'Lelijke' veulens.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:36

owww er is nog hoop voor me
wil een jaarling kopen, maar soms ziet hij er net uit als een lama

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:20

Eigenlijk kijk ik nietzo naar de bouw bij veulens, dat komt later wel.
Maar des te meer kijk ik naar de aftekeningen. Daarbij hou ik juist wel weer van 'lelijk' gewoon lekker appart of juist helemaal perfect en symetrisch, daarvan heb ik er gelukkig alweer een aantal van voorbij zien komen.

Maar als ik zelf een veulen zou fokken moet ik er echt niet aan denken dat er een gewone bruine (zonder aftekeningen), of met een scheve bles ofzo uitkomt, dat vind ik dus wel weer lelijk en die heb ik ookal voorbij zien komen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:51

haha, zo vind iedereen gelukkig wat anders mooi en lelijk.. anders waren er wel een hele hoop baasjesloze paarden..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: 'Lelijke' veulens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 07:42

Ja, ik zie er genoeg. En dat zijn paarden die ik voor geen goud zou willen hebben, want die gezegde dat het bij kan trekken, daar geloof ik helemaal niks van! Ik hou het op 3 dagen, 3 maanden, 3 jaar, dit zijn de tijdstippen dat je een paard moet beoordelen en die je kunt vergelijken. Als een veulen 3 dagen oud is kun je het beste zien hoe hij als 3-jarige wordt. Een veulen wat lelijk is op 3 dagen zal nooit mooi zijn op 3 jaar.

Coentjuh

Re: 'Lelijke' veulens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:03

Tsja ik ken er ook wel een paar

Oja en bij Wovaldi dacht ik ook, toen ik hem zag, met zn grote oren en een heel raar hoofdje.. *UUhhmm tsja *

en 2/3 jaar later verzorg ik hem en ben helemaal verliefd op zijn lekkere koppie.. ach het lelijke eendje wordt een mooie zwaan

_Kelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:11

iwayalover schreef:
Ik vind eigenlijk geen enkel veulen lelijk Echter wel als het jaarlingen (oftewel naarlingen) zijn. Dan zijn sommige wel echt lelijk Er zijn natuurlijk wel minder mooie en super mooie veulens maar lelijk zal ik ze nooit vinden. Misschien door het schattigheidgehalte

ik vind ieder paard mooi het beestje kan er ook niks aandoen..hij is zoals hij is Alle paarden zijn prachtig..Al vind je ze nog zo lelijk het verandert (meestal) wel..altijd zie je wel een lichtpuntje!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:23

niks is zo veranderlijk als een veulen, dus je kan er helemaal niks van zeggen, vind ik zelf..
Maar als fokster, zou je wel een soort van stalblindheid hebben (denk ik): je eigen veulen vind je toch het mooist van allemaal.