Drachtige merrie apart of in de kudde?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Drachtige merrie apart of in de kudde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 00:08

vorig jaar Haha!

[KS-ITP] Geboorte van Indiena Summer (dicaprio du bois x baccarat)

thanks robinelma

ik ga ff een dagje aankijken hoe ze het doet.. we hebben wel een rustige kudden geen geklier geren etc..
ik zet haar een paar uurtjes apart naja draadje er tussen en kijk hoe ze reageerd.. onze andere merrie is ook alleen bevallen maar wel met de paarden naast haar en ons aan haar zeide

enneh het was een andere merrie

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 00:09

ga mijn bedje opzoeken man lief ligt er al een tijdje in.. enneh ik heb mijn rust ook erg hard nodig

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:09

Okee..
ja het blijft eng.. Zou het idd eens aankijken hoe ze erop reageert.. Gedwongen in stal laten bevallen is ook geen optie hier natuurlijk.. Veel succes!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 00:12

haha naaej die ervaring hebben we vorig jaar opgedaan vandaar dat we voor het land kiezen .. misschien staat het er morgen ochtend wel Tong uitsteken haar vulva is 5 cm langer dan normaal en weer 2 cm langer dan gister

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:53

Iris, ik heb mijn merrie ook buiten laten bevallen, maar heb tijdens de bevalling de ruin waarmee ze stond wel aan het hek vastgebonden met het halster en heb na de bevalling een draadje getrokken tussen merrie en ruin. Dat was denk ik wel goed, want de ruin werd helemaal gek toen het veulen probeerde op te staan, dat was de rust van merrie en veulen vast niet ten goede gekomen.
Daarnaast vond ik het ook belangrijk dat merrie en veulen als eerste de kans hadden kennis te maken en het veulen in alle rust de eerste slokken kon nemen. Toen ze na een dag goed aan elkaar gewend waren heb ik de happy family weer herenigd, maar toen kon het veulen ook al weer beter uit de voeten.

Een kennis van mij probeerde ook haar merrie en ruin weer te verenigen, maar die ruin was zo jaloers op het veulen dat hij het veulen door het draad joeg. Het kan dus ook fout gaan....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:43

Ik zou haar lekker in de kudde laten Ja. Wat een prachtige merrie, veel succes met de bevalling.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:27

Ik heb er een paar uur geleden een draadje tusse gezet ze was de rest zat en jaagde ze continu weg.. ze begon meteen rustig te eten.. ik ga zo weer even bij haar kijken.. kijken of ze nog rustig staat

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:29

mijn merrie is ook in de kudde bevallen,puur omdat ik het veulen nog niet verwacht had.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:31

Lindy1982 schreef:
Ik heb er een paar uur geleden een draadje tusse gezet ze was de rest zat en jaagde ze continu weg.. ze begon meteen rustig te eten.. ik ga zo weer even bij haar kijken.. kijken of ze nog rustig staat

Goed nieuws!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:46

ze stond nu net lekker te eten.. ze hinnekte niet liep niet de ijsberen dus denk dat het een goede keuze is geweest morgen ochtend vroeg weer even kijken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:06

Hartstikke mooi!
Ook fijn voor jezelf, kun je wat geruster haar bevalling tegemoet zien..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:12

wat toch bijzonder dat ze dat zelf dan aangeven hè! Nu nog even wachten op het veulentje!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:37

mijn merrie stond `s nachts op stal tijdens einde van dracht en is toen toch overdag buiten bevallen. Mooie was dat de andere merries beschermend om haar heen waren gaan staan.
Heb helaas die foto niet hier Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:50

wij hebben dat vorig jaar ook gedaan snachts op stal maar dat is ons niet bevallen .. ze beviel buiten ze werd helemala gek op stal.. deze merrie idem zou ook niets voor haar zijn vandaar dat we er heel bewust voor hebben gekozen om haar op het land te laten bevallen

leonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:57

ik zou de merrie gewoon in het weiland laten en het goed afrasteren met schrikdraad dat ze iedergeval niet bij sloot kan gaan liggen. en een dubbele lijn maken als ze aan het bevallen is dat juh de andere paarden met een afstandje kunnen kijken zodat ze andere ook eerst kunne wennen aan het veulen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 13:16

paard staat 70 meter bij de sloot vandaan.. staat een draad langs de sloot en 70 meter verderop nog een dubbele draaddus die kan niet bij de sloot komen Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 09:26

We hebben een veulen.. alles is goed gegaan het is een merrie palomino van kleur Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:26

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:33

Gefeliciteeerd!
mooi dat het zo goed is gegaan,! geen gebemoei verder en toestanden met de ruin? en wat een leukie!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:40

hahah de ruin is juist het makkelijkst van de hele kudde.. maar ze stond apart van de kudde hoor vooral snachts.
we hebben nu juist de ruin als eerste er bij gedaan om te kijken hoe de merrie er op reageerd.. die vind het wel intressant maar als hij merkt dat de merrie het niet waardeerd neemt hij meteen afstand

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:20

Hm, ja. Ik persoonlijk zal geruster zijn als mijn merrie alleen liep, maar als ze duidelijk de leider van de kudde is en de andere paarden goed van karakter zijn, lijkt het mij goed te gaan. Nogmaals zou ik het risico niet nemen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 22:36

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:41

en staan ze er nu wel gewoon al tussen met zn tweetjes?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:04

ja heb de eerste dag ascar mijn ruin er bij gezet.. nadat dat goed ging heb ik mijn veulen van vorig jaar er bij gezet .. in de nacht had ik ze weer apart. ( dan staan ze voor en de padock is een stuk kleiner dan het land dus daisy stond bij de stallen met het veulen en de rest in de padock) maar daar was ze het niet mee eens en is door het draad gegaan en ze stond dus zelf al in de kudde Haha! dus ze heeft het zelf bepaald en voor ons een hoop werk Haha!