Merrie en veulen vervoeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: Merrie en veulen vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 23:02

Bedankt voor alle reacties!

Oke, geen strobalen dus. Lachen Ik had ergens gelezen dat dat beter zou zijn, maar dat laten we dan dus. Al zou ik ze wel goed vast kunnen maken in deze trailer.

Maar we gaan nu in ieder geval met onze eigen trailer Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:28

Ik heb een 1,5 paards trailer ingericht voor 2 pony's.
Als ik enkel merrie en veulen mee heb gaat het veulen los aan de ene kant van het schot, moeders vast aan de andere kant.
Gaan er 2 volwassen pony's en een veulen mee gaat het veulen los in de punt. Wel altijd het zijltje dicht.

Toen ik met een 1,5 paards zonder schot reed ging alles er los in.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:56

En wat doen jullie als het zeiltje achter niet dicht kan? Mijn merrie trapt de hele boel inelkaar als het zeiltje dichtgaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:57

een rek plaatsen

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:46

Owh ja Tong uitsteken
Heb het zeiltje 1 x naar beneden gedaan, het resultaat is nog steeds aan onze trailer te zien (barst in de klep) Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:06

Ik ga straks ook met mijn merrie en veulen (half jaar oud) op stap in een 1.5 paards trailer. Ik denk dat ik beiden vastzet. Mijn veulen is natuurlijk ook al vrij groot.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:46

Ik heb de merrie steeds vast gezet en het veulen er los in. Zowel met anderhalfpaards als met 2 paards trailers geen probleem gehad. Meerijden zou ik nooit doen, het is niet voor niets verboden...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:06

1,5 of 2 paards trailer met veulenrek aan de achterkant
merrie vast en veulen los
Vooral het veulenrek is heel belangrijk. Je moet er niet aan denken dat het veulen er aan de achterkant uitkomt of je nu op de snelweg rijd of nog stil zou staan.

okeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:39

wij vervoeren in een 2 paards trailer met tussenschot.
merrie aan de ene kant vast gezet, en veulen los aan de andere kant van het schot, ik laat dan wel mijn voorstang zakken, dat kan niet in alle trailers, de 1e keer was ze nog erg klein toen heb ik voorin een baal hooi gezet zodat ze niet onder de stang door kon. Wel de baal hooi even simpel vast gemaakt met een halstertouwtje en een veiligheids knoop zodat de merrie 'm niet tussen haar benen kan werken. maar dat je hem in geval van nooit wel zo weg kan halen.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:55

Wat ik me afvraag, schiet een los veulen niet alle kanten op in een rijdende trailer. Natuurlijk rijdt je uiteraard voorzichtig maar toch............ Zo'n heel klein veulentje heeft natuurlijk nog niet zoveel kracht om zich staande te houden. Als onze merrie volgend jaar inderdaad een veulen krijgt gaan we in de veulenhengstigheid weer dekken en daarvoor moeten we naar de hengstenhouder. Ik kan er nu al tegenop zien om dat kleine ding te moeten vervoeren.