Minder gelukkige onder ons..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Minder gelukkige onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:21

Waarom fokken we toch, he? Dat vraag ik me weleens af. Het geeft soms zo'n ellende.
Wij kregen afgelopen donderdag een merrieveulen. Een groot veulen, prachtige aftekeningen en mooi gebouwd. Helaas heeft ze niet lang geleefd. We hebben haar laten inslapen door de DA. Ze is geboren met een open buikje. Een zeldzaamheid vertelde de DA ons. Helemaal bijzonder omdat ze aan de buitenkant perfect ontwikkeld was, op dat kleine gaatje in haar buik na. Hoe zeldzaam ook, als het bij je gebeurd, is het echt ****.
Dit jaar laten we geen van onze merries dekken. Waren we zowiezo al niet van plan. Misschien volgend jaar, want als het goed gaat is het zo leuk!!! Voor nu, allemaal veel sterkte en hoewel het niet zo voelt, bedenk dat het veel vaker goed dan fout gaat.

Rinske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:06

Mijn merrie was ook drachtig, van United, ze heeft haar veulen augustus vorig jaar verworpen. Nu hebben ze ontdekt dat er heel veel becterien in haar baarmoeder zitten/zaten. Ze is nu gespoeld en wordt binnenkort weer gedekt, hoop dat het dit jaar wel goed gaat!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:09

mijn merrie heeft na de verwerping van haar tweeling heel de middag aan t infuus gelegen en ze hebben haar net zolang gespoelt zodat ze zeker weten dat ze schoon is, daar ben ik wel erg blij om....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:11

Hier dit jaar ook geen geluk...
En net bij mijn pony
Had al het gevoel dat het mis zou gaan. In mijn onderschrift staat wel een link naar een topic erover...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:13

och wat erg zeg.... dat je het veulen toch nog levend heb gezien en dan ga je er toch meer aan hechten. ik had ook een raar voorgevoel dat er iets niet goed zou gaan. ik had jammer genoeg gelijk. ik was eigenlijk het bangst dan mijn merrie het niet zou overleven. met de gedachte, ik tel niet af naar de uitteldatum maar naar de sterfdag van mijn merrie. ja weet t, hoe wanhopig kan je zijn, maar ik zat er echt mee. gelukkig heeft ze t wel gehaald, maar ze was er toch best slecht aan toe, doordat de nageboorte erniet snel genoeg afwilde en door dat dode veulen de nageboorte aan t rotten was. nou genoeg over mij

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:48

Afbeelding

Nou met hulp van een bokker!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:48

Afbeelding
Afbeelding

Waterdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:19

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:53

Ik had ook een naar voorgevoel zelfs een maand van te voren nog laten opvoelen omdat ik het niet vertrouwde. Dacht toen eigenlijk dat ze misschien eerder drachtig was geraakt ofzo, ze was immers gescant op een 2 ling en er was maar 1 vruchtje te zien toen...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:44

en vanmorgen is mijn andere merrei overleden. bijna een maand drachtig een een 2 maanden oud veulentje aan de voet

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:41

nimber, het zit je werkelijk niet mee. wat erg zeg, zag je topic, ik schrok er van. zomaar opeens. En dat prachtige veulen nu al zonder moeder. meid, ik wens je hierbij nogmaals veel sterkte toe hoor.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:00

@ Nimber, echt dan zakt de wereld toch onder je vandaan? Wat heb je verkeerd gedaan? Dat is het gevoel wat ik ook had toen die bewuste dag.. VRESELIJK! Echt K-U-T gewoon..
Ik was alleen heel blij toen de staleigenaar me belde was ik in paniek over mijn merrie hoe ze er aan toe zou zijn.. Maar ik was zo blij dat zij iig vrolijk keek..

Hoe doet je veulentje het zonder moeder? Echt heel erg voor het kleine dingetje en voor jullie natuurlijk.. Maar hoe doe jij het?

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:49

het lijkt me verschrikkelijk als zoiets gebeurd.
voor de mensen die het mee hebben gemaakt, sterkte !

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:12

Iemand wel eens zo'n mismaakt beentje gezien? Enig idee wat er loos is geweest?