welkom iig
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat is goed nieuws.

Bryan vind haar bijna eng. 

had eerder het gevoel dat het een hengstje zou worden voor haar voor 2009, maar nu denk ik weer een merrietje... (gebaseerd op: niets
) Nicole288 schreef:Macy eet tijdens het dekken? Wat moeten die hengsten een minderwaardigheidscomplex krijgen

Hengstigheid toont ze eigenlijk niet, en schouwen met de eigen hengsten is ook geen succes. Dat zijn haar vriendjes en die mogen er ook op springen als ze verre van hengstig is.
Oftewel, ik ben druk bezig om oog te krijgen op haar cyclus wat niet echt wil lukken.

MarijeR schreef:Nicole288 schreef:Macy eet tijdens het dekken? Wat moeten die hengsten een minderwaardigheidscomplex krijgen![]()
![]()
Ze voeren daar de merrie even wat als ze al bij het veulen weg is (staat om de hoek tijdens het dekken) en ze even moet wachten tot de hengst eraan komt. Dan blijft zo'n merrie wat rustiger.
Nou, Macy kan het allemaal niets schelen en eet ook tijdens het dekken gewoon door
Alleen de laatste keer was ze niet aan het eten, erg apart.
Volgens mij zitten er volgend jaar heel wat merries vlak op elkaar in maart, gezellig tijdens het waken

Ik heb er weinig vertrouwen dat ze drachtig wordt na het spoelen. Heb nog nooit een merrie die drachtig is geworden in een zelfde cyclus van het spoelen+dekken. Maar dat vind ik niet erg, als we op volgende maand zitten is het half april als ze is uitgerekend. (Spirit gaat altijd vroeg, dus begin april) Dus dat vind ik wel een mooie tijd! 

Al is Spir nog SUPER hengstig, dus ik ben bang dat het ei er nog niet af is.
Kom op, ze is al een week hengstig, het moet nou toch wel een keer over zijn?
Anders moet de DA nog maar een keer komen.

Ik heb weer wat geleerd. Je kan blijkbaar nog wel dekken na het spoelen. Ik dacht altijd dat dat niet kon, want onze vorige DA die spoelde altijd aan het einde van de hengstigheid. Maar dat is dus mooi, want Spir is nog hartstikke hengstig, dus ik denk dat die morgen nog wel gedekt wil worden.

las het al ergens anders