wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1989

Re: wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:15

Ja dat wordt het zeker, tis nogal een zware operatie ( 10 dagen niet eten ) dus vind het ook best eng hoe alles gaat verlopen.

Maar het gaat nu erg goed moet de moeder en daar zijn we al heel erg blij mee

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:16

hier worden ze beide weer gedekt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:36

Eerst het veulen er maar eens uit... :roll: Maar die van mij gaat daarna de sport (ein-de-lijk) weer in! Het was de bedoeling eerst sportpredikaat te halen voor we een veulen zouden fokken, maar door allerlei tegenslag heb ik bar weinig kunnen rijden. Ze is nu al niet meer zo jong, maar ik wil haar toch graag weer gaan oppakken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:40

Janine1989 schreef:
Laten jullie je merrie na de dracht weer dekken?? Wij wouden het heel graag maar het kan helaas niet ivm met de operatie die mijn merrie krijgt over 5 maand

Iedereen zegt dat het de moeite waard is om met haar door te fokken dus als alles goed gaat wordt ze in 2011 weer gedekt

Even rust is niet verkeerd toch, 2011 weer is ook leuk :D

Bij veel mensen lijkt het soms wel een verplichting om zo'n dier weer opnieuw te dekken :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:41

Ik ga hierna niet weer fokken met mijn merrie.
Eerst het veulen maar eens gezond uitpoepen. Mocht veulen wat zijn, zit ik er over na te denken om mijn merrie te verkopen of te verleasen...

Overigens net weer geweest, maar nog steeds geen veranderingen. Weinig uier, enigste wat ze iedere keer deed is zwaaien met haar staart! En die buik ging me toch tekeer :oo

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:46

Mijn merrie word straks bij de nieuwe eigenaren ook weer gedekt.. :j Maar eerst maar eens het veulentje er uit, er komt hier iig wel wat schot in de zaak ehh.. uier..

Janine1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 08:17

De reden dat wij met haar door zullen fokken is omdat ze kissing spines heeft ze is nog maar 6 jaar en om haar dan helemaal als weide paard rond te laten lopen is ook niet de bedoeling. Nu kan ze dan mooi als fokmerrie rond lopen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:39

Nou nog geen belletje gehad :) Dus geen veulen. Had zelf een gevoel van gisternacht, maar toen ik kwam dacht ik al van nou nee dus :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:41

Mijn merrie ligt op dit moment wat apart te doen in de wei, ik heb er mooi zicht op dus laat haar even doen... Liggen, platligen, weer liggen...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:41

Ideal dat er zicht op hebt :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:43

Ja, heerlijk hoor! :j Kga maar even aankleden, als ze nog lang ligt ga ik even kijken... Ze ligt normaal nooit, het is een echte alpha merrie die het liefst staand slaapt zodat ze bijna omvalt... :+

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:52

haha!

Nou ik ga me omkleden en aan het werk :O

Succes.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:53

sita: spannend bij jou!

Hier nog geen veulen voor larouscha en Sjanty.
Denk dat ze op elkaar wachten, maar als ze dat nou allebei doen wanneer komt het dan???
Sjanty mag ook nog wel even die is toch pas 328 dagen drachtig.
Bedoeling is dat deze 2 weer gedekt gaan worden, de andere Creamer, niet.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:02

Nou, ze staat alweer te vreetzakken.. -O- Gedaan met de spanning..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:07

Aah, jammer....

Hier vannacht wel alarm, maar ze liep vrolijk met een scheve melder rond. Ze is jarig vandaag en misschien wilde ze 's nachts al beginnen met een feestje. :7 Nog geen tekenen van een naderende bevalling. *zucht*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:09

Mijn merrie wordt ook weer gedekt na dit veulen. Samen met mijn nieuwe merrie. Maar idd eerst dit veulen eruit...zucht...

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:40

Tot 24.00 uur heeft Roquera rond lopen sjouwen, krabben en kwispelen en vanaf toen is ze in de "standbeeld mode" gegaan! |o Onvoors(t)(p)elbaar. :Z

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:37

Gefeliciteerd met de veulens!!

Hier heeft m'n merrie nog steeds ontsteking.. Vandaag voor de derde keer spoelen.
Mijn OOseven merrie wordt dit jaar niet gedekt, gaat weer sporten. Mijn Cabochon wordt wel gedekt (als ze weer gezond is) en mijn Furst Heinrich ook.. Hopen dat het pakt straks! maar voor de FH eerst een gezond veulen!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:17

Jee Uletje dat is echt vervelend dat het nog steeds niet goed is! Ik hoop voor je dat ze gauw opknapt.

Mijn merrie wordt niet meer gedekt hierna, het veulen wil ik houden als haar "opvolger". Dus waarschijnlijk een keer en niet weer (met haar dan).

Wij hebben afgelopen nacht bij de stal geslapen. Gisteravond had ze behoorlijke voortekenen. Liggen, kreunen, gapen, hars liep uit de uier (was nog niet echt melkachtig), niet willen eten, schoppen naar de buik en constant mini beetjes plassen. Al met al voelde ze zich niet heel happy dus ben ik bij haar gebleven. Helaas heeft ze na 12 uur alleen maar gestaan en wat hooi geknabbeld en is er niks gebeurd.

Kan het zijn dat het veulen hier aan het "proefdraaien" is geweest? Zo ja, komt het veulen over het algemeen dan gauw, als in dit weekend? Of kan het ook nog weken duren?
Iemand enig idee?

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:24

Kan toch nog een week duren (hoeft niet!!). Ik heb bij een Welshje gehad dat ze leek te bevallen; persen en alles. DA erbij een voorbeentje lag in het geboortekanazal te duwen. Vanaf toen spoot de hars/melk eruit, beide achterbenen blonken ervan. Een hele week later is ze heel vlot van een gezond veulen bevallen! +:)+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:27

Mijn merrie heeft er ook al een keer zo bijgestaan dat je zou denken dat ze ging bevallen, maar dat was ook het draaien van het veulen. Inmiddels is dat alweer een week geleden en ze toont ook geen enkel voorteken voor de bevalling. Harsdruppeltjes zijn al dagen weg, absoluut geen uier meer en ze is helemaal strak aan alle kanten. Ik hoopte zo dat het vlot zou gaan gebeuren!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:48

Hmm oke, het kan dus alle kanten nog op.
Nja, we wachte maar af, ik moet eerlijk zeggen dat het "slapen" op stal niet zo goed ging. Dus ik hoop niet dat ik er nog een week lig omdat het lijkt dat madam gaat bevallen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:01

Zal wel wennen zijn he :D

Hoe heb je overnacht op stal? In een stal of tent?

Boukelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:06

Ik ben zo jaloers op jullie allemaal! Mijn droom is om weer een veulentje te nemen/krijgen/fokken/kopen en die dan zelf op te voeden... :o

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:37

Op stal, de stallen zitten in het achterste gedeelte van de boerderij. Met allemaal slaapzakken op een strobaal, maar dat was nog best hard ;-)