Wat als jouw veulen naam gekozen wordt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 00:11

De naam die ik voor een hengst heb, die heeft niemand. Oke, mensen kunnen hem gelezen hebben, maar zullen hem toch niet kiezen in de vorm hoe ik hem kies en om die redenen.

En de naam voor een merrie... die ligt iets meer voor de hand, maar ook die heeft voor mij een diepere betekenis, dus die gaan mensen ook niet snel kiezen....

En als het wel gebeurt, dan is het jammer. Ik ken die mensen en dat veulen waarschijnlijk toch niet in het echt. Het is en blijft mijn naam met mijn betekenis.

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:56

Ik denk dat ik ook namen heb waar niemand op zou komen. Maar mocht het zo zijn, dat iemand voor mij dezelfde naam gebruikt, zou ik mijn naam niet aanpassen.

Het is wel een naam die je voor het leven geeft aan het dier, met mijn betekenis en mijn gedachte erachter. En daarbij is bokt natuurlijk maar een klein onderdeel van je leven.

Als een vriendin nou dezelfde naam had, ja dat zou ik aanpassen, maar de meeste mensen op bokt ken ik niet, dus jammer maar helaas, ik zou de naam gewoon blijven gebruiken

Cute

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:50

Als jij die naam vanaf het begin zo mooi vindt, zou ik die niet meer veranderen. Want dan zou je kiezen voor een naam die je iets minder mooi vindt alleen maar om te voorkomen dat er een tweede veulen met die naam rond loopt.
Ik heb mijn hengstveulen van vorig jaar Azzurro genoemd, daar was verder niemand op gekomen (tja wie noemt zijn veulen dan ook lichtblauw ).

brynja

Re: Wat als jouw veulen naam gekozen wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:52

Mijn ijslander merrie is eind mei uitgerekend. Het is gebruikelijk om een veulen een ijslandse naam te geven. Ik kan gelukkig kiezen uit een namenboekje, maar daar staan al heel veel namen in die andere paarden ook al hebben. Het is dus wel moeilijk om origineel te blijven.

Ik zou gewoon de naam houden die je bedacht had. Een leuke naam kiezen is al moeilijk genoeg.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:53

Ylana schreef:
Dit is niet een "ware vraag".
Dit is een "wat als" vraag.

Oh okej..

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:52

Als de naam die ik in mn hoofd heb word gekozen geef ik het veulen wel gewoon die naam hoor.
Wat boeit het nou als er toevallig nog een bokker is met dezelfde naam?

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:02

Idd ik zou ook gewoon de naam geven. De naam die ik verzonnen heb hrb ik nog niet eerder gezien of gehoord. en op zich is het wle een naam die goed te bedenken is