Roxx schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat zij de schade die haar paard heeft veroorzaakt betaalt, maar het veulen gedwongen afstaan vind ik wel te ver gaan. En de hoogte van het dekgeld van een (voor zover ik begrepen heb) niet-goedgekeurde hengst vaststellen lijkt me ook niet eenvoudig. Welk bedrag heb je daar zelf voor in gedachten dan?
Ik vind de reactie van de wederpartij trouwens, op z'n zachtst gezegd, niet netjes. Maar om hier nou een hele procedure over te beginnen lijkt me ook weer een beetje overdreven.
Hier ben ik het wel mee eens, het veulen laten afstaan vind ik ook te ver gaan. Het was een ongeluk(je), wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij de schade niet moet betalen !
Ga eens rustig rond de tafel zitten en probeer het uit te praten, zeg dat je eventueel interesse hebt in het misschien komende veulen, dat ze geen dekgeld moet betalen en dat ze de schade moet regelen met de verzekering. Dat jij het veulen voor een prikkie kan kopen. (Let op : Dit is wat ik zou doen)
En ik vind dat mevrouwtje wel heel brutaal.