Veulentje met kromme beentjes, wanneer ingrijpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:08

ChristaMoor schreef:
Mijne is net een paar dagen oud en heeft zijn achterbenen (koten) week. Ik heb in overleg besloten het ook een maand de tijd te geven.

Een weke kootstand komt heel veel voor en is slappigheid, dat heeft hier niets mee te maken.

Als je vroeg ingrijpt heb je grotere kans dat alles weer recht groeit, juist omdat ze in het begin nog zo hard groeien.

Ben eigenlijk benieuwd of je al met iemand contact hebt gezocht en wat ze er van zeiden.

Fleda

Re: Veulentje met kromme beentjes, wanneer ingrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 16:17

Ik heb nog wel de DA aan de telefoon gehad, die er toen ook naar gekeken heeft. Die zei toch echt nog even een week of 2 verder afwachten en kijken hoe hij zich op het land ontwikkeld. Het lijkt in ieder geval nu niet erger te worden, soms lijkt het ook alsof hij rechter staat. Maarja, is het zo, of wil ik het graag zien? Op zich is hij natuurlijk ook nog geen maanden oud, hij is pas 3 weekjes oud.

Citaat:
Een weke kootstand komt heel veel voor en is slappigheid, dat heeft hier niets mee te maken.

Wat ik van mijn DA heb begrepen is het juist wel een groot deel waarom hij zo bol staat. Omdat zijn koten nog week zijn, "knakt" hij als het ware door. Ik weet het ook niet meer hoor, de een zegt dit, de ander dat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:52

Wat ik dan vreemd vind is dat hij achter prima staat en helemaal niet week is. Ik zou gewoon vrijblijvend een second opinion vragen. Ik heb toen foto's opgestuurd naar Albert van Unen. Die is nuchter dus als het niks is zal ie het je ook zeggen, maar er zijn meer paardendierenartsen.

Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar ik snap je twijfel wel en ik zou er zeker wat mee doen.

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:53

Fleda hoe oud is het veulen op de foto's?

Normaalgeproken trekt dit soort afwijkingen wel bij, maar dan heb je het over pasgeboren veulens..........en dan is het met een paar weken een heel end bijgetrokken, mits de veulens lekker naar buiten kunnen!

Fleda

Re: Veulentje met kromme beentjes, wanneer ingrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:35

Op de eerste foto's is hij 17 dagen oud, en de foto die ik als laatst geplaatst heb is hij precies 21 dagen oud.

Ik heb nog eens foto's van mijn vorige veulentje terug zitten kijken, die had ook bolle knieen, en daar trok het heel snel weg toen ze op het land stond. Nog even afwachten dus. Zij had alleen geen weke koten. Dat is inderdaad wel gek, dat hij het voor wel heeft, en achter niet. Morgen maar misschien eens bodegraven bellen, kijken wat zij zeggen!

Hij blijft nu al wel veel langere periodes recht staan met zijn benen! Het gaat dus de goede kant op heb ik het idee! Alleen als hij heel moe is van al het rennen, dan knikt hij nog een beetje. Dan gaat hij weer liggen en daarna staat hij weer aardig recht op zijn voetjes. Het moet volgens mij gewoon allemaal wat sterker worden!

Kimmes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:23

Sterkte.
Hopelijk trekt het weer mooi recht,als ze van de week het land in gaan

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:29

Ik zla het nog even aankijken en dan eventueel een second opinion aanvragen. Kan geen kwaad in ieder geval