ik ken verscheidene eigenaren met opfok bedrijven hier in het noorden. Als ik de kans aan huis niet had gehad om mijn eigen paarden op te fokken, was ik niet aan een jong paard begonnen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik ken verscheidene eigenaren met opfok bedrijven hier in het noorden. Als ik de kans aan huis niet had gehad om mijn eigen paarden op te fokken, was ik niet aan een jong paard begonnen

Tmroes schreef:
Beter lezen, hij staat de hele dag in het land, ook 's nachts (weet niet of dat 's nachts erbij stond
)
En hij wordt dus met noodweer binnen gehaald...

pauline1 schreef:inscharen met andere jongen paarden is veel beter voor het ontwikkelen van zn karakter.en ook beter voor het paard zelf..je hebt hier later alleen maar voordelen van en het is het w8ten waard.je kunt als ie binne staat als ie daar klaar voor is nog lang genoeg met em bezig zijn.
.
.
. Hij is veel rustiger geworden en heeft goede manieren bijgeleerd.
).
.
. Fem_Emil schreef:Ja hij komt sowieso 24/7 buiten te staan.
3 x per dag wel even zn veulenbrok op stal eten!
grrr
Lielle schreef:Fem_Emil schreef:Ja hij komt sowieso 24/7 buiten te staan.
3 x per dag wel even zn veulenbrok op stal eten!
En dat lijkt me dus geen goed idee, dan ben je er dus toch al drie keer per dag mee bezig. Lekker op de wei laten lopen en met rust laten.
)
KiWiKo schreef:opfok is in mijn ogen, het land op met andere paarden...... kan ook in je eigen achtertuin bij wijze van.
kinsealy schreef:KiWiKo schreef:opfok is in mijn ogen, het land op met andere paarden...... kan ook in je eigen achtertuin bij wijze van.
Klopt, vind ik ook, maar alle (grote) opfokbedrijven hanteren: een half jaar het land op (van mei t/m oktober, als je geluk hebt tenminste, soms is het ook t/m sept.) en een half jaar binnen. Heb zelf ook nog gezocht naar een bedrijf waar ze zomer en winter 24/7 buiten staan, niet gevonden. Heb nu gelukkig wel een waar ze 'swinters overdag in iedergeval naar buiten gaan.
Lielle schreef:maar hoe heb je haar nu dan staan nightlover?
en kas staat in westzaan vlakbij mij gelukkig.
) en op een paar andere staan ze 's winters binnen! nou dan maar een pensionstal hoor, waar ze met meer jonge paardjes lekker buiten kunnen zijn.. ik hou jullie wel op de hoogte waar hij uiteindelijk heen gaat