met de fles gevoed veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Re: met de fles gevoed veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:50

Mijn ervaring van destijds is dat meeste da weinig weten van t hoe en wat met n flesveulen. Simpele feiten zyn dat een mens geen paardenopvoeding kan overnemen. En dat weerstand moet worden opgebouwd. Dat lukt niet door een dier af te zonderen..

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:11

volgens mij is inderdaad het contact met haar soort genoten heel belangrijk. het klinkt stom maar als ze alleen met mensen omgaat denkt ze dat ze ook een mens is. En ja het spelen doet ze dan ook met jou. in het begin is het nog wel leuk maar als ze een half jaar is is het echt niet meer grappig.

jacquelinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:01

Ik heb vorig voorjaar mijn "flessekind" in moeten laten slapen na een acute koliekaanval. We zijn er nog niet goed van.

Onze Memory was superbraaf, superlief, supermooi... natuurlijk.

Maar... dat was ze ook echt, ik kon mijn kinderen er altijd bijlaten, ze zette nooit een voetje verkeerd bij ons, al kropen ze onder haar door, bij mij was ze onder het zadel lekker fel, bij de kinderen een knuffelbeer.

Helaas.. ze was niet drachtig te krijgen, ze sloeg hengsten gewoon halfdood, was a-sociaal naar alle andere paarden behalve naar veulens en jong grut. Ook als de rest enorm onderdanig deed en heel goed lieten merken dat zij de baas was, dan ging het super!

Kortom, de beste merrie die ik ooit heb gezien voor kinderen en alle andere mensen, veulens en "jong grut".

De slechtste merrie die ik ooit heb gezien bij andere volwassen paarden.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:44

klote zeg! Je hebt toch een aparte band met zo'n dier.
Ik moet zeggen dat Mazzel (gelukkig) veel geleerd heeft in de opfok. Soms is ie onderdanig, soms bazig, maar eigenlijk altijd goede vrienden. Enige waar ik hem niet meer bij kan zetten is ze opvoedmoeder.... die bijt m direct in zn billen.