[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:47

hihi ik zou dan weer 16 maart zeggen marlijn, ivm ovulatie hoewel, twijfel een beetje, denk misschien toch 14de , is 2 dagen minder wachten Clown

welkom iig Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:56

Oh, heeft ze de 16e pas geovuleerd? Ik keek toen ik naar de datum keek alleen naar de insiminatiedatum. Clown

Maar dan zou ik ook voor 16 maart gaan. Ja

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:23

oke dus ze gaan uit van ovulatie-datum?
maar is het nou 11 mnd, of 340 dagen Clown

ach ja het is nog zover weg he Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:44

Ik kan straks Macy ophalen, ze heeft vandaag afgeslagen Lachen
Dinsdag was de laatste dekdatum dus 15 april -> 15 maart '09 uitgerekend. 2 dagen eerder dan dit jaar Haha!

Straks komt de DA om Dynamic hengstig te spuiten en dan maak ik maar meteen een afspraak om Macy vrijdag 2 mei of zaterdag 3 mei te laten scannen.

Isis is nog niet hengstig Go jij! Go jij!
Als ze het weekend door ook niet hengstig wordt, ga ik volgende week ff met haar naar de kliniek om te laten scannen op dracht.
Mijn eigen DA scant die kleintjes niet maar een kliniek in Drenthe wel dus dan rijden we daar maar ff heen.
Misschien dat ik dan meteen Dynamic meeneem om te kijken of het hengstig spuiten wat doet...

Dit weekend maar eens beginnen met wat stalruimte in elkaar te zetten voor gastmerries van Tibbs... Hij heeft wel zin in lekkere meiden Cool

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:59

Isis nog niet hengstig! Haha! Dat is goed nieuws. Ja

Puzzel zit nu op 20 dagen na de laatste dekking en is ook nog niet hengstig. Haha!

Krijgt Tibbs veel dekkingen van buitenaf dit jaar?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:06

Mooi van Puzzel!
Isis zit op 17 dagen na de laatste dekking maar al wel 21 dagen na het begin van de hengstigheid. Maar ze is nog steeds errug boos naar Tibbs Haha!

Ik heb geen idee of hij veel dekkingen gaat krijgen, ik heb nog niet geadverteerd.
Maar de eerste merrie staat gepland voor begin mei dus dat wordt nog even een staldeur verlagen Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:47

Puzzel is ook nog ERG boos. Nagelbijten / Gniffelen Bryan vind haar bijna eng. ROFL

Maar Tibbs heeft dus iig al 1 date, vindt hij vast erg vervelend. Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:15

Doei!

Mag ik me ook alvast melden Schijnheilig

Mythe wordt pas in mei gedekt, maar vind de voorpret ook al leuk haha.

Mythe (v. Iglesias) wordt gedekt door Tom Tom, dus als alles goed gaat heb ik volgend jaar een bont veulentje in de wei lopen Haha!
Afbeelding
Dit is Tom Tom (foto van janderegelaa @ bokt)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:16

Spannend Rilla kunnen we volgend jaar samen genieten van onze veulens!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:48

Zo, Macy staat weer lekker thuis en ziet er super uit. Ze heeft zich ook netjes gedragen daar, het veulen wat minder Clown
Hij begint wat brutaal te worden zeg maar Haha!
Volgens de hengstenhouder was de laatste dekking de beste, dat was ook de enige dekking dat ze niet stond te eten ROFL
Tja Macy is wel wat gewend en kijkt niet op of om bij het dekken...

Dynamic is hengstig gespoten en lijkt er gelukkig geen last van te hebben, zelfs niet eens zweten...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:57

Macy eet tijdens het dekken? Wat moeten die hengsten een minderwaardigheidscomplex krijgen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:44

Angel is eergisteren en gisteren gedekt, gisteren ook gescand, follikel van 5 cm.
Zaterdag wordt ze weer gescand, met de verwachting dat ze dan af zal zijn.

Ben al benieuwd Hyper! had eerder het gevoel dat het een hengstje zou worden voor haar voor 2009, maar nu denk ik weer een merrietje... (gebaseerd op: niets Clown )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:23

Oow jee, ik had al m'n hengsten al uitgekozen.. Maar nu met de geboorte van Aura zit ik te denken niet nog een keer deze hengst te pakken in de hoop op een hengstveulen..
Ik wacht nog even af hoe ze dr uit ziet als ze uit de kreukels is, maar ben "bang" dat ik het antwoord wel al weet

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:39

Nicole288 schreef:
Macy eet tijdens het dekken? Wat moeten die hengsten een minderwaardigheidscomplex krijgen Haha!

Haha! Haha! Haha!
Ze voeren daar de merrie even wat als ze al bij het veulen weg is (staat om de hoek tijdens het dekken) en ze even moet wachten tot de hengst eraan komt. Dan blijft zo'n merrie wat rustiger.
Nou, Macy kan het allemaal niets schelen en eet ook tijdens het dekken gewoon door Clown
Alleen de laatste keer was ze niet aan het eten, erg apart.

Volgens mij zitten er volgend jaar heel wat merries vlak op elkaar in maart, gezellig tijdens het waken Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:46

Ik meld me ook alvast. Haha!
Neon wil ik begin mei laten insemineren, tenminste....zo denk ik erover, weet nog niet hoe mevrouw er zelf over denkt. Cool Hengstigheid toont ze eigenlijk niet, en schouwen met de eigen hengsten is ook geen succes. Dat zijn haar vriendjes en die mogen er ook op springen als ze verre van hengstig is. Huilen van het lachen Oftewel, ik ben druk bezig om oog te krijgen op haar cyclus wat niet echt wil lukken.
Neon wordt dit jaar gedekt door de duits gekeurde New Forest hengst Verdi. Hopelijk dan volgend jaar weer een gespikkeld veulen, na 2 effen bruinen (2006 en 2007).

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:54

Neon: Hopelijk eindelijk weer een stippelkind voor jou volgend jaar! Haha!

MarijeR schreef:
Nicole288 schreef:

Haha! Haha! Haha!
Ze voeren daar de merrie even wat als ze al bij het veulen weg is (staat om de hoek tijdens het dekken) en ze even moet wachten tot de hengst eraan komt. Dan blijft zo'n merrie wat rustiger.
Nou, Macy kan het allemaal niets schelen en eet ook tijdens het dekken gewoon door Clown
Alleen de laatste keer was ze niet aan het eten, erg apart.

Volgens mij zitten er volgend jaar heel wat merries vlak op elkaar in maart, gezellig tijdens het waken Haha!

Dat gaat wel heel ver!! Mijn merrie's zijn ook makkelijk. Maar zó makkelijk. Nee. Nagelbijten / Gniffelen
Hahaha, Macy moet ook altijd weer speciaal zijn. Haha!

Volgens jaar zijn er idd een hoop vroege veulens! Leuk hoor. Ja

Spirit is gisteren weer gedekt. Ze had wat vocht op haar baarmoeder, dus vandaag komt de DA haar spoelen met een breed spectrum tegen bacterien. Hopelijk is het ei er al wel af. Maar ze is al een week hengstig, dus hopelijk zal dat wel zijn. Ja Ik heb er weinig vertrouwen dat ze drachtig wordt na het spoelen. Heb nog nooit een merrie die drachtig is geworden in een zelfde cyclus van het spoelen+dekken. Maar dat vind ik niet erg, als we op volgende maand zitten is het half april als ze is uitgerekend. (Spirit gaat altijd vroeg, dus begin april) Dus dat vind ik wel een mooie tijd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:38

Marlijn: Hier hebben we jusit goede ervaringen met drachtig na spoelen, mijn eigen merrie, de oude merrie zelfs nadat ze echt een bacterie had en upona vorig jaar ook mooi drachtig na het spoelen. Het kan dus goed Ja

Die Macy, ik zie het ook voor me dan he, die hengst zijn best doen en zij al kauwend af en toe eens omkijken of ie niet al klaar is Haha!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:08

Ik meld me ook alvast, voor het 5e jaar op rij nu al... Veulentjes zijn verslavend Haha!

Wel met een andere merrie (Fleur, 3jaar) dit keer (foto's in link van onderschrift)... Als ik een hengst kan vinden tenminste Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:27

Nicole: Fijn om te horen dat er ook andere ervaringen zijn. Haha! Al is Spir nog SUPER hengstig, dus ik ben bang dat het ei er nog niet af is. Nagelbijten / Gniffelen Kom op, ze is al een week hengstig, het moet nou toch wel een keer over zijn? Clown Anders moet de DA nog maar een keer komen.

Leuk dat je volgend jaar ook weer meedoet jessje! Hopelijk draagt Fleur niet zoveel over als Gon altijd doet. Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:40

Spirit is net gespoeld. Ja Ik heb weer wat geleerd. Je kan blijkbaar nog wel dekken na het spoelen. Ik dacht altijd dat dat niet kon, want onze vorige DA die spoelde altijd aan het einde van de hengstigheid. Maar dat is dus mooi, want Spir is nog hartstikke hengstig, dus ik denk dat die morgen nog wel gedekt wil worden. Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:05

Spirit is wel erg lang hengstig, die neemt het er goed van. Cool
Ik had weer een brullende hengst vandaag, en een coole Neon. Had haar in de stal van een andere merrie gezet om haar stal uit te mesten, die andere merrie werd net getrained. Is de stal naast Neon, en tegenover die hengst. Beest heeft nog een uur staan nabrullen, ook toen Neon weer in haar eigen stal stond. Maar aan Neon was niets te zien. Waarschijnlijk wordt het begin mei een keer scannen, eens kijken hoe ze dan in de cyclus zit, en hengstig spuiten, anders krijg je het bij haar ook niet onderschept (ervaring van 3 jaar fokken met haar).

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:15

hihi leuk te lezen allemaal!!!

Marije: lig nu toch wel in een deuk

jessje: ha! jij ook weer van de partij!

neonlight: en nog een bekende! Heb even in de advertentie in je onderschrift gespiekt: lekker ding!

pauk: kan je eens verduidelijken, ik volg je gedachtengang niet echt Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:44

Hoi Frenia! Kun je je voorstellen dat dat ding uit mijn profiel zo'n kanjer is geworden? Tong uitsteken
Ach, laat ik hem dan ook even spammen:

Afbeelding

Zo'n moppie wil ik volgend jaar weer. Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:53

@ Frenia.. Ik wil een hengstje uit dezelfde combinatie als Aura vandaag geboren is Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:26

okei snap het nu Clown las het al ergens anders Knipoog

neonlight: hihi, ongelooflijk toch he, hoe snel de tijd gaat!