[HK] [Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2014 #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:49

jolandje schreef:
dit was bij onze merrie ook zo, maar dat vlies moet eraf, of de merrie moet het opeten, maar mijn merrie deed dat niet, als je het er dan niet af haalt kan hij niet staan, ik hoop dat er snel iemand komt

Even natuur z'n tijd geven ;)

Anoniem

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2014 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:50

Idd het hoofd is vrij dat heeft ze al goed gedaan , als ze even high doen dan weet de eigenaar het dan krijgt ie wel alarm

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:52

takkie_muis schreef:
Idd het hoofd is vrij dat heeft ze al goed gedaan , als ze even high doen dan weet de eigenaar het dan krijgt ie wel alarm

als je even pagina terug leest zie je dat ze al op de hoogte zijn blijkbaar:
JoyCiej007 schreef:
Cayenne schreef:
Klopt het landnummer wel?

Nou, ik heb zojuist gebeld....... kreeg iemand aan de lijn en die antwoordde alleen maar 'yes yes' 'yes', toen ik in engels vertelde dat ik belde vanuit NL omdat hun merrie Michelle zojuist was bevallen en ik (en vele anderen) zich afvroegen of ze daar vanaf wisten. 'yes yes'.

Nouja, heb ze maar 'good luck' gewenst en opgehangen.

geen bedankje of niets.

doe ik ook niet zomaar meer -O-

p.s. Cayenne, er stond geen landnummer voor, die bleek 0061 te zijn. Heb 't op deze manier gedaan:
http://www.hallobuitenland.nl/landnummer-van/australie

Dan kun je goedkoper bellen via een 0900 nummer vanaf je eigen telefoon.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:52

Joyce goed dat je gebeld hebt +:)+
niet iedereen kan op high drukken ;)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:54

Veulen probeerde al wel op te staan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:54

Ja dacht, als er zelfs op marestare hele tijd mensen zich afvroegen 'heeft er al iemand gebeld' 'mij lukt het niet', en hier ook, nouja dan bel ik maar ff. zal toch heel erg kort zijn dus veel zal het me ook niet kosten.

alleen mensen die zelf een cam online hebben en betalen kunnen high alert triggeren toch? en de mods?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:55

ja de natuur doet het meestal goed, maar bij ons zat het vlies er ook zo om en dat betekend dat de hele navelstreng en alles er nog aan zit en als dat er nu niet afkomt kan het gaan bloeden, ik heb er toen een navelklem opgezet en de streng afgeknipt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:57

jolandje schreef:
ja de natuur doet het meestal goed, maar bij ons zat het vlies er ook zo om en dat betekend dat de hele navelstreng en alles er nog aan zit en als dat er nu niet afkomt kan het gaan bloeden, ik heb er toen een navelklem opgezet en de streng afgeknipt

Ja daarom, en daarbij, kliniek of niet, als mensen er bewust voor kiezen om hun merrie onder cam te zetten en (tegen betaling) hun cam ter beschikking te stellen voor kijkers op marestare, dan doe je dat niet puur voor de 'lol' van anderen lijkt mij, maar ook omdat je het zelf prettig vind als mensen mee kijken, mee waken en evt. waarschuwen, dat is juist ook een beetje de opzet van het hele systeem lijkt mij.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:00

JoyCiej007 schreef:
jolandje schreef:

Ja daarom, en daarbij, kliniek of niet, als mensen er bewust voor kiezen om hun merrie onder cam te zetten en (tegen betaling) hun cam ter beschikking te stellen voor kijkers op marestare, dan doe je dat niet puur voor de 'lol' van anderen lijkt mij, maar ook omdat je het zelf prettig vind als mensen mee kijken, mee waken en evt. waarschuwen, dat is juist ook een beetje de opzet van het hele systeem lijkt mij.

Ja een beetje raar is het wel, ze zijn zelfs gebeld

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:00

Humans are on the way to check....all is well...the baby's nose was out of the sack from the beginning. It was just stuck on the top of it's head but was breathing just fine. Most of the time humans are not needed to help in the birthing process...but when we are needed we are REALLY needed...and it could be a life or death situation. That is what is so great about marestare. I am sure the staff was watching just like us and knew that all was well. They might as well go back to sleep now and check the gender at their normal work hours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:01

DEaar zijn ze!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:02

Vlak voor of na mij heeft er volgens mij van marestare nog iemand gebeld, die zegt zojuist op het topic daar (even vrij vertaald, je mag tegenwoordig niet meer kopieeren):

'mensen zijn onderweg om te checken, alles lijkt goed te zijn, veulens neusje was hele tijd al uit vlies, zat alleen stukje over z'n hoofd maar hij ademde goed. meestal zijn wij mensen niet nodig bij de geboorte, maar áls we nodig zijn, dan zijn wij mensen ook écht nodig en ook snel. ik ben er zeker van dat het personeel v/d kliniek het al wist en achter de cams zat te waken, misschien gaan ze nu ook wel gewoon slapen en straks pas het veulen en z'n geslacht checken, tijdens normale werktijden'.

het is daar nu nl. 4 uur in de morgen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:03

zie niemand?

Anoniem

Zonet was er iemand die het resterende vlies eraf haalde , veulen ging gelijk proberen te staan en ging op zijn snuffert :P

JoyCiej007

Rivaldo schreef:
Humans are on the way to check....all is well...the baby's nose was out of the sack from the beginning. It was just stuck on the top of it's head but was breathing just fine. Most of the time humans are not needed to help in the birthing process...but when we are needed we are REALLY needed...and it could be a life or death situation. That is what is so great about marestare. I am sure the staff was watching just like us and knew that all was well. They might as well go back to sleep now and check the gender at their normal work hours.

Je mag niet voor niets niet meer teksten en/of afbeeldingen kopieeren en plakken vanuit marestare, krijg je zelfs een waarschuwing voor. een niet al te letterlijke vertaling mag dan nog wel.........

dus vind dit toch niet zo netjes (al is het vast goedbedoeld).

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:04

ik vind het raar dat ze dat vlies er niet afhalen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:05

kwam iemand even tussen de beentjes kijken

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:06

mooie merrie trouwens , is al helemaal weer slank lijkt me

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:06

takkie_muis schreef:
Zonet was er iemand die het resterende vlies eraf haalde , veulen ging gelijk proberen te staan en ging op zijn snuffert :P

oh had ik niet gezien, goed zo!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:07

JoyCiej007 schreef:
Je mag niet voor niets niet meer teksten en/of afbeeldingen kopieeren en plakken vanuit marestare, krijg je zelfs een waarschuwing voor. een niet al te letterlijke vertaling mag dan nog wel.........

Hoezo niet voor niets eigenlijk? Waarom is dat veranderd?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:08

JoyCiej007 schreef:
Rivaldo schreef:

Ik denk niet dat dat over zulke berichten gaat, meer voor foto's en dergelijke, maar zal in vervolg gewoon vertalen ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:10

Had die merrie gisteren steeds aanstaan,
Ik had namelijk al een vermoeden.
En ja hoor: zodra ik niet kan kijken bevalt ze :')

Heb tot nu toe alleen schapen en een ezel zien bevallen. Wil nu wel eens een paard zien :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:15

Omdat er in het verleden veel teksten en afbeeldingen werden gekopieerd en elders op inet werden neergezet. In het verleden is het helaas ook wel eens voorgekomen dat een bepaald persoon bijvoorbeeld hélemaal werd afgebrand en zelfs werd bedreigd en uitgescholden vanwege haar (heftig om te zien, maar wel reddende!) handelingen bij bijv. een 'red-bag' delivery.

Rivaldo schreef:
Ik denk niet dat dat over zulke berichten gaat, meer voor foto's en dergelijke, maar zal in vervolg gewoon vertalen ;)

Daar is die melding toch heel duidelijk over:
'you are strictly prohibited from copying, republishing, reposting, distributing (etc. etc.) with regard to the MS trademarked, copyrighted and intellectual propertied material within our website and the contents contained in here

Omvat dus echt alles, ook teksten/updates/quotes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:43

Wat een stelten :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:06

Mooi veulen!

Alleen staat er nog steeds een low alert op deze cam :+ zal het ff melden in het MS topic.

Eigenaren v/d kliniek hebben inmiddels ook gereageerd:
'Het is een merrie! Het is goed om een natuurlijke geboorte te hebben zonder menselijke helpende hand. Deze merrie is een goede oude merrie die we de afgelopen jaren vaker hier hebben gehad voor bevallingen. Bedankt voor alle telefoontjes'.

Als 't goed is gaan moeders en veulen straks naar buiten.