Veulentje van onze Appaloosa hengst.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: Veulentje van onze Appaloosa hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 08:04

Neonlight schreef:
Gefeliciteerd, mooie merrie en mooie kleur. Ik wil er ook zo eentje bestellen voor bij mijn merrie!

De kleur kan ik niet goed zien, het lijkt of vos marmerbont of vos sjabrakbont, kan namelijk niet goed zien hoe ze echt bovenop de rug getekend is. Maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit wat voor kleur ze nu is, appaloosa's staan erom bekend dat het enorme toverballen zijn.

Ja, deze merrie heeft bij de vorige eigenaar ook een merrieveulen gehad en die had ongeveer de zelfde kleur maar wer blacked die doorliep naar de schoft zeg maar. Ik denk iderdaad dat ze nu mamerbont is maar op haar nekje die nu rood vosachtig is zitten wel vaag wit stipjes, maar zoals je al zei. Het zijn net toverballen. We zullen het zien, erg leuk dat dat allemaal zo veranderd steeds, het blijft een verassing. De vader staat overgins ter dekking dus...........

Hij is samen met zijn vader eigelijk de enige in zijn maatklasse binnen het appaloosa stamboek. Hij zal dit jaat naar de keuring gaan.

Noble-Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:15

Gefeliciteerd!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:41

Mansolein schreef:

Hij is samen met zijn vader eigelijk de enige in zijn maatklasse binnen het appaloosa stamboek. Hij zal dit jaat naar de keuring gaan.

Niet meer, dit jaar is Vaderhoeve's Darius goedgekeurd, en die is 1,40m. En over 2 jaar wordt natuurlijk mijn Reedhill's Devdan goedgekeurd.
Maar ik neem aan dat je volgend jaar bedoeld voor de hengstenkeuring? Hengstenkeuring van de NAS is al geweest, en de herkeuring ook 2 weken geleden.

Jammergenoeg past de vaderlijn van jullie hengst niet bij mijn merrie, omdat dat een Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark x Sonny af Hojmark is, zoek dus een hengst die Sonny-vrij is.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:05

Leuk diertje en ook zeker een mooie papa!

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:09

lief veulentje
en die papa

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:55

Gefeliciteerd! Wat een leuk veulen en idd...

papa ziet er ook goed uit zeg!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:39

Neonlight schreef:
Mansolein schreef:

Niet meer, dit jaar is Vaderhoeve's Darius goedgekeurd, en die is 1,40m. En over 2 jaar wordt natuurlijk mijn Reedhill's Devdan goedgekeurd.
Maar ik neem aan dat je volgend jaar bedoeld voor de hengstenkeuring? Hengstenkeuring van de NAS is al geweest, en de herkeuring ook 2 weken geleden.

Jammergenoeg past de vaderlijn van jullie hengst niet bij mijn merrie, omdat dat een Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark x Sonny af Hojmark is, zoek dus een hengst die Sonny-vrij is.

Ja, maar onze hengst is groter dan dat. Hij meet nu 1.47. ja volgend jaar gaan we naar de keuring met hem.Bij hem zit Sonny af Hojmark pas in de derde generatie, dus het zou opzich wel kunnen..........

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:31

Leuk kolletje op zn hoofdje
Alvast gefeliciteerd!

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:48

gefeliciteerd wat een leuk veulen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 22:05

Dank je wel. Er staan inmiddels meer foto's op de site onder nieuws.

silver_bars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:55

wat super zeg om zo via bokt ''mijn'' kleine clowntje savoij terug te vinden en dat ie dan ook nog papa geworden is

leuk om te horen dat het zo goed met hem gaat

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 08:26

silver_bars schreef:
wat super zeg om zo via bokt ''mijn'' kleine clowntje savoij terug te vinden en dat ie dan ook nog papa geworden is

leuk om te horen dat het zo goed met hem gaat

Ja, leuk he, zo zie je maar dat het wereldje klein is. En niet zo maar een papa maar wel van een heel mooi veulentje. We verwachten van hem eind deze maand nog een veulen uit een New Forest merrie.

krissie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:13

Gefeliciteerd!!!
Mooi veulen!! Wat is pappa ook mooi

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:20

leuk veulen hoor echt gave vader