Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winsomegirl3 schreef:Ik heb een halster geboorte melder aangeschaft. Het werkt prima. Zodra de merrie plat gaat liggen gaat er een signaal naar je telefoon af. Doordat ik een draadloze camera met tv heb hangen kan ik direct kijken of het echt! is.
Het is veel fijner en goedkoper dan de aanschaf van een singel. Paard merkt er niets van.
Er zit zelfs een leren hoesje om om het te beschermen tegen vuil en vocht.
Ik vind t ideaal
gr danielle

Nuage schreef:Hey dat had ik nog niet eerder gehoord.
Maar dan moet je merrie dus al wel kegelen neem ik aan. Die van mij doet dat dus niet.
Zijn die strips duur?

Nuage schreef:Uuuuhhh melken kan ik wel vergeten hahaha
Enerzijds omdat ze dat niet op prijs stelt maar anderzijds: ze geeft pas melk als het veulen er is. Ze gaat dus pas kegelen tijdens de bevalling zeg maar. Dan heb ik geen stripje meer nodig
Maar ik heb nog 2 merries staan dus wie weet..
Maar ze zijn dus niet erg betrouwbaar begrijp ik?
)
). Ben dus ook 5 x gebeld vannacht. Aankomende nacht probeer ik de slaapdetectiestand uit. 
kiithos1 schreef:Bedankt, hier dus ook op de slaapstand, ik weet dat mevrouw graag plat ligt, ik las ergens iets dat als een paard een wee had dat dat nooit langer dan 2,7 minuut duurde, vandaar denk ik die 3,5 minuut die hun hanteren. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat met jou en mira.

Ik geloof dat het alarm 1x minder is afgegaan dan de nacht ervoor (heb na 1x alarm om 22.45 uur rond 0.30 uur toch maar een sms voor Slaapstand verstuurd, maar ze ligt korter dan 3 1/2 minuut plat, waardoor ik een teken krijg dat ze zeg maar "onrustig" is). Als er ooit een volgende keer komt dan is een ander systeem misschien beter geschikt voor haar. Ze gaat in ieder geval te vaak met haar hoofd plat liggen voor 't halster alarm en dus ook voor 't "echte" birthalarm. Geeft niet, na 12 jaar katten fokken ben ik wel wat gewend, ik kan haar zo in ieder geval erg goed in de gaten houden.