Merrie harst al, hoe lang nog??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Re: Merrie harst al, hoe lang nog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 07:15

Ja hoor, ze vertoont wel ander gedrag sinds een dag of 3. Dus het is nu goed in de gaten houden.

Ik weet zelf ook dat je met een hoogdrachtig paard niet meer moet springen/rijden. Was gewoon even een typefoutje Knipoog

We zijn nnu echt aan het aftellen, ik hoop dat ze dit weekend aan de gang gaat. Een kennis van mij zegt dat het nog wel 1,5 week a 2 weken gaat duren. Ik hoop echter van niet, nu na de zoveelste slapeloze nacht deze week Tong uitsteken

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 15:22

Ja nog steeds niks, behalve dan slapeloze nachten van ons Duivel
en ja ze heeft sinds vrijdag witte druppels en alle tekenen, en al paar nachten dat ze ligt en kreunt en onrustig is enzo, en iedere keer dat we dan dachten dat t veulen kwam dan was er nadertijd weer niks aan de hand.. Ik denk dat ze elke keer we-én had ofzo.. ze is 22 mrt uitgeteld. en nog een andere merrie hier is 15 mrt uitgeteld, maar die staat nog op dr dooie gemakje hoor, niets aan te zien of te merken..

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:02

Die van mij is nu 2 dagen over tijd. De uiers beginnen nu wel voller te worden als eerst. Van mij mag het veulen wel komen zo onderhand.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:56

chance schreef:
Die van mij is nu 2 dagen over tijd. De uiers beginnen nu wel voller te worden als eerst. Van mij mag het veulen wel komen zo onderhand.

Misschien heb je wel een hele "gemene" merrie en moet je ook zolang wachten op het veulen Tong uitsteken Tong uitsteken Ik wacht al 17 dagen.........

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:48

De birthalarm is vannacht 2x afgegaan. Ze lag wel op haar zij en kreunde /zucht diep. Maar helaas vals alarm. De birthalarm staat wel zo afgesteld dat die niet steeds afgaat als ze gaat liggen. onze merrie ligt nl graag in stal Tong uitsteken

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 11:52

nee ik heb geen birth alarm.. Wij gaan wel vaker kijken, want ja met birth alarm heb je net zo veel kans op vals alarm dus. En ik vind ze kopen en huren schrikbarend duur...

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:39

silverbrumby schreef:
nee ik heb geen birth alarm.. Wij gaan wel vaker kijken, want ja met birth alarm heb je net zo veel kans op vals alarm dus. En ik vind ze kopen en huren schrikbarend duur...

Klopt helemaal. En als je dan net als ik 2 jaar geleden het alarm afzet omdat je ziet dat het nu menens kan zijn en je denkt toch niet in slaap te vallen, dan heb je het mis Bloos . Want toen we daarna na een half uurtje wakker schrokken lag het veulen er al naast en was ze het net aan het schoonlikken. Dus alsnog alles gemist Boos! .

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:19

net belde de mede eigenaar van mijn merrie, er kwam vocht uit haar vulva. Met een bepaald geurtje zei marjon (mede-eigenaar) dat haar haar andere fokmerrie ook vlak voor de geboorte. Dus ik moet nu vannacht paraat blijven. Zena vertoonde vandaag ook ander gedrag dan dat ik gewent ben van haar. Ze was ook veel meer chaggi, en onrustig.

Dus komende uren wordt spannend.