[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:19

meld me ook eens aan :D
Tara van Weremere nog 41 dagen en Fleur van Weremere nog 91 dagen

Tara is zwart bont en Fleur is blauw bont
Afbeelding
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:26

Sue; ze ziet er goed uit en idd, de bar is geopend!
Marlijn; ben benieuwd naar de foto's!
Dennis; zachte borstel doet wonderen :D , die van mij mag ik neit meer met hardere borstel op de buik poetsen, tut 8-)
Vuurtoren; leuke tinkers! (voral de blauw-bonte, was Iris vroeger ook en zie mijn profiel hoe ze geworden is.....wit!).

Porva zou va morgen 's nachs op stal, maar doe het nu maandag. Wil er 's avonds bij zijn omdat ze toch wat onrustig zal zijn en met mijn kleine griep lukt dat morgen nog niet denk ik.
Ze begint ook al goed uit te haren. Zit al bijna te denken om de 0 grams op te doen maar dat is denk ik iets te snel. Heb haar 4 weken geleden ongeveer van 370 naar 200 gezet.

eilander

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:45

Ik meld me hier ook!!!
Jeetje,wat kletsen jullie wat af!!!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:16

gem schreef:
dit zijn toch wel serieuze campina-tanks hoor :D ! Vraag me af of ze de 3 - 5 dagen vol maakt :P .

haha nou we zullen zien. ;)

Camera staat er op en de singel is om. Moet wel heel gek lopen als mevrouw ons kan verrassen. ;)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:18

ben benieuwd naar de foto's van morgen, marlijn :)
leuke foto's vuurtoren! De dames zien er goed uit!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:29

Net een dikke buik gezien waar ik nu steeds aan denken moet..

kwam via een achteromwegje langs een weide,
voorste 100meter ongeveer 30 cm modder en daar int midden
een opengesneden baal kuil,
liepen 4 volwassen gelderse? paarden en een jaarling
en een wat oud ogende haflinger, die haf was zo dik
in verhouding dikker dan saar !
veulen zag je echt enorm bewegen..
merrie stond daar, hoofd naar beneden, benen tot de helft onder de modder.. Sneu hoor !!
achterste gedeelte weide was heel droog en ze hadden eten en water dus er is niets aan te doen,
maar daar moet toch geen veulen geboren worden... :(
1 gelderse? merrie is palomino met een enorm brede bles,
wat op slag verliefd! die oogde ook drachtig..
als ik geld had en een plekje waar deze dames droger konden staan dan wist ik t wel...

srry dit hoort niet echt hier maar moest t ff kwijt en t gaat wel over dikke buiken ....

Grtjss Tineke

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:03

Ik ben ook hier weer van de partij, ik weet niet of ik hier al wat gepost heb, maar voor de zeker heid zeg ik het nog even.. haha..

Ik zag ook Pipje goed in het schema staan, dus toppie gedaan!!!!!

@BelgenGek: Jeetje, balen zeg dat die dieren er zo bij staan zeg. Dit blijft voorlopig nog wel door je hoofd spoken ben ik bang.
Ken je de eigenaar niet, of iemand die je kan vertellen van wie ze zijn? Zal toch wel heel sneu zijn als daar zo'n kleintje geboren moet worden..

Neem trouwens niet aan dat er gelderse palomino's bestaan, maar kan het mis hebben, blijft sneu..

Ben gister avond nog op de hengsten show van Tewis en van Kooten geweest, en heb weer een paar erg mooie paarden bewonderd!!! Ook een paar leuke jonge nieuwe hengsten.. Zag dr weer super uit! Complimenten voor de medewerkers!!!!!

En dan ook nog eens een emotionele ode aan de gisteren 25 jaar geworden hengst CAVALIER!!

Toppie!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:10

BG; dat is idd een rot gezicht dat ze er zo bijstaan en je erbij bedenkt dat ze daar misschien meoten veulenen. Waar staan ze,in Peize? of ergens anders? Misschien kan ik erachter komen van wie ze zijn......?

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:19

quintusgl Iris is inderdaad wit zeg had ze nog wel haar vlekken als je haar natmaakte?

@BelgenGek je snapt die paarden toch niet he hebben ze een droog stuk gaan ze in de blub staan....
maar meestal hebben de eigenaren er wel goed zicht op hoor :+

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:29

vuurtoren schreef:
quintusgl Iris is inderdaad wit zeg had ze nog wel haar vlekken als je haar natmaakte?

Ja, als je haar nat maakt zie je gewoon de bonte plekken nog........ :D

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:32

SA van harte met de kleine!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:40

Sorry dat ik even kom binnenvallen, normaal lees ik gewoon mee, maar nu heb ik toch raad nodig.

Ik heb namelijk een drachtige minipaard merrie, dit is haar derde veulen, die ze nu verwacht, en alles is altijd goed gegaan bij haar vorige twee, altijd erg stevige veulens gehad, geboren rond de 320 dagen.

Dit jaar viel me op, dat ze sneller dikker werd als vorige keren, maar ja, ik dacht ze is nu een volleerde fokmerrie, ze zal vlugger rond worden. Maar toen begon ook die uier al vol te lopen, en die staat nu gewoon al stevig rond met de tepeltjes naar onder gericht. Nu kijk ik net nog eens naar haar, en wat zie ik? Een harsje op één van de tepels. Alles normaal zou je denken, de geboorte kondigt zich aan, ...maar ze is vandaag pas 282 dagen drachtig!!! En ik ben zeker dat ze gedekt is van 17 mei tot 22 mei, dan is ze bij de hengst geweest, en daarvoor heeft er nooit een hengst bij haar geweest op de weide.

Kan die harsdruppel gewoon weer verdwijnen? Misschien is het vals alarm? Of moet ik op een geboorte waken vannacht?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:43

Zo Sue, dat is een moooooooooooooooooooie hangbuik en behoorlijke memmen! :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:47

Kyra haar uier is niet leeggelopen vandaag, sterker nog..Na het buiten lopen is die voller geworden

Kyra op dag 310:
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:48

ik zou dr heeel goed in de gaten gaan houden vanneke

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:51

@ Pippalex; Qua uiterlijk is het echt een gelders paard..
ik zal kijken of ik dr eens op foto van zetten, ze is wel Echt leuk!
@ Quintusgl; ze zijn van een heel oud boertje met 2 tanden in zn mond en een oud boerderijtje.. mn vriend had er weleens hooibaaltjes gemaakt toen hij bij loonwerker werkte..

die paarden staat in de blub omdat daar het voer ook middenin staat..
bij mij hebben ze het ook niet super, maar ik vind dit echt sneu..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:52

fokfanaat schreef:
ik zou dr heeel goed in de gaten gaan houden vanneke

Ja, en ik wou volgende week net een geboortemelder bestellen, ze is uitgerekend voor 7 april. Gaat het veulen wel in orde zijn? Moest het nu geboren worden? Ik had vorig jaar een veulen geboren op dag 308, en ik vond dat al een prematuurtje. Nikita heeft wel altijd erg stevige veulens, als ze er uitkomen lijken ze soms al een dag oud.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:55

Pauk: zjn idd al aardige uiers!
Vanneke; ben nog niet zo ervaren om je daar antwoord op te geven, maar toch in de gaten houden lijkt me.
BG: Zo'n oud boertje.......haha en 2 tanden, die kom je hier vaker tegen ;-). Ja als ze daar voer krijgen dan lopen ze het idd stuk. Bij mij ook bij de voerplek. Zou de merrie niet op het droge gaan liggen als ze veulent?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:56

Vanneke, mini's is vanaf dag 300 wel veilig.
Maar dit is nog wel erg vroeg.

Het ligt misschien aan mij. Maar valt me op dat veel Boktmerries vrij vroeg zijn?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:58

kan kloppen dyon. Ik vind onze merrie ook erg vroeg dit jaar.
Zou dr maar goed in de gaten houden vanneke. Hopelijk gaat alles goed.

Kyra loopt ook al mooi op schema. :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:06

staan er nog merries voor vanavond op springen??

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:15

SA, gefeliciteerd met je merrieveulen en ik hoop dat Kuray het goed heeft gedaan op de keuring!

Een mooie puntbuik voorbij zien komen, met een uier wat er klaar voor is (de bilspleet is weg.....), daar zou ik dus idd maar bij gaan waken.
Hier wordt het vast, wie van de 3. Wiske heeft ineens enorme haast. Uier was vanmorgen helemaal vol en strak, spenen mooi naar beneden en vanavond toen ze binnen kwam was het nog vol en strak, alleen stonden de spenen weer iets naar elkaar toe.
Claartje gaat mij gewoon verrassen. Nog steeds vol en strak uier met hars, banden helemaal weg, maar nog geen veulen.
Zelf had ik vandaag een zware dag, zweet liep me overal vandaan, ik had het echt warm......

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:39

Sa gefeliciteerd!!

Sneu is dat dan belgengek, maar weinig aan te doen als ze wel netjes eten en drinken krijgen. Het is natuurlijk ook wel rot weer, misschien mogen ze met regen ofzo wel op stal??

Ik heb wat foto's van syl, had er veel meer, maar kan niet kiezen:
Afbeelding
wat zeiden ze ookal weer over puntbuiken? :P is niet alleen haar buik, maar daar loopt ook een soort plaat, niet echt vocht, maar wel zo iets.
Afbeelding
ik ben zo zielig
Afbeelding
ja lach maar
Afbeelding
zie je nou niet dat hij me uitlacht :P
(vond het wel grappige deze 3 foto's op een rijtje, zie er zelf weer allercharmantst uit :P)
Afbeelding
en de buik van de andere kant
hoezo dik, ze is vandaag 299 dagen drachtig

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:57

Leuke foto's van Syl, draakje !!

He he, heb jullie weer gevonden, was jullie kwijt :+ . Hier een nogal heftig weekje achter de rug, schoonvader is vorige week vrijdag vrij plotseling overleden. Dus heb de laatste pagina's van het oude topic ook nog niet bijgelezen :o . Iedereen met veulentjes, gefeliciteerd ! :D

Mijn dikke dame zit op dag 257 nu, en begint toch wel een serieuze buik te krijgen. Heb haar vandaag lekker gepoetst maar nog geen foto's gemaakt :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:20

Passia dus eindelijk een beeb na 357 dagen dracht. Vanmorgen ff over 7 was het zover.
Het is een vos/rabicano/sabino merrieveulen met 2 hoge witte benen links, een bles, rabicano-roan-vlek op de rug, witte vlek op de buik en een roze vulva...

Vrij vlotte en makkelijke bevalling, we stonden gewoon weer voor de box erop te wachten. Ze was gister toch nog even verder opengeknipt door de DA omdat we zagen dat het opengezette deel weer aan elkaar was gegroeid. Nu was het precies goed, zonder al te ver in te scheuren kon S.A. Pheodora gewoon op de wereld komen.

Placenta kwam gelijk grotendeels mee met de achterbenen en we zagen een stuk met de fluweel-kant als eerste een stuk naar buiten komen, daarna ernaast een stuk met de gladde kant. Een beetje vreemd, maar vooruit.

Pheodora heeft de placenta gedragen als een panty. Foto's van het veulen zelf volgen nog...
*klik*