Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotjj92 schreef:mijn merrie is/was echt in top conditie, ik wil niet dat ze helemaal in elkaar zakt. gisteren ben ik er ff opgeklommen zonder zadel! wat was dat fijn zeg, dat vond ze zelf ook. dus misschien klim ik er vandaag nog wel ff op. maar sowieso gaat ze elke dag minstens een uur naar buiten. en dan ook nog 20 minuten lekekr laten rennen. ik wil niet dat ze straks weer helemaal opnieuw moet beginnen. en ze vind lopen heerlijk, ff haar beentjes strekken enzo
Pensionnetje schreef:lotjj92 schreef:mijn merrie is/was echt in top conditie, ik wil niet dat ze helemaal in elkaar zakt. gisteren ben ik er ff opgeklommen zonder zadel! wat was dat fijn zeg, dat vond ze zelf ook. dus misschien klim ik er vandaag nog wel ff op. maar sowieso gaat ze elke dag minstens een uur naar buiten. en dan ook nog 20 minuten lekekr laten rennen. ik wil niet dat ze straks weer helemaal opnieuw moet beginnen. en ze vind lopen heerlijk, ff haar beentjes strekken enzo
Ja, dat vergat ik nog te zeggen. De laatste maanden rijden we ze altijd zonder zadel.
Goede oefening gelijk voor jezelf
lotjj92 schreef:ik denk dat ik er toch weer een zadel opleg, het is een vierjarige merrie. en gisteren springt ze wel een paar keer opzij. ben wel wat gewend. maar zadel is prettiger denk ik! maarja op een gegeven moment ging ze protesteren, ik dacht ff rustig aan maar!
, ik ga ook maar weer bosritjes maken.
).
verdiep je is wat meer in een drachtig paard, en laat d'r lekker met rust. molly88 schreef:die van mij moet eind juni bevallen en ik rij haar nu nog steeds en 4 x per week (probeer ik toch te halen) en dan zit er ook nog les bij. maar dat is toch niet verkeerd of wel dan? (is de eerste x dat ik een merrie heb gekocht die drachtig is heb er niet echt veel verstand van)
aerdenhout1 schreef:Het is per paard heel verschillend en die van jou geeft aan dat het nu al genoeg is.
Volgende week nog wel een wedstrijd staan en de dag daarna op buitenrit in Kootwijkerbroek met collega's. Ik bekijk het gewoon maar per keer, er valt vooraf echt niets van te zeggen.