Foto's van tepels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Foto's van tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 08:46

Ik zag aan mijn merrie pas de laatste 3 maanden dat ze echt drachtig was.
De uiers zijn pas met 325 dagen dracht wat gaan opzetten.
Dus daar kan je nu op dit moment bij jouy merrie nog niks aan zien.
Ik heb een soort foto album bijgehouden met daarin foto's van haar en haar tepels,zodat je kan zien op welke dag ze veranderd enz.
Als je op een foto klikt,staat er links in het witte gedeelte info over de foto:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PZGZULDT

Misschien heb je er iets aan?
Ik wist trouwens dat ze drachtig was,omdat ik haar zelf naar de hengst gebracht heb om haar te laten dekken.

Een jaarling hengst is al wel degelijk vruchtbaar,en zodra hij jou merrie echt dekt als ze hengstig is,dan kan ze daar dus idd. echt drachtig van worden!

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 09:49

Bedankt

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:54

fjordnina schreef:
orange1 schreef:
Maar ik weet niet hoe ik het me ouders moet vragen ze zouden wel zegen "jaa ik geloof er niks van flauwekul de da hoeft niet te komen "

Gelijk hebben ze. Het kost meer dan genoeg en er is ook een andere (goedkopere en meestal gratis) manier voor. Als jij weet wanneer jouw merrie normaalgesproken henstig zou moeten zijn kun je met een hengst gaan schouwen. Van wat voor formaat de hengst is doet er dan niet toe, zodra de merrie dan flink van zich aftrapt als de hengst toenadering zoekt, mag je er vrij zeker van zijn dat ze drachtig is.

Er staat vast wel ergens een shethengstje in de buurt, dat kan al voldoende zijn.

dit vind ik een zeer domme opmerking en dan als je het zo doet, ben je mijn inziens niet verantwoord aan het fokken!!!

als een keer opvoelen door de DA (ong €40) teveel is, moet je niet aan paarden beginnen!!

Daarnaast zijn er ook merries die tijdens de dracht gewoon hengstig blijven worden..

en dan blijft de tweelingdracht nog over... Als je een merrie laat schouwen weet je nog niet of er een tweeling in zit of niet, als je haar laat scannen of opvoelen en de DA ziet een tweelingdracht, kan hij een vruchtje wegknijpen als je er op tijd bij bent!

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:00

We zorge echt wel goed voor orange hoor! maar ik wou altijd al een veulen en nu denk ik dat ze drachtig is en mijn ouders willen eerst afwachten !

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:26

Liezel1 schreef:
Liezel1 schreef:
dit vind ik een zeer domme opmerking en dan als je het zo doet, ben je mijn inziens niet verantwoord aan het fokken!!!

als een keer opvoelen door de DA (ong €40) teveel is, moet je niet aan paarden beginnen!!

Daarnaast zijn er ook merries die tijdens de dracht gewoon hengstig blijven worden..

en dan blijft de tweelingdracht nog over... Als je een merrie laat schouwen weet je nog niet of er een tweeling in zit of niet, als je haar laat scannen of opvoelen en de DA ziet een tweelingdracht, kan hij een vruchtje wegknijpen als je er op tijd bij bent!

Zo dom is het niet en opvoelen hebben wij 1x laten doen (in de 45 jaar dat wij fokken) en we waren er iets van 75 euro aan kwijt. Dit was op de kliniek dus er zaten nog geen eens voorrijdkosten bij.

Vind het ook onzin om te zeggen dat je dan niet aan paarden moet beginnen, dat is toch ieder zijn eigen keus? Als jij er voor kiest om het gewoon af te wachten dan is daar niks mis mee.

Als je echt bewust aan het proberen bent om je merrie drachtig te krijgen bij een hengstenhouder, dan zeg ik ook scannen, maar in dit geval is het geen bewuste opzet geweest. Mocht er iets mis zijn met de vrucht dan doet ook de natuur zijn werk. Dat bedoel ik dus met de zin in mijn eerdere post dat mensen veel te veel van de natuur over willen nemen.

opnieuw over de tweelingdracht, ik heb daarbij gezet dat het maar zelden voorkomt (in verhouding) dus dat dat de moeite van het scannen/opvoelen niet waard is. Maar dat is alleen maar mijn mening, en wie ben ik?

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:20

fjordnina
dankje !
en goed gesproken

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:59

ik ben vandaag een buitenrit gaan rijden en we liepen langs een hengst en toen hadt ze de oren helemaal plat en toen we iets verder weg waren hadt ze ze weer helemaal naar vooren !

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:08

Iemand nog ?

fjordnina

Re: Foto's van tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:39

Vraag eens aan de eigenaar van die hengst of je een keer mag komen schouwen. dat ze zo reageerde vind ik niet zo gek, als een merrie niet in haar hengstige periode zit reageren ze allemaal zo, niet te snel blij zijn hoor!

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 09:05

Ha ha nee maar ik word juist helemaal niet blij als we een veulen krijgen (okeej wel een beetje dan ik bedoel wat is er nog leuker ! ) maar als het bij de moeder weg kan moet het veulen denk ik toch weg van mijn ouders !

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:53

Scannen kostte hier maar iets van 20 euro, en dan kwam hij bij me thuis. Dus het hoeft niet perse duur te zijn.

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:37

ow oke

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:31

iemand nog >?