Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:41

Ook ik heb mijn veulen met 10 dagen ontwormd.

Dankzij dit soort verhalen was ik me er nog eens extra van bewust dat het ringetje levensgevaarlijk is voor zo'n klein veulentje. Ik heb een merrie van 500 kilo, dus heb haar ipv een hele spuit van 600 kilo een spuit gegeven voor 500 kilo, en het laatste beetje aan het veulen gegeven. Als er in de merrie 100 kilo "te veel" zou belanden zou dat niet uit hebben gemaakt.

Ik wil hiermee zeggen: dapper dat je je verhaal hebt gedaan en laat het voor anderen een les zijn. Zo'n ringetje is niet te vertrouwen blijkt maar weer.

Heel veel sterkte met het verlies.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:56

Meisje meisje, wat ontzéttend verdrietig, afschúwelijk dit, ik ken het gevoel: je zou het liefst even in een gat onder de grond kruipen en even neit meer tevoorschijn komen, zo onnozel kun je jezelf voelen.. :\ :(:)

Lieffie, als je dit had geweten had je dit NEVER gedaan, dit is een ongeluk geweest, je hebt het dier NIET vermoord! :n
Het is echt heel menselijk jezelf nu zo hard te veroordelen maar je gaat jezelf en de moeder er niet mee helpen.. Schuldgevoelens zijn nare plaaggeesten, geloof me, helaas kan ik er over mee praten.. :o
Het helpt je echter geen zak verder. Dit verdriet moet slijten, geen het een plek, maar een gedichtje of een mooi plekje voor haar waar je het kunt verwerken, desnoods een stukje staart of i.d., als het jou maar helpt! ;) :(:)
En blijf bedenken op realistische wijze! Dit was je intentie niet!
Emoties en schuldgevoelens zijn lastige dingen. :\
Hou je koppie koel, praat er over met mensen en ga morgen even iets doen om even met je hoofd bij iets anders te zijn, desnoods iets leuk, sterkte!!!
pb staat altijd open. ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:01

Heel veel sterkte met het verlies en het verwerken ervan.
Het is een stom ongeluk maar mensen maken fouten...ik hoop dat door het plaatsen van je verhaal mensen nog voorzichtiger worden, zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit...Het was je bedoeling niet!!... :(:)
Sterkte!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:03

Heeeel veel sterkte!
vergeet niet dat het niet aan jou heeft gelegen, jij hebt dingen opgedragen gekregen en toen is de ring doorgeschoten, dat kan iedereen gebeuren, ik vind het hartstikke goed dat je mensen waarschuwt want nu ga ik echt 2x nadenken als ik een wormenspuit geef!
en zo voorkom je een hoop narigheid!
ga wel door met alles en vergeten kan misschien niet, maar je kan het jezelf wel vergeten!

nogmaals, veel sterkte en kop op! :+:

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:06

ochoch ik had nog zo gehoopt dat ze hte gehaald had...
sterkte meisje geef de mama maar een extra knuffel van mij!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:08

oh meisje wat erg... Heel veel sterkte om dit te verwerken :(:) . Dit is echt niet jouw schuld, echt niet, maak jezelf niet te veel verwijten, dit is gewoon een vreselijk rottig ongeluk. :n

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:44

Jeetje wat erg dat het zo is afgelopen. Heel veel sterkte met het verweken hiervan :(:) .

Ik vind het echt heel goed dat je het verhaal hier verteld, omdat je ongetwijfelt een heleboel mensen waarschuwd dat die ringetjes onbetrouwbaar zijn. Want jij kon hier niets aan doen! Ik zal zelf ook veel voorzichtiger zijn met ontwormen na jou verhaal. Ik heb minipaardjes, en die wegen ook niet veel. Ik vertrouwde het doseersysteem ook gewoon, dus mij had het ook kunnen gebeuren.

Probeer je zelf niet te kwellen met schuldgevoel en heel veel sterkte om dit ongeluk een plekje te geven.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:48

lieve ts, net als meerdere heb ik stil meegelezen en gehoopt voor een herstel van het veulen. Helaas heeft ze de strijd verloren. Meid huil, treur en rouw maar geef niet jezelf de schuld. Het is een ongeluk en ongelukken gebeuren nu eenmaal. Neem de tijd, maar maak het niet erger dan het is, moord is als je iets bewust doet en dat is hier niet het geval

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:49

Heel veel sterkte en maak je zelf niet gek! Fouten gebeuren, sommige handelingen hebben gevolgen die heel zwaar zijn en niet toe te schrijven zijn aan onszelf!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:35

Sterkte met het verwerken van je verdriet en schuldgevoel, maar het is niet jouw schuld, je deed het met goede bedoelingen en je kon er niets aan doen dat de ring loschoot, dat kan iedereen overkomen.

Sterkte nogmaals.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 07:18

En dat is nou juist het punt. In mijn ogn had ik de ring nog eens moeten controleren, voordat ik hem in het bekkie leegspoot.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:31

Heel veel sterkte! Wat zeggen de eigenaren?
Nemen ze het je kwalijk? ondanks dat ze zeiden dat het goed was in t begin?

:(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 10:30

De eigenaren nemen me niets kwalijk, vinden het vreselijk, en denken veel aan me. Met de gerdachte van: als wij ons al klote voelen, hoe moet zij zich dan voelen.
Dus ik ben heel blij met deze mensen.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:36

Heel veel sterkte gewenst!

Je moet jezelf vooral niet de schuld geven, je kon er toch ook niets aan doen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:07

Heel erg veel sterkte.
Ik heb het topic stilletjes meegelezen, maar nooit een reactie geplaatsd.
Verschrikkelijk dat het zo heeft moeten eindigen, maar zoals iedereen hier zegt: geef jezelf niet de schuld!!
Het is oh zo gemakkelijk gezegt, dat weet ik als geen ander.
Maar het is wel de waarheid.
Als je een luisterend oor wilt, je mag me altijd PMen.
Nogmaals: heel erg veel sterkte met dit verlies, maar het veulen is wel uit zijn lijden verlost!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:16

Een hele harde les..ik denk dat je het had kunnen voorkomen maar het is niet anders gelopen dan zo, je kan het idd zien als een ongeluk. En het doet pijn, dat geloof ik direct.
Meiske denk met liefde terug aan je veulen, neem jezelf het niet al te veel kwalijk en steek je energie in de merrie, die heeft haar veulen ook verloren...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:36

Heel, heel erg veel sterkte :(:)
Ik snap dat je je ontzettend schuldig voelt, maar het is echt niet jouw schuld dat dat ringetje doorschoot, dat hoort niet te gebeuren.. :(:)
Wel super lief van de eigenaren dat ze vooral aan jou denken, terwijl zij natuurlijk ook verdrietig zijn. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:38

Jeetje wat een verhaal zeg veel sterkte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:31

Zo wat een verhaal...

Allereerst: Meis, je hoeft je niet schuldig te voelen. Hoe vaak je je ook zegt 'ik had het moeten controleren', zulke dingen gebeuren. En dat doorschieten is al helemaal niet jouw schuld, zo'n spuit hoort technisch in orde te zijn.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. Een veulen verliezen is ontzettend rot. Wees er voor de merrie en geef haar de aandacht die ze verdient.

Sterkte :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:51

veel sterkte!
zelf kan je hier niets aan doen, het is gebeurd en gelijk voor iedereen die dit leest een les.
je moet je niet schuldig voelen, snap dat je het zo voor jezelf wel voelt!

zelf heb ik altijd geleerd dat als je de merrie ontwormd het veulen dan ook ontwormd word door de melk die het veulen binnen krijgt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:25

Sterkte met het verlies, wat een ellende zeg! :(:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 01:37

Pluttersput schreef:
Bij deze de laatste update over het veulen. Ik had gelijk. Geen bericht is slecht bericht.
Vannacht is voordat de dierenarts er was het veulen al overleden. Ik ben er echt ziek van. Ik snap gewoon niet hoe ik hier ooit nog overheen moet komen, ik heb mijn veulen vermoord...

jij bent het niet schult...het is waarschijnlijk een verbrieks fout geweest want het hoort niet zo te gaan is niet voor niks dat je het kan instellen.

Ik vind echt onwijs rot van alle kanten voor jou, de eigenaar, mama en het betreffende lieve veulentje.
zoiets is verschikkelijk ik weet het. ik heb een veulen die voor 1ste keer met mama buiten was een verschikkelijke val zien maken (ik vond het al een slechte wei om zoon wankel dier in te laten lopen daar ik dr nog mn nek bijna brak :S ) maar de man die de stallen daar doet en ze binnen/buiten zet zei dat ze daar moesten en denk ja hij werkt dr langer dan mij dus t zal wel goed zijn dan...dier druipte het bloed uit de mond tong er half uit (hij bleef na de val liggen dus ik rende erheen maar hij stond al op en liep naar mama dus denk god zij dank geen benen of nek gebroken) ik kwam daar dier helemaal in shok... niemand daar..ik snel hun gebelt en de da die gekomen, naar kliniek met hem (had tong bijna over/kaak gebroken en schedelfractuur) en helaas bij aankomst is hij overleden...kzie alles nog voor me...

ik wens je echt onwijs veel sterkte..jullie allemaal!!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:53

ach, dit is toch dikke s.hit voor jullie hoor...wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit verlies..meis, ik snap dat je jezelf nu de schuld geeft, daar kan niemand je vanaf helpen...kan alleen zeggen, geef het een plekje waar jij denkt dat het hoort...echt, we doen allemaal dingen waarvan we later zeggen, hoe was het mogelijk!...meid, je heb geen schuld..echt niet...sterkte met dit verlies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:53

he bah :(:)
mensen maken nou eenmaal fouten.. daar kan je niets aan doen! sterkte.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:59

Meid, ik had nog gehoopt na het weekend te lezen dat je veulen weer opgeknapt was. Helaas heeft het niet zo mogen zijn!

Heel veel sterkte met het verlies en de verwerking!