Hellup, paard op manege moet bevallen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Hellup, paard op manege moet bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:54

HorseyDude schreef:
Hoe kan je nou merken en/of zien dat ze moet gaan bevallen?

"als de pootjes komen" zegt men hier altijd haha. Je kunt er echt geen pijl op trekken, kan best nog een week duren, kan ook dat zo gauw jij je kont draait en weg gaat dat de merrie begint...

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:23

Ik sta op dezelfde manege en met de merrie is alles goed. Ze is nu zo'n 11 dagen over tijd. Ze is meestal erg relaxed. Er wordt door iedereen heel goed op haar gelet, dus geen paniek. De eigenaar zit nog geen 24 uur per dag bij de stal. Daar is nog geen reden voor. Hij woont vlak bij en dus is binnen 1 minuut op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:27

oh, nog maar 11 dagen, dat is heel iets anders dan een paar weken Haha! mooi dat de eigenaar er dus wel is voor zijn paard!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:28

lukkie schreef:
Ik sta op dezelfde manege en met de merrie is alles goed. Ze is nu zo'n 11 dagen over tijd. Ze is meestal erg relaxed. Er wordt door iedereen heel goed op haar gelet, dus geen paniek. De eigenaar zit nog geen 24 uur per dag bij de stal. Daar is nog geen reden voor. Hij woont vlak bij en dus is binnen 1 minuut op stal.

Kijk, dat is een geruststellend bericht. Ik neem aan dat diezelfde eigenaar trouwens wel toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de foto hier?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:30

HorseyDude schreef:
shifratje schreef:
Is de eigenaar dan niet bij de bevalling, die laat dit paard toch niet alleen bevallen?

Dat zal toch niet? Het enigste wat ik weet is dat ze gister erg onrustig was en dat ze een paar weken overtijd is. Maar een tweeling zou wel leuk zijn! Maar maken jullie maar geen zorgen, op de manege worden ze heel goed verzorgd en in het verleden zijn wel meer veulens geboren!

Dan begrijp ik eigenlijk je noodoproep niet echt? Ik neem aan dat de manege eigenaar precies weet wat hij moet doen en wanneer het veulen komt. Maak je dus niet zo druk over het paard van een...denk ik tenminste...ervaren paardenmens.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:31

lukkie schreef:
Ik sta op dezelfde manege en met de merrie is alles goed. Ze is nu zo'n 11 dagen over tijd.

Wat betreft die 11 dagen... Ga je dan uit van een dracht van 11 maanden? Ik heb altijd begrepen dat het gemiddeld 11 maanden en 11 dagen is, dus dat zou precies kloppen dan dit weekend. Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:23

Sientje schreef:
Kijk, dat is een geruststellend bericht. Ik neem aan dat diezelfde eigenaar trouwens wel toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de foto hier?
De foto's waren ter illustratie van hoe het met haar gaat, bedoel er verder niets mee. Ik geloof dat hij het was die zei dat ik maar goede foto's moest maken...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:27

HorseyDude schreef:
Sientje schreef:
De foto's waren ter illustratie van hoe het met haar gaat, bedoel er verder niets mee. Ik geloof dat hij het was die zei dat ik maar goede foto's moest maken...

Oh ok, ik bedoelde het ook niet vervelend, het lijkt me alleen nogal raar als je als eigenaar van niets weet en ineens dit topic met foto's van je eigen paard langs ziet komen. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:29

weet de eigenaar dat zijn paard hier met foto's en al besproken wordt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:30

Normaal maken ze eigenlijk er ook geen punt van, zijn aardige mensen op de manege hoor! Heb al heel wat foto's gemaakt van de paarden en pony's daar en haast nooit klachten/gemopper gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:31

HorseyDude schreef:
Normaal maken ze eigenlijk er ook geen punt van, zijn aardige mensen op de manege hoor! Heb al heel wat foto's gemaakt van de paarden en pony's daar en haast nooit klachten/gemopper gehoord!

is dit paard van de manege of een pensionpaard?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:32

dees_daan schreef:
HorseyDude schreef:

is dit paard van de manege of een pensionpaard?

Pensioen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:33

ik zou er iig niet zo van de te spreken zijn als iemand ineens van alles over MIJN paard op internet klapt zonder dat ik daarvan weet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:35

stef schreef:
ik zou er iig niet zo van de te spreken zijn als iemand ineens van alles over MIJN paard op internet klapt zonder dat ik daarvan weet....

ik idd ook niet

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:37

Niets aan de hand dus zover.
Paard moet binnenkort veulenen en er is zat toezicht van mensen die er wel verstand van hebben incl eigenaar.

Moet zeggen dat ik dacht met een pennymeisje te doen hebben,kijk ik in het profiel zie ik een volwassen kerel ROFL

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:39

dees_daan schreef:
stef schreef:

ik idd ook niet

Oké oké! Rustig aan maar! Ik had het eerst wat meer met hem moeten overleggen... Bloos

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:55

Moderatoropmerking:
Uit het bericht maak ik op dat TS zelf de foto genomen heeft en dus het copyright op de foto heeft. Deze mag hij dus gewoon plaatsen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:34

Dit begrijp ik dan niet helemaal.....als er eens een foto wordt geplaatst van een verwaarloosd dier dan mag dat niet en in dit geval mag het wel?? Het is toch een ander zijn paard, volgens mij moet je altijd toestemming hebben van de eigenaar om foto's te maken en zeker als je ze op een of ander forum plaatst waar iedereen ze kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:19

aerdenhout1 schreef:
Dit begrijp ik dan niet helemaal.....als er eens een foto wordt geplaatst van een verwaarloosd dier dan mag dat niet en in dit geval mag het wel?? Het is toch een ander zijn paard, volgens mij moet je altijd toestemming hebben van de eigenaar om foto's te maken en zeker als je ze op een of ander forum plaatst waar iedereen ze kan zien.

precies.. dus als iemand zonder toestemming foto's van jou paard maakt, dan mag dat wel geplaatst worden? lijkt me dat je toestemming van de eigenaar moet hebben, ik zou er niet blij mee zijn als mijn paard op de foto stond..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:22

dees_daan schreef:
aerdenhout1 schreef:

precies.. dus als iemand zonder toestemming foto's van jou paard maakt, dan mag dat wel geplaatst worden? lijkt me dat je toestemming van de eigenaar moet hebben, ik zou er niet blij mee zijn als mijn paard op de foto stond..

Ik vind het ook een merkwaardige regel, het gaat kennelijk niet over privacy maar over copyright. Misschien dat ik er een apart topic over ga openen.
Dus ontopic, TS, is de merrie al bevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:42

Dieren hebben geen portretrecht. Daarbij, al had een dier portretrecht, dan nog was dat portretrecht alleen van toepassing wanneer de foto's in opdracht van het dier (of laten we stellen eigenaar) of wanneer de foto van het dier in negatieve zin zou worden gebruikt.... In dezen is dus lijkt me het geval:

A) copyright ligt bij TS
B) paard in kwestie heeft geen portretrecht
C) al was er sprake van portretrecht: de foto is niet gemaakt in opdracht
D) al was er sprake van portretrecht: de foto wordt niet in negatieve zin gebruikt

Verder, geen idee waar het over gaat wanneer jullie het hebben over "verwaarloosd dier", maarreh: dat lijkt me ook een compleet andere discussie, evenals het "fotos van paarden van een ander kunnen plaatsen". Lijkt me dat deze discussie beter in een apart topic op FZ kan worden geplaatst.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:47

Ik vind de merrie niet echt overdreven dik eerlijk gezegd.
Vaak gaan ze 's nachts bevallen, wanneer het rustig is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:57

Nouks schreef:
Dieren hebben geen portretrecht. Daarbij, al had een dier portretrecht, dan nog was dat portretrecht alleen van toepassing wanneer de foto's in opdracht van het dier (of laten we stellen eigenaar) of wanneer de foto van het dier in negatieve zin zou worden gebruikt.... In dezen is dus lijkt me het geval:

A) copyright ligt bij TS
B) paard in kwestie heeft geen portretrecht
C) al was er sprake van portretrecht: de foto is niet gemaakt in opdracht
D) al was er sprake van portretrecht: de foto wordt niet in negatieve zin gebruikt

Verder, geen idee waar het over gaat wanneer jullie het hebben over "verwaarloosd dier", maarreh: dat lijkt me ook een compleet andere discussie, evenals het "fotos van paarden van een ander kunnen plaatsen". Lijkt me dat deze discussie beter in een apart topic op FZ kan worden geplaatst.

bij deze: [FZ] portretrecht/privacyrecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:07

HorseyDude schreef:
shifratje schreef:
Is de eigenaar dan niet bij de bevalling, die laat dit paard toch niet alleen bevallen?

Dat zal toch niet? Het enigste wat ik weet is dat ze gister erg onrustig was en dat ze een paar weken overtijd is. Maar een tweeling zou wel leuk zijn! Maar maken jullie maar geen zorgen, op de manege worden ze heel goed verzorgd en in het verleden zijn wel meer veulens geboren!

Hier wil ik toch nog even op reageren. Paarden bevallen meestal 's nachts en vaak juist als er geen mensen bij zijn. Als je een bevalling meemaakt is dat best speciaal. Dus het is zeker geen schande als de eigenaar er niet bij is, veel paarden stellen het juist eerder op prijs als ze het zelf kunnen doen zonder toeschouwers. Daarnaast kunnen ze het ook prima alleen af Knipoog

Is de merrie inmiddels al bevallen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:15

het gaat mij niet om de foto, maar dat er een paard besproken wordt zonder dat de eigenaar daar weet van heeft