Mijn veulen misschien rodococcusbacterie nog iemand???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

illi

Re: Mijn veulen misschien rodococcusbacterie nog iemand???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:23

mijn veulen heeft het vorig jaar gehad.
Het is wel schrikken mar ja.het is wel heel besmettelijk.

Hij doet het nu super als jaarling.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:43

Saartje1 schreef:
gister hele goede dag temp bijna normaal ,erg veel praatjes,vanmorgen weer iets minder baal baal,dacht gister echt nu is ze op haar retour maar we zijn er nog niet das duidelijk.

Ook bij Rhodococcus schijnen ze bij antibiotica eerst op te knappen, nadeel is dat de antibiotica niet in de abcessen kan komen, dus als je stopt met de antibiotica ben je weer terug bij af.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:48

ja nou daarom vind ik het ook "fijn"dat we een salg om de arm houden en als ze sraks moet stoppen en het gaat niet goed gaan we ook weer terug voor foto's,vind het dan wel een prettige gedachte dat er foto's zijn waar ze dan mee kunnen vergelijken.

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:25

aan mijn veulen kon je niet eens merken dat hij ziek was.
hij heeft heel lang anti-biotica gehaddat is het beste om het goed te kunnen bestrijden.
kijk wel uit dat je geen andere besmet, maar is het dat nou al zeker of niet
want anders krijg je volgens mij andere anti-biotica

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 14:05

Nee foto's leken goed dus blijft eerst op excenel,die andere doen ze alleen als ze zeker zijn dat ze dat heeft.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:27

Nog een vraag hoe deden jullie dat met dat spuiten?Ik heb het gevoel dat haar billen nu al zoon beetje volgeprikt zijn,en vervolgens na nu 7 dgn excenel weer gewoon 39 graden.verder fit goed eten en drinken,word er een beetje hopenloos van nu al.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 07:53

Nou ondanks het spuiten werd ze toch minder fit en de temp veranderde niks,dus eergisteravond over gegaan op medicijnen voor rhodococcus ook al leken de longen schoon op de foto.Misschien zijn we er vroeg bij wat de longen betreft.Ze krijgt nu Rifadin en een of ander kippen poeder.Dit heeft ze nu 3x gekregen gelukkig moet dit daar de gele vla in de mond dus ben van dat spuiten af wat toch ook wel erg stressvol werd.plus ventipulmin en.......Ze zat gisteravond al op 38.28 dus lijkt goed aante slaan.

Vraag me alleen af of iemand weet of ze alleen zou reageren als het idd die rhodococcus is of is dit ook nog voor andere soorten bacterieen???

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:59

Bij mijn weten is het ook voor andere bacterien. Maar omdat het vrij duur is, proberen ze het eerst met andere en goedkopere middelen.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:34

Ok nou ja is misschien wel kostbaarder baar en veulen wat weer op knapt is me alles waard ,maar daar weet je zelf alles van gaat nog steeds goed sinds die nieuwe medicijnen is ze niet weer boven 38.4 geweest en de vla vind ze lekker is niet bang meer voor mij dus ben erg blij!!!!!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:00

Hai Saartje1
Mijn Hond had de "STAPHILCOCCUSBACTERIE"!!
Ik kom thuis van mijn werk en ik zie dat mijn toen 3 jarige hond echt in een paar uur tijd ('s morgens had ie nog niets) ECHT een bult zo groot als een pingpong bal had op zijn neus. Etter (van het krabben) en alle haren eraf. Ik ben met mijn hond naar Utrecht en 2 diernenartsen geweest. Utrecht en 1 dierenarts schreven mijn hond af en dat ie niet lang meer zou leven omdat hij het door zijn hele lijf zou hebben. Ik was helemaal overstuur. En gaven mij zalfjes mee naar huis voor de neus..... De 3e dierenarts (laatste poging) gaf mij zéér ZWARE pillen voor de hond mee en die heb ik toen gegeven. Binnen 11 dagen was de bult WEG! En mooi aan het helen. Wat mijn hond WEL heeft over gehouden (nu twee jaar verder) aan de STAPHILLUSCOCCUSBACTERIE is dat ie steeds zijn nageltjes verliest! Er groeien steeds nageltjes aan (als stompjes) maar deze verliest hij weer. Mijn hond kan hierdoor niet de GG3 trainingen doen (schuttingwerk van 1.80m etc.) want hij kan niet met zijn nagels "klauteren" tegen het schutting aan. Hij verrekt dan van de pijn! Maar er is nog hoop voor je veulen hoor! En luister naar je gevoel. Kan jouw huidige dierenarts je niet geruststellen? Ga dan gewoon naar een andere KUNDIGE dierenarts!!! 1 die ervaringen heeft met deze bacterie want wat ik ervaarde was dat er 2 erkende praktijken waren die NIETS of NOOIT zo'n geval als mijn hond hadden meegemaakt en mijn hond dus ook afschreven door te zeggen dat ie niet meer lang te leven heeft......... KLO....
Ik ben nu twee jaar verder en mijn hond is nog steeds in topconditie !!! Volhouden met je veulen dus! Bij twijfels? Andere dierenarts!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:22

Oooo En ik zie dat hetgene wat mijn hond heeft heet:
STAPHILLUS COCCUS INTRAMEDIUS BACTERIE. Dat is de officiele naam.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:36

De zware antibiotica wat mijn hond kreeg heette SYNULOX. het doosje bewaar ik want MOCHT het ooit terug komen dan wil ik PERSEE dit middeltje weer geven!!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:56

jee das ook een verhaal zeg,gelukkig is het weer helemaal goed gekomen.
dankje voor je verhaal,het lijkt nog steeds goed vanmorgen had ze 38.28 en vanavond 38.3.
Ben blij hoor met mijn dierenarts is wel wat eigenwijs soms maar heeft het bij mij nog nooit fout gehad.ook nu weer hij dacht als dat ze het had dus kortste klap waren longfoto's in de kliniek zeiden ze is goed ga maar door met excenel,maar na 8 dgn da weer gebeld en hij zei ik overleg wel met ze.Daar zeiden ze gewoon door spuiten was ik niet blij mee mijn da zei we zijn eigenwijs en gaan haar toch behandelen voor rhodococces,en sinds we daar mee gestart zijn gaat het eidelijk beter slaat echt aan.Maar goed we zijn er nog niet maar heb wel een goed gevoel.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:25

Hoi Landa ik lees elke dag even of er ook updates zijn over Belisa, ik vind het super dat je het een beetje onder controle hebt, en ik duim voor je mee dat het helemaal goedkomt. En die eigenwijze veearts is een topper! Ik heb er ook een gezond vrolijk paard aan over gehouden mede dankzij hem

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 08:30

Ja idd als die van mij net zo mooi word als die van jou doe ik het er voor!

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:02

(smiley voor trots kan ik niet vinden)

dank je wel !!

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:03

ik heb di medijcijen ongeveer 3 weken gegeven, wel duur maar ik heb nou nog wel een gezonde jaarling. dat is het risico van levende wezens. en je laat ze ook ni dood gaan.
maar sterkte jou veulen slaat zich er ook wel doorheen.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:44

Ik hoop het misty,het slaat ook goed aan ,hoe wist jij dat ze het had dan als ik vragen mag??
Omdat bij mijn veulen op de long foto goed leek dachten ze eerst dat ze het niet had,maar dan had ze wel gereageerd op de excenel.Dat deed ze niet (daarvoor al 2 andere soorten gehad)dus ziekte beeld plus overleg besloten om haar hier voor te behandelen dus het zal wel maar heb nog steeds zo iets van maar weet t nog steeds niet zeker.

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:14

mijn veulen heeft ook eerst excenel gehad uit voorzorg.ik moest dat 2 x daags doen, ik spoot dat iedere ochtend in de linkerbil en sávonds in de rechterbil.

Mijn veulen hoestte af en toe, toen hebben we een echo laten maken en was alles goed,maar moest toen excenel spuiten.

een week later heeft een ander veulen het wel gekregen en twee weken daarna zat ik met het probleem.dus de excenel had niet geholpen.
toen ben ik ook met die anti-biotica begonnen in de appelmoes.
maar mijn veulen leek dus egt niet ziek, dat is het gevaarlijkste.
Veel mensen denken och het veulen hoest alleen maar.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:01

ik ook linkerbil rechterbil niks aan he had echt t gevoel dat ze geen plekje meer over had.
Ja denk ook dat als je te laat er bij bent je een heel ander beeld hebt van zoon veulen.Die van mij hoest niet eens eet goed drinkt goed heeft alleen koorts(ja nu niet meer)en liep wat minder op haar achterbenen.Wat mij erg opviel alleen een ander niet die denken is toch goed wakker enz.alleen als je haar goed kent is ze voor haar doen rustig,ben blij dat het een merrie is had me geen raad geweten als ze hengst was zo fit en brutaal als ze normaal is.
Maar jou jaarling heeft er verder ook niks aan over gehouden??Vind het zo vervelend zo jong en dan zo lang antibiotica al weet ik dat er geen andere keus is.

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:29

en hoe gaat het ermee,
weet je al meer over de ziekte of ze het nou echt heeft of niet.
beterschap en het weer zit ook niet echt mee, zodat het veulen lekker naar buiten kan.

groetjes

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:48

Ja gaat op zich goed hoor slaat nog steeds goed aan dacht alleen dat ik het vrijwel van af de start met de nieuwe medicijnen onder controle had,maar nu is ze sinds 2 dagen s'morgens op 38.0 en zo laag had ik haar nog nooit gehad dus blijkbaar is dat haar normale temp.nog 4 dgn en dan is deze kuur af gelopen en dan maar weer overleggen hoe het er voorstaat en wat we gaan doen.verder lijkt er niets aan de hand.Maar als deze kuur i afgelopen en heb overleg gehad meld ik het weer ok.

groetjes

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:00

Nou vandaag kuur afgelopen,maar moet nog wel weer 16 dagen doorgaan,gaat op zich wel goed hoor maar haar temp is toch nog te onregelmatig,baal wel een beetje maar aan de andere kant zet ik nu liever door als dat je stopt en dat blijkt te vroeg dan ben je nog verder van huis.

Heb de rifadin nu gewoon zelf bij de apotheek gehaald,kost 50 euro viel mij mee ben benieuwd wat het via de dierenarts kost(heb nog geen rekening gekregen).
Maar goed verder weinig spannende dingen mocht dat wel zo zijn dan meld ik het.

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:30

Saartje1 schreef:
Nou vandaag kuur afgelopen,maar moet nog wel weer 16 dagen doorgaan,gaat op zich wel goed hoor maar haar temp is toch nog te onregelmatig,baal wel een beetje maar aan de andere kant zet ik nu liever door als dat je stopt en dat blijkt te vroeg dan ben je nog verder van huis.

Heb de rifadin nu gewoon zelf bij de apotheek gehaald,kost 50 euro viel mij mee ben benieuwd wat het via de dierenarts kost(heb nog geen rekening gekregen).
Maar goed verder weinig spannende dingen mocht dat wel zo zijn dan meld ik het.

Ja voor die 50 euro moet je geen risico's nemen, even doorgaan is nooit verkeerd, meer spannende dingen hoeven we niet te lezen maar wel dat het beter gaat ! Succes met je kleine meisje

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:08

Je kunt beter te lang doorgaan dan te vroeg stoppen....
Fijn dat je DA gewoon voor Rhodococcus is gaan behandelen, wereldvent!