Merriebrok wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Merriebrok wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:38

Mijn KWPN merrie is nu bijna 8 maanden drachtig en krijgt 1,5 kg veulenbrok per dag(omdat we verder alleen jonge paarden op stal hebben staan)Merriebrok verschilt niet zo heel erg veel van veulenbrok.
Andere jaren was dat gewoon sportbrok en na de 8e/9e maand werd dat merriebrok.
Ze krijgt 4x daags ruwvoer(1 plak per keer)Ze loopt 2 a 3 keer per week recreatief.Andere jaren iets meer.
Ik kan alleen maar zeggen dat ze veel te vet is.
Ja ,ik heb een goedkope in onderhoud!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:09

Welk merk brok voer jij eilander, als ik dat tenminste vragen mag Bloos

Mijn NRPS merrie (+/- 1m65) is 3,5 jaar, 7 maand drachtig en is verder niet onder zadel. Op advies voer ik haar nu 2x daags naast haar portie hooi 2 kg Pavo Cerevit. Ze doet het hier prima op dus ik zie geen noodzaak het nu al te veranderen. Haar uier is inmiddels ook al aan het "ontwikkelen". Volgende maand ga ik haar langzaamaan merriebrok bij voeren en de Cerevit afbouwen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:24

Mijn merrie's zijn nu 8 maanden drachtig en krijgen sinds een paar weken merriebrok bij. Ze zijn op het moment vet zat (krijgen ook hooi en volop gras, ze staan 24/7 buiten)
Bij de vorige dracht van m'n merrie heeft het veulen haar echt helemaal leeggezogen en ik was echt blij dat ik haar flink merriebrok bijgegeven had tijdens de dracht. Ze had dat echt nodig.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:56

Voor zover ik weet wordt bij Pavo aangeraden om merriebrok te geven vanaf de 9de maand. Die van mij wordt nu geleidelijk aan omgeschakeld naar merriebrok.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:01

RUBYWHITE schreef:
Welk merk brok voer jij eilander, als ik dat tenminste vragen mag Bloos

Mijn NRPS merrie (+/- 1m65) is 3,5 jaar, 7 maand drachtig en is verder niet onder zadel. Op advies voer ik haar nu 2x daags naast haar portie hooi 2 kg Pavo Cerevit. Ze doet het hier prima op dus ik zie geen noodzaak het nu al te veranderen. Haar uier is inmiddels ook al aan het "ontwikkelen". Volgende maand ga ik haar langzaamaan merriebrok bij voeren en de Cerevit afbouwen.

Ik voer PAVO

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:57

ik ga nu binnenkort ook toch maar merribrok voeren. ik heb subli in huis gehaald. ik las dat dit ocd kan voorkomen en als het werkt dan draai ik daar mn hand niet voor om. hoeveel zou ik mn paard moeten geven?? ze weegt ongeveer 500 kilo en kan ik het in een keer geven of moet je omschakelen?? en moet ze dan nog iets bij krijgen??

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:11

mijn merrie is nu 8 maanden drachtig, en geef haar nu cavalor probreed. normaal voerde ik haar cavalor strucomix pony, en dit is ook zoiets als merriebrok. ben benieuwd hoe dit gaat werken omdat het toch iets anders is. iemand ervaring met cavalor probreed?

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:16

Die van mij krijgt ook cavalor probreed.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:20

texeenmaikey schreef:
Die van mij krijgt ook cavalor probreed.

heb je er al ervaring mee met eerdere veulens? ben eigenlijk wel benieuwd hoe het werkt.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:02

Nee bij de vorige voerde ik wel pavomerriebrok.

Deze merrie is niet zo gek van brokken, en dit voer vind ze wel lekker.