Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:58

Lieve lieve Bern! Ik wist niet dat dit Luun er zo slecht aan toe was. Ik hou van je nuchterheid. Wacht eerst de kuur maar af en zie dan maar verder.

Ik ga met de paarden ook alleen maar naar Zeddam of toen met Barrie naar die andere op de Veluwe. Maar de VA van zelhem komt niet meer aan de paarden.

Ik blijf duimen voor je. Maar wees realistisch!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:03

RosiePosie schreef:
Gaat het er nu om wie gelijk krijgt over weke kliniek het best is, of over een eigenaresse van een veulen met een groot probleem dat opgelost moet worden?

Een probleem waar ze ongeveer alles aan doet wat ze kan bedenken... en nee, niet alle oplossingen tegelijk, dat lijkt me ook ondoenlijk.

Geef constructieve informatie, of houd je mond als je niets beters te doen hebt dan haar aan te vallen omtrent haar keuzes. Ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta.

Veel succes TS, hoop dat het op welke manier dan ook goed komt. 'Houd moed!' zou mijn opa zeggen :)

Amen _/-\o_

Ik duim hier al sinds ik je topic gelezen heb! Hoop echt dat je veulen er weer helemaal bovenop komt!!
Net als de mijne een engeltje op haar schouder heeft (ernstige droes) hoop ik dat ook jou veulen vooruit gaat en geneest!!
Ik blijf je topic volgen en kan alleen maar zeggen, ik duim voor je en houd je moed erin. Je meisje mag blij zijn met zo'n baasje die alles wilt doen om haar weer gezond te krijgen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:18

Tjemig wat een verhaal zeg!!

Wat je idd nog zou kunnen proberen is Laarakkers. Die kan ook werken met gewrichten enz...
Evt als laatste strohalm voor je.

Maar jij bent diegene die die keus moet maken en bedenken uiteindelijk tot hoe ver je wilt gaan.
Ik wens je veel sterkte toe en kan alleen maar duimen dat je lieve kleine kind het gaat redden.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:27

Wat een gedoe allemaal zeg! Ik hoop dat de medicijnen toch nog aan slaan en dat het snel beter gaat met je meisje!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:02

Ik heb in totaal al meer dan 14 berichtjes gekregen over Eric Laarakker.
Nu Utrecht gewoon afgevallen is, wil ik dit wel heel graag proberen. (Mocht het niet te gek uit het kostenplaatje lopen, wat ik niet aan neem van een holistische arts die wie weet aan huis komt? Neem aan dat dat niet boven de 2, 3000 gaat lopen...)
Als dat dan niet mag baten, dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb.

En Martien, Bedankt. :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:03

Wat een verhaal! hopelijk gaat het snel beter met je meisje :(:)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:18

Giolli schreef:
Nu Utrecht gewoon afgevallen is, wil ik dit wel heel graag proberen. (Mocht het niet te gek uit het kostenplaatje lopen, wat ik niet aan neem van een holistische arts die wie weet aan huis komt? Neem aan dat dat niet boven de 2, 3000 gaat lopen...)

Holistische praktijk Den Hoek in De Bilt is een zeer goede kliniek waar ook ik goede ervaringen mee heb. Ze zijn helaas niet goedkoop en ja het kan behoorlijk in de kosten lopen dus hou daar rekening mee. Ik weet niet of ze aan huisbezoek doen. Maar je zou de kliniek kunnen bellen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:38

Zowel Steffi als Annika komen op locaties door het hele land.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:46

Giolli schreef:

Ik heb persoonlijk heel goede ervaringen met Den Hoek. Ben toen geholpen door Annika en die vind ik heel kundig. Mocht je er met een trailer heen kunnen is dat fijn, want bij behandeling in Den Hoek heeft men alles bij de hand. De kosten voor het stellen van een diagnose (meten) is meen ik 150 euro. De kosten van behandeling komen daar dan bij. In mijn geval ben ik 2x 200 euro (inclusief de medicatie) kwijt geweest en is mijn paard goed hersteld. De kosten diagnose en behandeling (niet de medicatie omdat ze homeopatisch zijn) worden vergoed door de verzekering, mits je verzekerd bent natuurlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:49

OMG

Bespaar je aub de ellende van Laarakkers, dit gaat je echt veel geld kosten ik was met 2 behandelingen daar ruim 600 euro kwijt en de 3e ging ook nog eens 250 euro kosten.

Dit is medisch en je bent medisch nog helemaal niet klaar, Laarakkers is holistisch
Je moet het zelf weten maar denk niet dat je daar ff snel mee klaar bent en als Utrecht tever weg voor je is, wat is Laarakkers dan?

Je kunt ze op locatie laten komen maar eerlijk is eerlijk dan is de service niet zo als op hun eigen terrein.
Ik denk nogmaals dat Utrecht laatste voor je is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:49

Eric Laarakker heb ik ook goede ervaring mee.. En meerdere die ik ken.. Een belletje kan geen kwaad..

Heb je een foto voor ons hoe het nu is omdat het wat geslonken was?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:54

TS: ik snap dat je wanhopig begint te raken, maar zolang je nog niet uitgedoktert bent, zou ik niet naar een holistische arts gaan.. Ik ben het helemaal eens met Tita.

Als die metingen correct en wetenschappelijk onderbouwd zouden kunnen worden, dan gebruikt de DA deze ook wel.

Bel anders een andere kliniek als je het niet meer weet. Vraag om een second opinion bij jou in de buurt. De Lingehoeve bijvoorbeeld.

Wat je ook besluit, heel veel sterkte/succes!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:06

tita schreef:
OMG

Bespaar je aub de ellende van Laarakkers, dit gaat je echt veel geld kosten ik was met 2 behandelingen daar ruim 600 euro kwijt en de 3e ging ook nog eens 250 euro kosten.

Dit is medisch en je bent medisch nog helemaal niet klaar, Laarakkers is holistisch
Je moet het zelf weten maar denk niet dat je daar ff snel mee klaar bent en als Utrecht tever weg voor je is, wat is Laarakkers dan?

Je kunt ze op locatie laten komen maar eerlijk is eerlijk dan is de service niet zo als op hun eigen terrein.
Ik denk nogmaals dat Utrecht laatste voor je is.

Maar zoals ik al zei is Utrecht uitgesloten... Zeddam heeft contact gehad met Utrecht.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:07

Ik zou ook niet in dit stadium naar Laarakker gaan. Eerst de reguliere medicatie de kans geven, verder dokteren kan altijd nog. Ik heb veel hele goede dingen gezien bij Laarakker maar ook veel zinloze geldverspilling en loze beloften.

Verder vind ik het jammer dat er zo aanvallend gereageerd wordt door sommigen hier. De TS plaatst haar verhaal en mensen proberen mee te denken. De TS doet daarmee wat ze zelf wil, het is haar veulen en het is al triest genoeg, zeker als Zeddam dus al contact heeft gehad met Utrecht(en voor alle Utrecht-sceptici: vrijwel alle klinieken in het land overleggen bij bijzondere gevallen met Utrecht).
Als de TS alleen maar ach en wee en o wat zielig had willen horen had ze geen topic geopend hierover lijkt mij.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:07

ook ik geloof niet in een holistische arts. Zou daar mijn geld ook niet aan verspillen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:08

En een foto.. Ja die heb ik. :) Deze zijn vanochtend gemaakt. Ik heb ook nog wat foto's van Luna zelf na de behandeling gister.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:10

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:11

Het hele been lijkt wel anders ontwikkeld te zijn op de 2e foto. Haar hoef lijkt ook groter, klopt dat? Wel zielig zeg! Hoop dat de AB aanslaat!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:15

Waar baseer je op dat Utrecht uitgesloten is. Kan me niet voorstellen dat Utrecht zegt...niks aan te doen, Zeddam heeft IMO al fouten gemaakt. Zij kunnen zoveel zeggen.

Misschien zelf contact opnemen met Utrecht en deze foto's doorsturen en je verhaal erbij maar ik zou naar Utrecht gaan voor een SO want dat heb je niet gedaan.
En er iid rekening mee houden dat het einde is maar als je naar Laarakkers gaat reken er maar op dat je minimaal 3-6x terug moet komen, je krijgt allerlei pillen mee die prijzig zijn en ondertussen weet je nog niks over het been.

Goed is een lastige situatie en ik snap dat je het beste met je veulen voor hebt, maar zo op pijnstillers laten staan :n zou ik niet doen ik zou willen weten wat er aan de hand is en daar is onderzoek voor nodig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:26

MarjanB schreef:
Het hele been lijkt wel anders ontwikkeld te zijn op de 2e foto. Haar hoef lijkt ook groter, klopt dat? Wel zielig zeg! Hoop dat de AB aanslaat!

Nee.. Dat klopt niet.
Je moet je ook voorstellen dat ik van de kant van het been de foto heb gemaakt en deze dus op de voorgrond zet. Op de achtergrond zie je het andere been.
Haar been is niet anders ontwikkeld dan de andere ..

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:26

wat ik dan erg jammer vind is dat het nog steeds een getouw trek is van utrecht laarakker enz ,.

de ts heeft nu al duidelijk aangegeven dat ze afwacht wat deze kuur doet ,
( persoonlijk vind ik het onverantwoord om het ene niet af te wachten en al gelijk op het volgende te richten dan kom je in mijn ogen ook nergens )

maar om even samen te vatten:
de kliniek waar nu behandeld is heeft al contact gehad met utrecht
en dus zal een ritje utrecht niet veel meer uitmaken.want ik ga er van uit dat artsen onderling toch wel goed overleggen anders mag zowel deze kliniek als utrecht hun deuren sluiten

de eerste arts heeft het te lang aan gekeken en niet de kliniek waar de ts haar paard nu laat behandelen
daarnaast moet het voor de ts ook niet leuk zijn dat er zo met klinieken en namen gegooid word en dat de ene de andere tegen spreekt, ze heeft denk ik behoefte aan haar verhaal kwijt te kunnen, zonder al het zwart maken van laarakker of welke kliniek ook,

niet iedereen is weg van de kliniek in utrecht de mensen die dat niet zijn moeten deze mening gewoon kunnen uiten,

ik zit thuis nu ook al tijden met een paard wat niet goed loop en ga er ook niet gelijk mee naar utrecht want mijn mening is iedere paarden arts heeft de kennis opgedaan in belgie of nederland en ze zullen echt wel weten wat over en uit is , of hoop op..
en iedere arts schoolt bij .. of het dan visdocnk moerbeke of utrecht is

holistisch zou in mijn ogen nog een mooie laatste alternatief zijn . nu de ts aangeef dat utrecht op de hoogte is, ( want er is overleg geweest)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:35

tita schreef:
Waar baseer je op dat Utrecht uitgesloten is. Kan me niet voorstellen dat Utrecht zegt...niks aan te doen, Zeddam heeft IMO al fouten gemaakt. Zij kunnen zoveel zeggen.

Misschien zelf contact opnemen met Utrecht en deze foto's doorsturen en je verhaal erbij maar ik zou naar Utrecht gaan voor een SO want dat heb je niet gedaan.
En er iid rekening mee houden dat het einde is maar als je naar Laarakkers gaat reken er maar op dat je minimaal 3-6x terug moet komen, je krijgt allerlei pillen mee die prijzig zijn en ondertussen weet je nog niks over het been.

Goed is een lastige situatie en ik snap dat je het beste met je veulen voor hebt, maar zo op pijnstillers laten staan :n zou ik niet doen ik zou willen weten wat er aan de hand is en daar is onderzoek voor nodig.

Pardon hoor...
Hoe kun je nou weer oordelen over Zeddam? Je weet helemaal niet wat daar gaande is, wat er daar gebeurd is en wat daar uitgekomen is. Behalve alle informatie die ik hier in het topic heb gedeeld.
IK zeg dat ik NIET naar Utrecht wil. Die reden heb ik genoemt.
Er is contact met Utrecht opgenomen door Zeddam. Utrecht heeft gezegt dat als het met peniciline niet beter werd, konden ze niets meer doen. (Tuurlijk kunnen ze wel wat, maar het zou elke keer opnieuw terug komen.)
"Zij kunnen zoveel zeggen" Kan elke veearts dat niet? Kan Utrecht dat ook niet? Ik wil niet naar Utrecht. En ik vind het verschrikkelijk om hier mijn mening elke keer te moeten blijven verantwoorden.
Waarom zou ik een 2e behandeling aangaan terwijl ik nog amper begonnen ben met de eerste behandeling die ik heb meegekregen?!
Als jou paard ziek is, en je krijgt daarvoor een behandeling, Vlieg je dan ook gelijk van hort naar her om ondertussen wat anders te zoeken inplaats van eerst eens te gaan afwachten wat het precies doet?
Op de eerste foto's in mijn openingspost kon je zien dat Luna's been erg opgezwollen was. Dat zie je in bovenstaande foto's niet meer.
En NEE. Het ziet er niet uit als een gezond been zoals een veulen zou moeten hebben, Maar ze boekt wel vooruit gang. En zolang ze dat doet, is er nog hoop voor mij om af te wachten. Ik kan namelijk wachten.. Zolang ze onder de pijnstillers staat (Wat ook weer mijn eigen keuze is. Misschien klinkt het vreemd, maar ik wil nou eenmaal niet dat ze pijn heeft. :? ) kan kan ik wachten.
Dan kan ik zelf rustig keuze's maken zonder gelijk een gestresste moeder en veulen in de trailer te gooien en halsoverkop naar Utrecht te racen, waar ik 1. Zelf niet heen wil, 2. Asociaal veel geld moet betalen omdat een stelletje studenten met mijn veulen moet prutsen en 3. ik het liefst helemaal niet op reis met haar wil omdat dat veel te riskant is met haar been.

Deze reactie is niet alleen naar jou bedoeld, maar naar iedereen die op mij loopt te spugen. (Vooral via pb. Jammer dat dat niet in het topic gezegt durft te worden.) dat ik niet naar Utrecht ga.
Hoop dat het nu eindelijk een keer klaar is. Ik sta open voor alle hulp, maar ik heb contact met Utrecht gehad, ik heb contact met Zeddam gehad. Wat willen jullie nog meer? Dat ik Luun de trailer in flikker met alle gevolgen van dien?!

Alsjeblieft... Laat me even denken wat ik met mijn prinsesje moet... En ik wil heel graag ieders hulp, maar laat het realistisch zijn.

Het kan misschien wat gestresst en gepikeerd overkomen... Maar dat ben ik nu ook..

Zo. Heb me genoeg ingehouden, Dat is eruit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:45

Ik hoop dat het je oplucht :+ . Je hoeft niet alles leuk te vinden wat mensen hier neer zetten maar realiseer je dat je op een dergelijk topic ook altijd reacties krijg die je niet leuk vindt. En dat is dan juist in een moeilijke tijd extra vervelend...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:45

Goedzo meid! Adem in, adem uit.

Nu is het klaar, laat je niet gek maken door de mensen hier.
Zoals ik al zei, luister naar jezelf. Dat is nog vaak de allerbeste keus.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:48

_/-\o_ groot gelijk! Iedereen heeft zijn voorkeuren, goede en slechte ervaringen. Aanbevelingen kun je bekijken en kijken wat je aanspreekt, wat je eventueel nog kunt/wilt doen. Doe zoals je je voelt als je naar Luna kijkt. Zoals je duidelijk aangegeven hebt genoeg is genoeg. Overdenk het rustig want afscheid nemen kun je maar 1 keer.
heel veel sterkte.