Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wendel schreef:ik kan me niet voorstellen dat jullie denken over een vergoeding. Dit is een persoonlijke mening uiteraard, maar extra merriebrok zou de merrie ook gehad moeten hebben als het eigen veulen nog leefde.
finn2003 schreef:Voor de goede orde: ik ben de vriend van Marije en voor de helft eigenaar van Finn.Wendel schreef:ik kan me niet voorstellen dat jullie denken over een vergoeding. Dit is een persoonlijke mening uiteraard, maar extra merriebrok zou de merrie ook gehad moeten hebben als het eigen veulen nog leefde.
Alleen dat is nu dus niet aan de orde. Zonder veulen zou Finn gewoon weer overgaan op een sober dieet van vooral gras en een btje muesli waarschijnlijk. Dit omdat onze ruin dat ook krijgt. Dus moeten we die extra kosten wel maken en niet te vergeten het feit dat we om de 3/ 4 uur uit bed moeten omdat ze nog niet samen kunnen staan. Daarnaast moeten we een boel regelen qua werk, omdat het veulen wel steeds op tijd gevoerd moet worden.
Net zoals Marije ook al zei: We hoeven er niks aan te verdienen, maar het is ook niet de bedoeling dat wij er geld bij in moeten steken.
Maar even wat anders wat ik me afvraag?
Moeten we ook iets afspreken/ opstellen qua aansprakelijheid?
Ik begreep van de eigenaar dat het een dure/ goede vader was, dus zal het veulen ook wel wat waard zijn. Mocht er onverhoopt wat gebeuren met het veulen, wie is er dan verantwoordelijk ( voor eventuele kosten ) en wie beslist of de VA moet komen? Doen wij dit, of eerst vragen wat de eigenaar wil? deze woont nl 1,5/ 2 uur verderop.
Ik zou het ook vervelend vinden als er wel wat gebeurt dat het eindigt in een eindeloos mondeling gebeuren. Is het daarom misschien handig om iets op te stellen??
Lynn_Nikita schreef:als ik zoiets meemaak wil ik ook duidelijke afspraken hebben hoor, liefst zelfs op papier. Zo kan achteraf nooit gezegtw orden dat iets anders is gegaan dan gezegt was.
Eerst afspraken maken.
als mijn veulen of paard was had ik zoiets allang geregeld eerlijk gezegt
KiWiKo schreef:het zou bij mij niet eens opkomen![]()
maargoed ik ben dan ook een beetje vreemd
KiWiKo schreef:normale gang van zaken is dat de ene hand de andere wast......... merrie blij, veulen blij......
ik heb het in al die jaren (en ik heb zelfs bij de veulencentrale gewerkt 15 jaar geleden) nog niet meegemaakt dat er over inzet of geld gepraat werd
Sjoert schreef:KiWiKo schreef:het zou bij mij niet eens opkomen![]()
maargoed ik ben dan ook een beetje vreemd
Nee hoor.
Het zou ook niet bij mij opkomen.