Aidan toch naar de opfok!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:18

Ik kijk meestal zo eens in het kwartaal

Luna, hou je er wel rekening mee dat je hengst'veulen' waarschijnlijk al vruchtbaar is?

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:35

die van mij staat een eind verderop.... in overijssel.
zomers komt ze weer terug naar het land met de andere jonkies.
in een half jaar tijd ga ik meestal zo een 3 of 4 keer kijken.
En dan moet ik me best doen om der te vinden. ze lopen namelijk in een gigantisch bos.

Syrianda

Re: Aidan toch naar de opfok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:40

Ik kan me jou besluit wel voorstellen. Je merrie moet toch ook rustig in de wei kunnen lopen zonder een veulen de hele tijd op haar springt.
Mijn veulen zit niet in opfok maar staat samen met een ander veulen in een aparte wei op onze pensionstal. En ze spelen ontzettend veel onderling. Ze moeten echt ook veel energie kwijt. Ik vind het een genot om er naar te kijken. Gelukkig zie ik mijn kleine dreumes gewoon nog elke dag. DUs dat scheelt.
Het gaat vast goed komen met Aidan in de opfok. Hij zal zijn energie goed kwijt kunnen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:27

Ik denk ook dat dit een hele goede beslissing is! Ik snap dat je er moeite mee had, maar het is veel beter voor zowel Aidan als Ivanka. Aidan kan lekker gaan spelen met zijn leeftijdsgenootjes, waar hij kennelijk erg veel behoefte aan heeft. En Ivanka heeft eindelijk rust. Het zal in het begin voor beide paarden even wennen zijn, maar al gauw zijn ze hun nieuwe situatie ook weer gewend.

Zoals je weet heb ik Kayo met 6 maand ook weggebracht en ik heb er eigenlijk geen seconde spijt van gehad. Ik zie hem nu natuurlijk niet zo vaak, maar ik kan (als ik dat wil) er zo heen gaan en hem even een knuffel geven. Hij staat wel ongeveer op een half uur afstand, dus eerst ging ik om de 2 weken even kijken, maar ik zie dat hij het super naar zijn zin heeft met zijn vriendje Raheem en dat hij ook nog eens heel goed verzorgt word, dat ik hem nu ook wel iets minder vaak kan bezoeken. Kayo komt tegen april/mei alweer terug deze kant uit, dan heeft hij 6 maanden in Marienheem gestaan. Hij komt dan op de boerderij staan waar zijn moeder (Saké) ook staat, maar dan een klein eindje verderop in een weiland met 2 andere hengstjes. Dit vind ik ook wel fijn, want dan kan ik hem ook weer even in de hand houden en een band opbouwen.

Kayo had er eigenlijk helemaal geen moeite mee, toen hij weggebracht werd naar Marienheem, hij was er echt aan toe, hij vond het ook veel te saai bij zijn mammie, die hem trouwens wel enorm afstrafte }> Saké heeft nog even lopen zoeken, maar dit was ook gauw over. Het heeft haar goed gedaan, want ze begon ook wat in te vallen en trekt nu weer mooi bij. Ik ben blij dat ik het zo heb gedaan!

Ik wens je veel succes met Aidan en ons wel even op de hoogte houden he

Gr. Melina

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:18

Grote Aidan blijft vervelend.. Etterbakje.. Goede keuze die je maakt waarschijnlijk! Lekker dat hij wel in de buurt blijft! Ik zou ook gek worden als ik Dave niet dagelijks zou kunnen zien... Succes met alles, en graag foto's van spelende Aidan met z'n nieuwe vriendjes!

Hoe ga je het van de zomer doen? Of blijft hij voorlopig in de opfok? Misschien heb je dat al gezegd, maar ik heb niet alles gelezen..

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:21

Het lijkt me ook een moeilijke beslissing, maar dit is het beste..

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:26

Ik denk dat dit de beste beslissing is Aidan heeft zo te zien veel behoefte aan spelen, en helaas voor hem kan Ivanka dat hem niet bieden.
Hij krijgt het vast goed naar zijn zin en Ivanka krijgt dan ook meer rust
Succes ermee!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:47

Boldly schreef:
Hoe ga je het van de zomer doen? Of blijft hij voorlopig in de opfok? Misschien heb je dat al gezegd, maar ik heb niet alles gelezen..

Ik wilde Aidan minstens een jaar daar laten. Ik denk dat als ik hem over een paar maanden weer terughaal, dat we dan binnen no time weer hetzelfde probleem hebben. Maar hij wordt van het voorjaar wel gecastreerd (zoals ook de bedoeling was als hij thuis was) en ik hoop dat hij wat rustiger is als hij terug thuis komt .

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:23

Toch naar de opfok? Joh.. toch leuk voor hem ook

Wel foto's blijven plaatsen he?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:02

Wat dacht jij dan TheSam .. Haha .

Daar zijn jullie nog laaaaaaaaang niet vanaf .

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:43

ja sjuimpje we houden mijn veulen in de gaten en nog steeds is er niks te bekennen.
zijn moeder ismet regelmaat hengstig en dan biedt ze zichzelf aan zowel als aan de ruin als aan het veulen.
ze as van de week ook hengstig en nu begint hij er een beetje interesse in te tonen zodra ze hangen gaan ze er ook meteen weer af hoor wees daar maar niet bang voor.

ik zat erzelfs weer over te denken om haar te dekken dit jaar maar waarschijnlijk gaat dat feest niet door......
ze is misschien atactisch,schrijf je het zo?.
is erg jammer maar dat weten we net een week moet toch nog door rijden van de dierenarts en balkjes lopen enz.
binnekort ga ik voor een second opinion.
maar omontopic te blijven.

ik vind je veulen een schatje en ik blijf erbij dat het een knappe beslissing van je is.

groetjes gemma

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:48

Er hoeft niets te hangen om toch vruchtbaar te kunnen zijn, daarbij kunnen jonge hengsten je ook goed foppen en het hele boeltje optrekken op het moment dat je in de buurt komt, de mijne deed dat nog toen hij drie was.
Kijk uit en laat je niet verrassen, het bespringen gebeurt 9 van de 10 keer op het moment dat jij er niet bent.

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:44

het mooie is dat ik overdags thuis ben en ze staan bij huis ik kan ze zien vanaf mijn huiskamer.....
ik hoop dat hij me idd nietin de maling neemt haha.
maar hij vertoont ook totaal geen hengstengedrag hij is nog steeds het sulletje dat hij altijd is geweest..
grote kans dat hij ook zo blijft hoor maar ik zal goed opletten.

gr gemma

Jolalidanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:49

wauw wat een leuk hengstje zeg. ik ben ff niet op bokt geweest maar zo die ziet er goed uit. moeilijke beslissing maar wel een goede denk ik

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:26

Goed van je Sanne!! Kan mij goed voorstellen dat het niet gemakkelijk voor je is (ik ben n.l. ook zo'n emotionele muts ..), maar wel de beste keuze die je voor dat lekkere ventje en zijn mams kan maken!
Sterkte met het wegbrengen en ik blijf Aidan volgen hoor, dus foto's blijven plaatsen!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:34

San, denk idd dat het een super goede beslissing is. Je gevoel zal 100% het tegenovergestelde zeggen, maar zo kun je wel weer verder met Ivanka, Aidan wordt op z'n nummer gezet en komt als een prachtig opgevoed paardje thuis!

Ik zou denk ik met hetzelfde probleem zitten dat ik hem liever dichtbij huis ben staan voor het geval dat dan dat hij een 50 km verderop zou staan!

Succes

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 15:14

Dat is ook zo Erica, over een jaar ongeveer komt weer een prachtig opgevoed paardje thuis. Anders zou ik hem tegen die tijd ook daarheen kunnen brengen, alleen dan niet voor de opfok, maar voor gedragscorrectie . En dan ben ik toch heel wat meer centjes kwijt.

Heb net nog met ze gebeld. Woensdag om 11 uur gaat het gebeuren !

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:14

Succes vandaag met het wegbrengen van Aidan! Heb je trouwens al geoefend met de trailer?
Heel veel succes in ieder geval! IK duim voor je.
Laat je nog weten hoe het is gegaan?
Groetjes

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:25

Ik heb hier geen trailer, dus ik kon niet oefenen. De opfok komt hem ophalen..

Ik laat iig nog weten hoe het is gegaan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:28

Heel veel succes, vandaag de grote dag toch?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:46

Vandaag de grote dag idd .
Nog ruim een uur .

en ik ben stikzenuwachtig over hoe het allemaal gaat verlopen...

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:32

Spannend Sanne!!

Ga je foto's maken?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:22

Spannend!!

Veel succes iig... en ik wacht in spanning af op het verslag

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 13:28

Aidan is bij de opfok veilig aangekomen !

Ik doe straks uitgebreid verslag, ik ben iig al gebeld dat hij veilig is aangekomen en dat hij nu zijn vriendjes aan het pesten is... kijken hoe ver hij kan gaan .

Ik ga zo nog even naar Ivanka, die is nog wat onrustig enzo . En daarna rijd ik door (incl. digi) naar Aidan . Vanavond foto's en uitgebreid verslag dus!