Veulen kopen/gekocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Re: Veulen kopen/gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:25

nou voor 1100€ mag je mijn jaarling New Forest ruin met volle stamboekpapieren of zijn halfboer van dit jaar zo komen ophalen hoor!
Tjee wat veel geld voor een papierloos veulen dat zou ik er ah me nooit niet aan geven!
Denk dat de eigenaar probeert om je "emotioneel" uit te buiten aangezien het om een veulen gaat van je verzorgpony en hij zoiets heeft van daar betaald ze toch extra voor.
Maar je moet echt gek zijn als je dat ervoor neertelt, sorry Bloos

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:31

Loolapelooza schreef:
Maar je moet echt gek zijn als je dat ervoor neertelt, sorry Bloos

Inderdaad Haha!

Zij denken nu inderdaad omdat je een emotionele band hebt met het veulen dat je bereidt bent om meer te betalen.

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:45

Vindt inderdaad 1100,- ook wat veel geld voor een veulen zonder papieren.

ik heb mijn jaarling liggend laten casteren en dat koste me rond de 100 ,-euro en ook met een goede nazorg en alles, kwam geregeld kijken of alles nog goed was..

Wachten tot 2 jaar is zeker goed maar als ze bij merrie's lopen krijg je al snel dat hij zich heel macho laat zien als de merrie hengstig worden en zelf onhandelbaar kunnen worden.

Mijn mening is dat ik zou kijken voor een leuk veulen met goede papieren en daar 1100,- euro voor betalen,( waar je de afstamming van weet/hoe groot dat ze worden enz. het gaat hier ook om dat je een maatje voor het leven koopt, vindt het zelf een beetje gemeen dat het je verzorgpony is en dat ze dan ook nog het uiterste qua geld willen krijgen, neem aan dat ze weten hoe je de dieren doet verzorgen en dat ze weten dat hij goed terecht komt..

Dus probeer een nette prijs ervoor te krijgen of bedenk het je goed.

Succes!!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:16

Inderdaad, dat zou goed kunnen. Ja, de eigenaar is erg positief over mij dus kan het ook niet helemaal begrijpen. Maar iedereen bedankt voor de reacties Ja

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:22

Met welke argumenten kan ik de eigenaar het beste naderen om de prijs te verlagen?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:25

Princesje schreef:
Met welke argumenten kan ik de eigenaar het beste naderen om de prijs te verlagen?

Geen papier en het is een hengstveulen.
Weet je hoeveel het dekgeld was?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:27

Nee, heb geen idee. Maar hij noemde ook de kosten van de vee-arts. Maar naar mijn weten is de vee-arts maar 1x maar zeker niet vaker dan 2x geweest Scheve mond

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:31

Even over het laten castreren. Houd er wel rekening mee dat je met een hengst vaak moeilijker een stal krijgt. Veel staleigenaren willen geen hengst omdat er toch ook altijd hengstige merries rond lopen en voor je het weet wordt er eentje gedekt. Dit is nl ook bij ons op stal gebeurd. Nu is er wel een leuk ongelukje uit gekomen. Maar niet iedereen is er blij mee. En als je wedstrijden wilt starten, moet je toch zelf ook een bepaald niveau gereden hebben voordat je met een hengst mag starten. En € 1100,- vind ik echt veel voor een 6 maanden oud beestje zonder papieren. Afdingen dus. Haha!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:33

Haha nee goed, ik laat hem denk ik casteren. Vind ik een fijner idee. Ook omdat dit mijn eerste echte 'hengst' is Tong uitsteken . Maar goed, eens moet de eerste keer zijn dacht ik zo Haha! . Haha ja, mijn vader gaat dit weekend eens met hem praten. Ben benieuwd wat eruit komt Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 06:53

Ik heb dit jaar ook een veulen gefokt, mijn merrie heeft vorig jaar eerst de vrucht verstoten en werd daarna moeilijk drachtig. Ze is een keer of 8 gescanned geweest door de DA en 5 keer op het dekstation geweest. Zitten papieren bij, ik heb dus volledig voor het dekbewijs betaald. Mijn kosten, inclusief stamboekpapier dus, zijn de helft van hetgeen hij voor dat veulen wil hebben! 600 euro als er papieren bij zijn is een nette prijs, dan verdient hij er nog aan. Zitten er geen stamboekpapieren bij en geen dekbewijs (vraag er eens naar als er geen papieren bij zitten of hij die dan wel heeft) dan is er ongetwijfeld zwart gedekt, en zal niet het volledige dekgeld zijn betaald. Trek er dan nog maar zeker 100 tot 150 euro van af.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:35

Dankje Neonlight! Is een goede tip, ga het hem eens vragen. Super! Haha!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:47

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:04

@ Levi; Nee sorry. Want Valentino zou een paard moeten zijn. Of een E-pony... Bloos .
Heb vandaag gezocht naar het boekje op stal maar kon hem niet vinden.
Zal de eigenaar morgen eens vragen.. maar bedankt Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:10

Dat is nu net vervelend dat je dat niet weet. Je hebt namelijk de NRPS hengst Valentino, een welsh k hengst Valentino, een new forest hengt Valentino (die is het zeker niet) en een KWPN hengst Valentino..... Overigens is bovenstaande Valentino, de NRPS-er dus, ook een E-pony. Knipoog

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:20

Mmm oke sorry. Begreep dat hij het een C-pony was Tong uitsteken . Als het goed is, is het óf een KWPN of een NRPS. Hij is in ieder geval een vos met een witte bles... Het is zoiezo geen Welsh-K of een New Forest pony. Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:12

Dan is het toch die NRPS-er waarschijnlijk, de andere zijn zover ik weet bruin.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 07:13

Princesje schreef:
Mmm oke sorry. Begreep dat hij het een C-pony was Tong uitsteken . Als het goed is, is het óf een KWPN of een NRPS. Hij is in ieder geval een vos met een witte bles... Het is zoiezo geen Welsh-K of een New Forest pony. Haha!

Bij www.allbreedpedigree.com staat "C" voor Colt = hengst Tong uitsteken

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:41

Haha oke Rolleyes
Blond Knipoog

Zal vandaag eens de eigenaar afspreken, als ik hem nu wél zie.. Pling

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:47

Mijn vader het overigens het volgende idee; Hij wou dan wel 1100€ betalen maar dan wildie hij wel 1 à 2 jaar gratis stalling. Wij betalen voor stalling 50€ per maand (En daar zit voer, hooi, stro alles bij in. Ik heb 3 weien ter beschikking en een stal. Hij voert ze en zet ze buiten. Ik hoef alleen soms maar uit te mesten + dat ik daar al voor 2 paarden betaal) dus dan zou je voor 12 maanden 600€ kwijt zijn en dan is het veulen 500€. Maar dan betaal je eigenlijk net zo goed wél stalling. En voor 2 jaar is het nogal onlogisch want dat zou 1200€ zijn en heeft de eigenaar 100€ verlies op het veulen Scheve mond . Dus we moeten toch maar afpingen, lijkt mij Haha! of ziet iemand hier iets in?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:58

Ik zou daar nooit voor kiezen, want dan ben je gedwongen het veulen bij hem te houden. Dan zou ik proberen minder voor het veulen te betalen, nu lijkt alles nog koek en ei, maar je weet niet wat er gaat gebeuren. Twee jaar is best een lange periode. En wat als er echt iets erg gebeurd ( in het ergste geval een ongeluk met je veulen waardoor je hem moet wegbrengen ), dan ben je dat geld aan stalling al kwijt.
Ik vetrouw zulke regelingen nooit zo erg, ik wil het liefst meteen contant afrekenen en de papieren in mijn handen hebben ( in dit geval alleen het paspoort ). En dan kan je zelf lekker bepalen wat je er mee doet...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:26

@ Erleyne; dat is wel een goede ja Ja . Is inderdaad niet zo verstandig.. Bedankt Haha!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 13:39

Nou volgens de eigenaar is het een NRPS en hij heeft de dekpapieren/bewijs nog...

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:02

Princesje schreef:
Nou volgens de eigenaar is het een NRPS en hij heeft de dekpapieren/bewijs nog...

En wat is de afstamming nu dan???

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 17:38

De afstamming van wat? Bloos sorry!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:20

Princesje schreef:
De afstamming van wat? Bloos sorry!

Van het veulen wat je wil kopen Pling