Nog een meelezer meld zich, maar heel veel respect.
Nikka
Geplaatst: 22-08-09 20:11
Hoe is het nu met de kleine man?
xboggiex
Geplaatst: 23-08-09 00:03
Aller eerst wil ik zeggen dat ik het fijn en knap vind dat je dit voor het veulen van een ander over hebt.
Toch raad ik je aan om het veulen tussen andere (oudere) paarden proberen op te laten groeien anders gaat het zich te veel aan mensen hechten. Je schrijft dat het veulen 5x per dag buiten komt, maar hoe lang komt hij dan buiten? En loopt hij dan alleen buiten of met andere paarden? Want met dit weer horen veulens toch op de wei te lopen en niet in een stal te staan. Ook voor zijn darmen is het goed als hij op de wei loopt want een veulen van 4 weken oud, graast toch ook zelf al een beetje en zal meer bewegen op de wei dan in een stal.
Lees het topic voor het eerst, maar wat een respect voor jou dat je dit allemaal zo oppakt. Ik ben zeer benieuwd hoe het verder met hem zal gaan en hoe hij er nu uitziet.
Ik vind het echt super dat je zoveel tijd in hem steekt en ook super dat je nu uiteindelijk ook (gedeeltelijk) de eigenaar bent.
Zouden er maar meer mensen handelen zoals jij doet!!
Beetje ondoordacht van X om dit te doen. maar ik snap die handelaar ook niet. Geen verstand/tijd voor dit veulen maar wel fokken.... dan komen bij mij de niet snappertjes naar boven.
Ik vind het super dat je dit doet vwb tijd en geld. en ik hoop dat hij uit mag groeien tot een mooi manneke...
heel veel succes verder! ben wel benieuwd naar het lieve kleine dropje dus wacht vol verwachting af op foto's
ik zou je graag willen helpen als ik de mogenlijkheden had! of hem later hierneer zetten, maar ik denk dat de eigenaren van mn verzorgpaarden nu geen geld meer hebben om dalijk een veulen erbij te hebben (zou het veulen het er wel heel goed hebben!) 1 grote onwijs lieve merrie, een ruin die wat dominant is maar goed hij staat ook het hoogste van ze allemaal en en shetlander ruintje die heel lief is. 24/7 weidegang met prachtige bomen erbij en een stal waar ze ten alle tijden in kunnen. mensen die puur goed voor de dieren zijn, 3 schaapjes erbij als gezeldschap (paarden daar hebben alle een naar verleden en zijn gratis of voor een klein bedrag gekocht) alleen de ruin is rijbaar...ander is te klein en die merrie is veel te bang doordat ze mishandelt is geworden.Maar hun hebben gedult en vinden t prima dat ze niet gereden word.
Alé zou geweldig zijn voor een veulentje!!! stel hij overleefd het, wat wil je er mee doen? verkopen, aan een goed huisje geven enc enc? enig idee wat voor paardje het is of kruising? of hoe groot het diertje zou worden ongeveer!?
alé als je wilt wil ik wel eens navraag doen heel voorzichtig als t beter gaat met het veulen, of hun geen intressen erin hebben en nog een paard kunnen betalen!
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 23-08-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt
vanessakusje
Geplaatst: 23-08-09 12:18
Ben ook benieuwd hoe t is! Knap hoor van je zoveel tijd die je er in steekt. Je doet erg je best!!
heb net overgins de foto;s gezien (had even niet gezien dat het topic al langer was dan 1 bladzijde ) knappert hoor! pfff kzou hem zo willen hebben strax!!!!!!
MarvanTom
Geplaatst: 23-08-09 13:15
Wát een verhaal dit, zeg! De handelaar(ster) had toch ook de veulencentrale kunnen bellen? Maar nee, we zetten dat weesveulen te koop met een zielig verhaal dat ze alleen weg mag naar 'goede' mensen... En dan toch verkopen aan iemand die geen verstand heeft van paarden en gelukkig dat een wel paardenmens ingrijpt. Het had zo anders kunnen lopen... Ik ben dan benieuwd eigenlijk wat ze er voor heeft betaald, maar goed.
TS: super dat je in hebt gegrepen en dit kleine ventje op hebt genomen. Zo'n veulentje verdient sowieso een kans en dat jij dat op je neemt met alle gevolgen vandien is zo gewaagd!
Ik hoop trouwens wel dat je in gesprek blijft met koopster. Zij heeft gehandeld uit onwetendheid en door haar (fout) is ze toch bij jou terecht gekomen. Verbreek die band niet direct, misschien wil/kan zij financieel ook wel wat bijdragen... Dat komt dan alleen maar ten goede aan het kleine ventje.
btw kruising kwpn fries dan word het iig een e-pony/paard formaat neem ik aan... ik kan niet alles lezen te weinig tijd... hoop dat je hem kan overnemen, zou je hem erna verkopen of gewoon aan iemand geven waar hij het zeker goed heeft laat ff weten dan praat ik eens met die eigenaren van mn paardjes
Net even het topic door gelezen, fijn dat het geregeld is om samen eigenaar van het veulen te zijn. TS een beetje meer dan X natuurlijk. Ik hoop dat alles goed gaat met dit kleine, dappere ventje.
MarvanTom
Geplaatst: 23-08-09 16:57
ztugwell schreef:
Ze heeft toch al gereageerd? Ze gaan de kosten samen delen, denk dat zij en X daar nu wel uitkomen!
Dan zal ik dat zeker gemist hebben, tussen alle steuntjes in de rug door voor TS. Op welke bladzij staat dat eigenlijk?
Hier is hij dan de knapste man van bokt. Gaat gelukkig weer goed met hem, had last van verstopping en is doorgespoeld met parrafine.
Pfff zit er wel beetje doorheen eerlijk gezegd, lijkt wel een baby maar ja is hij ook eigenlijk he.
X is lekker weekje naar de camping, grrr ben daar best wel beetje boos over. Gisteren is ze met hem aan de hand gaan wandelen en nou ja was ik niet zo blij mee, wandelen met een veulen, tja, straks schrijkt hij en gaat ervan door, het is geen hond dacht ik zo. Bokkertjes beetje narrig hoor vandaag maar ben echt moe maak me zon zorgen over dit keline ventje heb echt mijn hart verloren.
Deze week ga ik kijken bij een veulenopvang in Friesland. Deze mensen schijnen werkelijk een begrip te zijn als het in het grootbrengen van veulens aankomt. Kost wel wat iedere maand maar heb ik er wel voor over. Ik heb best verstand van paarden maar het grootbrengen van zulke veulens is moeilijk, heel erg moeilijk daar moet je echt de kennis voor hebben. Maar ga eerst even kijken voor ik een besluit neem. Gaat nu zo goed met hem, ben daar echt gelukkig mee. Zo ga er weer vandoor, iedereen die mij een berichtje gestuurd heeft, super bedankt iedereen krijgt ook antwoord alleen het zijn er zoveel dus kost me even wat tijd. Iedereen namens mij en Billy, dikke knuf en een hoefje van Billy
Diep respect voor je Eppie! Ik zou helemaal klaar zijn met x. Kennelijk is ze toch niet zo serieus nu ze lekker naar de camping gaat. Heeft ze daar dan wel geld voor?? Ze laat het jou mooi opknappen terwijl het veulentje toch van jullie beiden is en jij er een beetje door heen zit. Hou vol meid! Ik weet zeker dat het ventje het waardeert.
kally
Geplaatst: 23-08-09 18:09
So far, So good....... we blijven duimen....... Wie weet is het wel iets bij de veulen opfok en komt hij ook in contact met leeftijd genootjes....... En anders is hij bij jou in goede handen........ Heel veel succes en hopen dat de koliek achtige verschijnselen weg blijven..........