De verzorging alleen al vergt veel tijd en zorgen. Ik ga nu nog 2x daags naar hem toe om te spoelen, te wassen, medicijnen toe te dienen en hem extra krachtvoer te geven om hem weer wat op te peppen. Vorige week stond ik er zelfs 3x per dag. Dat betekend toch gauw zo'n 3-4 uur per dag, de reistijden nog niet eens meegerekend. Gelukkig kon ik de verzorging afwisselen met mijn vriendin, anders is het niet vol te houden. We zitten ook nog midden in de stress van de verhuizing en verkoop van ons huis en de andere paarden en hond/kat/konijnen willen ook verzorgt worden, daarbij ook nog een drukke baan. Ik heb heus wel het idee dat de paarden in de gaten worden gehouden, maar als ze intensievere verzorging nodig hebben, komt het toch op jezelf neer. Op zich vind ik dat niet erg hoor, nu weet ik tenminste zeker dat het nauwkeurig en zorgvuldig gebeurd.
Duvel laat de behandelingen gelukkig wel allemaal heel goed toe. Voor hem is het al de gewoonste zaak van de wereld om een thermometer in z'n kont te krijgen, injecties te krijgen en afgespoten te worden en met grote spuiten in zijn wonden te prikken en te wassen. Hij blijft overal even braaf bij staan. Het enige wat hij eist is zijn appeltje
) Er komt nog steeds wat pus uit de schouder, maar heel erg veel is het niet meer. We blijven braaf spoelen.
Ik hoop dat ze nu in elk geval hun lesje hebben geleerd.
) Maar ik vind het toch een prettiger idee als hij in elk geval binnen het stalgebouw blijft....