veulen van shetxbelg niet overleeft.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:19

meestal past het veulen zich wel aan aan de baarmoeder van de moeder. Dus het moet wl te doen zijn. Ik had zelf ook een merrie die graag door haar knieen ging voor haar kleine minihengstenvriendje haha. Geen gezicht maar het lukt ze echt!

Alleen is het verstandig om dat te doen, ik denk van niet wat wil je daar mee bereiken?

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:58

shantihdior schreef:
jarrah schreef:

Nog even en ik moet met mijn merrie van 1.75 op gaan passen dat die niet gedekt word door het hengstveulen van 2 maanden oud en ruim een meter hoog

Kan wel degenlijk hoor,dan zakken ze door de achterbenen.
Vraag maar aan je DA

Hahahah, ik rol echt van mijn stoel.....
Nog even en je gaat zeggen dat wij de kleine Boetin moeten laten testen om te kijken of haar vader wel echt UB40 is en niet een van de hengstveulens van vorig jaar
Ik vind het wel steeds grappiger worden

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:08

Er is nu wel genoeg cynisme voorbij gekomen.

Ja, het kan idd dat een grote merrie wordt gedekt door een veel kleinere hengst. Als een merrie heel hengstig is, dan zal ze er alles aan doen om gedekt te worden. Ik heb dit ook eens nagevraagd bij een DA en die liet me weten dat het wel zeker mogelijk is.

Anyway, ook al geloof je het niet, dan nog is zo'n herhaling van reacties niet nodig. Eén keer is wel genoeg.

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:49

Karin schreef:
Er is nu wel genoeg cynisme voorbij gekomen.

Ja, het kan idd dat een grote merrie wordt gedekt door een veel kleinere hengst. Als een merrie heel hengstig is, dan zal ze er alles aan doen om gedekt te worden. Ik heb dit ook eens nagevraagd bij een DA en die liet me weten dat het wel zeker mogelijk is.

Anyway, ook al geloof je het niet, dan nog is zo'n herhaling van reacties niet nodig. Eén keer is wel genoeg.

Ok...ik ben gister idd iets te ver gegaan, sorry daarvoor!

Nog even ontopic: ik denk dat dit veulen niet voor niks is afgestoten, er moet gewoon iets fout gezeten hebben! Ik denk dat moeder natuur het allemaal wel goed geregeld heeft op deze manier, hoe hard het ook is!!