Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fjordnina schreef:orange1 schreef:Maar ik weet niet hoe ik het me ouders moet vragen ze zouden wel zegen "jaa ik geloof er niks van flauwekul de da hoeft niet te komen "
Gelijk hebben ze. Het kost meer dan genoeg en er is ook een andere (goedkopere en meestal gratis) manier voor. Als jij weet wanneer jouw merrie normaalgesproken henstig zou moeten zijn kun je met een hengst gaan schouwen. Van wat voor formaat de hengst is doet er dan niet toe, zodra de merrie dan flink van zich aftrapt als de hengst toenadering zoekt, mag je er vrij zeker van zijn dat ze drachtig is.
Er staat vast wel ergens een shethengstje in de buurt, dat kan al voldoende zijn.
Liezel1 schreef:Liezel1 schreef:dit vind ik een zeer domme opmerking en dan als je het zo doet, ben je mijn inziens niet verantwoord aan het fokken!!!
als een keer opvoelen door de DA (ong €40) teveel is, moet je niet aan paarden beginnen!!
Daarnaast zijn er ook merries die tijdens de dracht gewoon hengstig blijven worden..
en dan blijft de tweelingdracht nog over... Als je een merrie laat schouwen weet je nog niet of er een tweeling in zit of niet, als je haar laat scannen of opvoelen en de DA ziet een tweelingdracht, kan hij een vruchtje wegknijpen als je er op tijd bij bent!
nee maar ik word juist helemaal niet blij als we een veulen krijgen (okeej wel een beetje dan ik bedoel wat is er nog leuker ! ) maar als het bij de moeder weg kan moet het veulen denk ik toch weg van mijn ouders !