedingen zijn, maar gelukkig staan er nog wel een paar goed gefokte warmbloeden tussen alle op kleur gefokte dieren.
Ik heb helemaal niks met kleurtjesfokkerij, dus daar zal ik ook niet zo snel op stemmen. Wat niet wil zeggen dat die veulens niet heel erg leuk zijn voor de eigenaar.

Mijn stem dit jaar dus voor 3 goed gefokte warmbloed veulens en 1 super leuke Fjord.

Uit eindelijk hoop ik dat iedere Bokker het leukste paard of veulen op stal heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:05

Wel vind ik het leuk om te zien hoe iedereen een eigen motivatie heeft om te stemmen op een bepaald veulen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:13

KittyDylan schreef:
Ondanks het toch duidelijk is wie er gaat winnen heb ik mijn veulen toch opgegeven. Gewoon omdat het kan.

Ik denk inderdaad omdat het toch gaat om wie het populairste is.

zo heb ik het ook ervaren, en dan ook nog de mails achteraf of deze te koop is voor echt een belachelijk bod....zelfs na 2 jaar nog. want ooit was hij te koop toch?, en dan boos worden als je hem niet verkoopt ;)

En wat mij zelf tegen valt is dat een leuk veulen zonder "merk" schijnbaar niet leuk kan zijn omdat het niet een goed gefokte warmbloed is :o
Laatst bijgewerkt door kwita op 31-10-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:14

Ik heb ook gestemt en dan enkel op veulens die mij aanspraken, Amerikaanse rassen sowieso xD

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:16

Ik weet bij 1 categorie al wie er gaat winnen, maar dan stem ik daar lekker niet op. :')
Stem sowieso op de veulens die ik het leukste vind.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:17

Ik heb gewoon gestemd op de veulentjes die mij persoonlijk qua kleur, smaak en bouw het meeste aanspreken, en van die eigenaars ken ik er niet één, ik dacht dat het er ook gewoon om ging wie men het mooiste veulen vindt. Niet om wie wie kent. Vind veel reacties in dit topic dan ook wel getuigen van een enorme kleingeestigheid.
Smaken verschillen, de een vindt bont mooi, de ander vind het niks. De een voskleurig, de ander zwart. Je gaat toch niet stemmen op het veulen van "iemand" die je kent, terwijl je diens veulen - hoe leuk ook - eigenlijk niet in jouw persoonlijke smaakbeeld past?

Ik snap die hele ophef dan ook niet, en al helemaal niet dat men dan maar geen veulens meer zou insturen omdat het " een toch al gelopen race" zou zijn.
Dat je niet meedoet omdat toch een ander wel zal winnen vind ik nou niet bepaald een sportieve instelling. Je doet toch mee voor de FUN? Als je niet wint betekent dat toch niet dat je veulen opeens afzichtelijk is?