Niet drachtig.. wel dikke uiers...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:31

haha neeh de rekening was er nog niet!, vandara hehe
Ik heb nog even een foto gemaakt, wat zou jij denken als je haar zo ziet?
Afbeelding

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:31

ilona is trouwens wel erg harig he vergeleken met sas haha

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:36

haha ja enorm .....beetje zoals Raya hier is. Als ik dr zo zie zeg ik: Zou goed kunnen die dracht (maarja ik weet net zo goed als jij, dat het ook een mogelijkheid tot grasbuik kan zijn), dus twijfel, durf niet te zeggen het is het een of het ander! Blijf dr wel superkoppie op vinden zitten...die wittige pluk

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:44

haha dankje .. Khoop dat maandag die Hans dan niet weer komt haha, maar die vrouw, misschien kan zij de hand er wel in krijgen hahaa
Laatst bijgewerkt door Annelous op 18-02-06 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:44

Wij vragen altijd Glas, bij de Woldberg net iets te vaak mis gegaan met diagnose, heb het idee dat zij meer op huisdieren zijn.

Dat dikke voor de uier, een soort van handjevol, dat heeft een merrie bij ons ook. Ik twijfel of ik haar zal laten scannen, ze is erg mieperig en schrikkerig en opvoelen/scannen is dan best ingrijpend.

Ik houd het topic in de gaten............

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:48

Jah ik wou ook eerst Glas vragen.. maar iemand anders had alles ff voor mij geregeld toen ze voor het eerst opgevoeld werd (omdat ik met school zat), entoen zijn die van de Woldberg geweest ,dus die kan ik nu beter weer vragen voor een second opinion

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:29

Woldmeenthe zit nu ook een DA die ook paarden doet. En in Noordwolde heb je er een die echt veel over paarden weet.

Ik vind Woldmeenthe niet heel erg goed, ook niet voor kleine huisdieren.
Wij kwamen daar een keer en toen wisten ze daar niet wat het was, zeiden ze gewoon van ja niks aan doen enzo
Wij dus naar de Woldmeenthe, die wisten het wel, kreeg het beest medicijnen en hij was zo beter...

Ik vind haar er niet drachtig uit zien, omdat ze meer in het midden een buikje heeft en een veulen ligt volgens mij iets meer naar achter. Maar je weet het nooit, ik hoop iig voor je dat het wel zo is, wel harstikke leuk zo'n veulentje

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 11:01

Jah, daar dacht ik ook aan, alleen ilona heeft eerder een veulen gehad, toen had ik haar net een half jaar en toen wisten wij het geen eens, ze was heel slank enz, en ik reed elke dag, toen stond er ook opeens een veulen naast, de buik hoeft dus niet alles te zeggen denk ik.

gavotti

Re: Niet drachtig.. wel dikke uiers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:27

nou mischien onstokke of mischien dat jij niet kan weten dat het zwanger is en het is wel zo

gavotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:28

ik denk dat ze zwanger is ik weet het wel zeker

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:39

Ik denk dat de DA zich vergist heeft... Of ze is schijnzwanger, dat zou goed kunnen als ze in contact is geweest met een hengst. Maar vindt ze het niet vervelend als je aan haar uiers komt ofzo ? En is er verder nog iets veranderd in haar gedrag en met rijden ? Ik weet niet hoe lang ze al drachtig is, maar mss kun je proberen te voelen of er mss toch iets zit... Veel succes ermee, ik ben benieuwd wat het nou uiteindelijk zal zijn !!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:43

Mijn verzorgfjord haar tepels waren pas ook dik. De DA heeft haar gescand enz. Haar hormonen bleken in de war te zijn. Ze is toen een tijdje (weet niet precies hoelang) aan de varkenspil geweest en toen is het over gegaan

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 06:57

Mijn merrie heeft de uiers ook wat dikker viel me op gisteren (terwijl ze helemaal leeg zijn geweest na Assedo, m'n veulen) maar die kan onmogelijk drachtig zijn. Het hoeft niets te zeggen dus, helaas voor jou. Qua buik kan je er niets van zeggen, fjorden zijn nogal stevig aangelegd (mijn ruin kan wel een tweeling krijgen )

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:49

Ik heb net de DA gebeld... Ze zijn even aan het overleggen... ze bellen me dus zo terug.. Ze zeiden dat ze misschien schijndrachtig is.. alleen omdat ik niet aan haar uier mag komen weten ze het niet...
ik zal zo ff verder vertellen als ze weer gebeld hebben

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:34

Proberen ze nog een keer te op te voelen dan of doen ze dat niet??
Jammer dat zevoor de paarden niet net zo'n handy handecho hebben als bij varkens...dat zou het geheel 20x makkelijker maken!!

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:51

haha jah das waar!.. Nou ik moest iloons temp opnemen.. ze had 37.3 dat was goed.. Ik moest het ff afwachten met haar, ze zeggen dat ze misschien schijndrachtig is omdat ze toch wel een drachtige buik heeft... ik moest even aankijken hoe het verder gaat met haar buik... als ze nog dikker word voelen ze haar opnieuw op... dat wouden ze nu nog niet doen... En ze had het over een buik die in een punt loopt? dat snapte ik niet helemaal... De dikke uiers komen dus door de schijndracht of ze is echt drachtig... lastig maar ik moet dus nog even afwachten... kben toch wel erg benieuwd...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:07

Ik mag ook niet aan Odessa's uiers komen hoor, misschien is jou merrie ook wel zo zinnig?

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:28

Ik mag wel altijd aan haar uiers komen, ze vind alles goed, heeft nog nooit gebeten of wat dan ook, daarom maakte ik mij zo zorgen....

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:57

mmh afwachten dus

Met puntbuik bedoelen ze dat er duidelijk een zwaartepunt in de buikvorm hangt en meestal bij de dracht in het begin vrij in het midden en later iets naar achter...moet alleen zeggen dat dit lang niet bij alle drachtige merries zo te zien is. Vooral niet merries die over het algemeen redelijk gereden worden en weinig veulens hebben gekregen.

Maar even zien of ik het zo beetje kan laten zien
Afbeelding
Noor met puntbuik

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:17

Ooohw oke dat bedoelen ze dus, Is die foto van dit jaar? Bij ilona zag ik het vorige keer ook niet, toen reed ik ook elke dag en was ze totaal niet dik, was ook alweer 6 jaar terug, ik zal eers kijken of ik hier fotos van heb *zoeken* en daar kwam een joekel van een veulen uit.. Ik zal eens een foto inscannen van Ilona toen ze drachtig was van Januari toen ze drachtig was, ik moet zeggen dat ze nu dikker is, wat vinden jullie?
Deze was in Januari gemaakt:
Afbeelding

en deze op 25 april:
Afbeelding

Ik wist toen dus niet dat ze drachtig was, ik had haar vanaf november dat jaar ervoor, en op 25 april stond er in 1 x een veulen naast!

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:40

Op die laatste foto met veulen zie ik die punt wel die eerste niet zo. Die foto van mij is al heel oud, naja van 18 januari 2003, maand later werd Zinnish geboren!

Maargoed, wat ik al zei: Per merrie verschilt het hoe zichtbaar die puntbuik is. Verder is het nog wel soms zo dat er net voor de flanken meer omvang zit. Bij grasbuiken is dat vaak niet het geval. Dan hebben ze net beetje zo'n halve deuk en dan ineens een ronding in de buik (net voor de flank). (beetje lastig uitleggen)...

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:17

Jah dat laatste wat jij zei heeft ilona een beetje net zon uitgezakt buikje, maarjah we zullen zien, de DA had zelf wel gezegd dat het opvoelen zo moeilijk ging dat het wel fout gegaan kan zijn dus... ik blij hopen hahaha

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:42

Odess heeft ook die typische punt in haar buik, dat is het rare. Viel me direct op toen ik de deken eraf haalde. Die heeft ze anders niet. Het is dat ik weet dat het echt niet kan want anders... Ze zou zo op 9 mnd kunnen zitten! Ook qua gedrag!

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:14

Weet je zeker deat jou paard niet bij een hengst is geweest?, of heeft ze ontstoken uier ofzo? het lijkt me nogal apart als ze zo dik is en dikke uier heeft, en er niets aan de hand is?

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:27

Ja het kan dus he! Schijndrachtig. Ze ziet er echt net zo uit als toen ze vorig jaar Assedo 9 maand droeg. Maar ze is niet eens van het erf geweest en de enige hengst was toendertijd Assedo, dus nee het kan echt niet. Ik mocht vandaag wel aan haar uier zitten, dus ik neem aan dat ze er geen pijn aan heeft. Ik kijk het nog een paar dagen aan (ff kijken of het afneemt of erger wordt) en dan bel ik de DA, wil even zeker weten dat het geen kwaad kan. Ben benieuwd wat de jouwe zegt als ie komt. Bij jou is er nog een kleine kans, bij mij niet.