Tinkertweeling alive & kicking!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:37

Geweldig erg fijn! Leuk dat ze ook nog steeds bij elkaar zijn!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:03

Oh Frenia wat goed!! Wat lijkt me dat gaaf om ze zo weer terug te zien zeg!! kan me voorstellen dat daar de traantjes van komen....

Tjinta

Re: Tinkertweeling alive & kicking!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:06

Frenia su[per dat je nu weet waar en hoe ze staan.
Leuk dat die mensen toch bij jou uitkomen..
Je hebt er veel voor gedaan om ze te achterhalen en nu komen ze "vanzelf" bij jou....
Ze zullen je nu wel op de hoogte houden anders hadden ze je niet opgezocht. FIJN!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:38

Dus TOCH!! Ik ben heel blij dit te horen!! Wat zul je opgelucht zijn zeg! Ze zien er goed uit. Lekkere Tinkerwolliebollies!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 00:00

Ik zit hier nu echt te janken dat het geen naam heeft...

Ik ben nog nooit tegelijkertijd zo happy en triest tegelijkertijd geweest...
Voor degene die het verhaal van de tweeling niet kennen en die dus straks niet meer mee gaan kunnen met mn verhaal: het staat onderaan mn profiel...

Ik kreeg net een mailtje met nog een foto en wat meer uitleg dan op m'n website...op zich toppie natuurlijk...alleen jammer dat de uitleg me echt razend maakt

Even in het kort en in het Nederlands (mensen spreken frans )
Op 22 januari zijn ze ginder toegekomen...nadat ze zo'n dikke 1000km hadden afgelegd in de trailer (een hele ruime waar ze los opstonden). Ze wonen nu in het zuiden van frankrijk en hebben zowat 2ha weiland voor zich en een ander paardje Als ze wat groter zijn gaan ze naar andorra wonen waar de mensen nu al wonen, maar de paarden lopen daar in principe geheel vrij en los en das nu niet meteen perfect voor veulentjes die je wilt opleren dus verblijven ze momenteel net over de grens in frankrijk bij moeder en zus van de eigenaresse en gaan ze er elke dag heen (of bijna elke dag). Tot zover het fijne gedeelte...

Het slechtere gedeelte:
Ze hadden ze al eerder gezien op de website en waren meteen verliefd geworden, maar hadden niet door dat de tweeling te koop was. omstreeks kerstmis zagen ze dan toevallig een advertentie op een forum, ze dachten al te laat te zijn, maar hebben het toch nog geprobeerd en ja hoor: nog te koop! Het grote probleem was de afstand: je reist niet zomaar even 1000km op en af om twee veulens te gaan bekijken... Bovendien raadden veel ervaren paardenmensen de aankoop af omdat het om een tweeling ging: die zouden niet vruchtbaar zijn, karakterstoornissen hebben enzovoorts (hoe kan dat nu al echt vastgesteld zijn vraag ik me af, ik heb dit soort vooroordelen ook moeten aanhoren in het begin, maar gezien het feit dat er zo weinig levende paardentweelingen zijn, kan je volgens mij echt geen sluitende conclusie trekken!!!)
Ze waren echter tot over hun orn verliefd op die twee en besloten toch tot de koop over te gaan. Alleen kwam daar weer heel wat apierwerk bij kijken en dus duurde het nog wat.
Uiteindelijk hebben ze de tweeling dus enkel op zicht van foto's gekocht
Tot zover het mooie gedeelte van het slechte gedeelte...

Toen de veulens uiteindelijk op 22 januari bij hen aankwamen waren ze ontzettend mager.
Ze heeft me (nog) geen foto's willen sturen van aankomst omdat ze er daar echt verschrikkelijk uitzagen...
Ze keken beide heel triest en apathisch uit hun oogjes. Artois' melktandjes waren helemaal zwart gekleurd wegens tekort aan vitamine B12. Stella haar sokken waren zodanig lang dat ze er gewoon op stond en hun hoefjes waren helemaal verwaarloosd. bovendien hadden ze in een diepe blubberwei gestaan, waardoor stella mok had aan alle vier dr beentjes en krakkemank/kreupel liep.
na een grote schoonmaak (weeral eens ) en veterinaire begeleiding zijn ze er beide weer lekker bovenop gekomen zoals je kan zien op de foto's.
Onderstaande foto is niet de beste, maar is om te tonen hoe Stella's sokken nu zijn ze was bang dat ik ging denken dat ze ze helemaal hadden afgeschoren (en tinkermensen: zoals ze vaak op van die amerikaanse sites zeggen: watch that hair!!! ) De eerste is Artois, de tweede is Stella.
http://img506.imageshack.us/img506/8241 ... mnd2ga.jpg

Dit maakt me nu zó kwaad en triest he!!! Wat een weg hebben die beestjes in hun jonge leventje al af moeten leggen en welke achterstand heeft hun eerste eigenaar hun doen oplopen!!! Wat een werk en tijd heb ik erin gestoken om ze enigszins op punt te krijgen! En dan hoor je hoe alles zo tenietgedaan werd...en wéér hebben die kleine wondertjes zo'n achterstand moeten oplopen!!! Ik zou ze echt kunnen WURGEN die mensen die zoiets doen! Is een beetje degelijke verzorging nu echt teveel gevraagd???
En het ergste van al...mijn wonderbaarlijke schitterende Baileys is nog bij die mensen wie weet hoe is zij eraan toe? Van haar heb ik helemaal geen nieuws
Mag ik even janken, ja???!!!

(sorry, dit moest me toch echt even van het hart...)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-06 02:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te grote foto in link veranderd.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:05

Dat is echt de ergste nachtmerrie als je paarden verkoopt!!! Vreselijk voor ieder paard, maar zulke jonge dieren lopen averij op voor de rest van hun leven. Maar je moet natuurlijk wel je handjes in elkaar knijpen dat de tweeling nu iig goed terecht is gekomen. Dat is wel weer een zorg minder. Deze mensen zorgen wel goed voor ze. Hopelijk komen er ook zulke mensen voor Baileys ...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:09

Jeetje dat is diep en diep triest zeg!!! Gelukkig heeft 1 het goed!

Sterkte!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:13

Fijn dat je ze weer hebt gevonden, maar ik snap er eventjes niks meer van. Ik snap dat het niet leuk is dat ze zo'n lange weg hebben moeten afleggen en dat ze er zo aan toe waren, vreselijk

Aan welke mensen lag het nou uiteindelijk dat ze zo lang moesten reizen en verwaarloosd waren, dat volg ik even niet sorry
En zijn ze nou nog wel of niet samen?

Het zijn wel twee mooie tinkers zeg

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 00:24

Ik begrijp dat het nogal lastig wordt om volgen

Hun levensloop in korte schets

1) aankomst in de buik van mamatinker vanuit Engeland, dikke week later geboren te Lommel in België, dit op 22 april

2) aankomst te everbeek bij mij op 17 augustus, na een rit van ca 2 uur

3) aankomst nabij Pas de Calais (frankrijk) op 19 september, na ene rit van ca 3 uur

4) aankomst op 22 januari in Dènat, zuidwesten van frankrijk, wat op meer dan 1000km van de vorige verblijfplaats ligt, god weet hoeveel uur dat geduurd heeft.

Al die reizen hebben ze steeds samen en zelfs steeds met nog een ander paardenvriendje (eerste twee moeder, daarna samen met Baileys en bij de laatste reisde er ook geruime tijd nog een paardje mee). ook nu zijn ze dus samen!!!
Op zich is het best goed dat ze die afstand afgelegd hebben als ze het er nu goed hebben maar op zich is het wel heel wat voor die kleine droppies...9 maand oud en aan hun vierde eigenaar toe...waar ik natuurlijk niet geheel onschuldig aan ben!!! Maar dat op zich zou zelfs nog doenbaar zijn...alleen dat ze bij hun eerste en derde eigenaar zo erg verwaarloosd zijn, vreet me echt op van razernij!!!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:33

Oke...ik snap het nu wel. Als ze bij hun eerste eigenaar het ook niet goed hadden vind ik het juist goed van je dat je ze gekocht hebt! En nu hebben ze het goed, dat is iig heel fijn

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:59

Ik heb net het tweeling verhaal in je profiel gekzen. Kan me voorstellen dat je wat tranen moet wegpinken. Wat erg zeg voor die kleine hummels om al zoveel te hebben meegemaakt. Ben wel erg blij dat de tweeling het nu wel goed maakt. En maar duimen voor Bailey's dat die toch ook nog goed is terrecht gekomen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:38

oh ik dacht altijd dat ze bij jou ter wereld zijn gekomen maar je hebt ze ook aangekocht... jammer dat al snel bleek dat je ze zelf niet kon houden, met welk doel had je ze zelf gekocht frenia? oh wat zal dat een zuur moment voor je zijn geweest...
maar wel goed om te zien dat ze een vetrouwd plekje hebben gevonden!!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:56

Pellie schreef:
oh ik dacht altijd dat ze bij jou ter wereld zijn gekomen maar je hebt ze ook aangekocht... jammer dat al snel bleek dat je ze zelf niet kon houden, met welk doel had je ze zelf gekocht frenia? oh wat zal dat een zuur moment voor je zijn geweest...
maar wel goed om te zien dat ze een vetrouwd plekje hebben gevonden!!

ze had de moeder gekocht voor haar zelf en die veulens liepen er naast. de mama heeft ze gehouden maar de veulens kon ze niet houden

* ik vroeg het me namelijk ook af*

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 11:29

idd cayusejuhh, alleen liepen de veulens er niet zomaar naast ik heb ze weldegelijk dubbel en dik meebetaald
anderzijds is het eigenlijk ook nooit bij me opgekomen de merrie alleen te kopen Ik ging altijd van de aankoop van het hele trio uit *gekke maar achteraf toch tevreden ik*

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:59

Wat goed om te lezen dat je ze gevonden hebt!!
Maar wat balen dat ze zo zijn verwaarloosd dit kan mij echt heel boos maken!!
Gelukkig hebben ze het nu weer beter! hopen dat ze hier lang mogen blijven!!

En tuurlijk mag je huilen meis snap het

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:20

nou ben heel tevree over de huidige eigenaars he inmiddels een pak meer foto's binnen en ik krjg een dikke cd rom toegestuurd met alle foto's die ze hebben
en ik ben altijd welkom (zal ik er effe een reisje van maken effe heen en weer naar Andorra ) en we gaan zeker contact houden
ben weer happy nu!
*life is a rollercoaster*

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:36

wat een rotmensen dat ze die lieve schatjes zoiets doen!4 eigenaren in 9 maanden is inderdaad veel, en als het nou goede mensen waren die ze goed verzorgden..
Ik vind het leuk voor je dat je ze hebt teruggevonden, helaas is hun geschiedenis een stuk minder. Krijgen wij ook wat foto's tezien(helemaal dol )

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:38

ja hoor
maar ben nu eerst druk bezig met de nieuwe eigenaars al mijn foto's door te mailen
en daarna zal ik die van hen effe uploaden

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 22:17

Ziezo nog wat foto's

Links Stella/Rilya Dae, rechts Artois/Roar:
Afbeelding

Artois/Roar:
Afbeelding

Links Stella/Rilya Dae, rechts Artois/Roar:
Afbeelding

Stella/Rilya Dae:
Afbeelding

Links Artois/Roar, rechts Stella/Rilya Dae
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan ?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:24

Ge-wel-dige beestjes Frenia !! Heerlijk, vind vooral Stella/Rilya Dae een echt prachtige dame. Maar Artois/Roar is ook om te vreten. Heerlijk toch dat je nu al deze foto's hebt !!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:52

Stella is a real beauty!
(dat moest er eerst eventjes uit)

ivm Baileys...

verder PB ik je even

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:21

Schetige veulens hoor. Om op te vreten. Ik zou mijn veulen(s) nooit verkopen aan een handelaar die ik niet ken. Als ik dit verhaal lees over die verhandeling van de veulens zakt mijn broek al af. 1000 km en dus blijkbaar verwaarloosd. Maar ik sta hier dubbel tegenover, van de ene kant denk ik als je fokt en je verkoopt geef je je paard(en) uit handen en moet je er gewoon afstand van nemen maar van de andere kant wil je ook dat ze goed terecht komen en ze een tijdje volgen. Maar ik ben blij dat ze nu een goed tehuis hebben en hoop van harte dat ze daar oud mogen worden!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:20

aaaha, ik ben echt een slechte lezer! het is me helemaal ontgaan dat één van de merries (tinkerbel?) de moeder van de veulens is!!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:04

Wat een verhaal!
En wat gaaf dat je ze weer terug gevonden hebt!
Zo te zien hebben ze het daar erg goed met zijn tweetjes.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 10:41

Pellie schreef:
aaaha, ik ben echt een slechte lezer! het is me helemaal ontgaan dat één van de merries (tinkerbel?) de moeder van de veulens is!!

hihi nee, Angel

Voor Soxje: ik had nog NOOIT negatieve verhalen over hen gehoord, bovendien zijn ze hier regelmatig langsgeweest en had ik er een heel goed gevoel over! Ook van anderen heb ik altijd alleen positiefs gehoord!
Ik ga idd niet zomaar mn veulens in twilde weg verkopen...
helaas hebben ze financiële problemen gekregen...iets wat ik niet kon voorzien

edit: snowdon: je hebt een pb terug