dekkingen aankomend voorjaar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:25

Onze kwpn merrie word dit jaar weer gedekt!
We hebben nog geen idee welke hengst.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:31

Mijn bijrijdpaard (foto's zie profiel) wordt dit jaar als het goed gaat geinsemineerd door padinus.

Ylana

Re: dekkingen aankomend voorjaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:53

Ik twijfel nog heel erg.
Mijn merrie is niet meer één van de jongste. Dit jaar is/wordt ze 20.
Ze is nu drachtig van haar 9e veulen. Van de hengst Riverman.
Ik denk dat wanneer alles goed gaat, dus de laatste 3 maanden, de bevalling en enkele weken daarna, dat ik haar inderdaad weer laat dekken. Waarschijnlijk door de hengst Matterhorn
Ze heeft op dit moment een dikke buik, maar in mijn ogen heeft ze er nog geen last van.
Ze speelt, rent en laat zich nog volop gaan.
Maar zoals ik schreef, ik twijfel nog...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:21

Ik ga dit jaar definitief 2 merrie`s laten dekken, na lang dubben heb ik de knoop doorgehakt

Mijn merrie Winnetonka (Pedro x Chronos) wordt gedekt door de homozygote bonte hengst Tomtom, die momenteel in schotland staat voor de hengstenkeuring daar....Erg luxe beestje en 99,9% zeker op een bont veulen

En mijn andere merrie Oklahoma (Samber x Procureur) wordt ook gedekt, door een KWPN hengst en het wordt met 90% zekerheid Special D....alleen heb ik maandag bij Edward Gal ook United gezien...en nu ben ik toch weer in twijfel

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:01

Wauw die lichte..dies gaaf

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:08

Regina zal ook weer gedekt worden...

helaas is ze vorig jaar niet drachtig geworden, waarschijnlijk doordat ze een veulen had, en zal dus helaas maar om het jaar een veulen kunnen krijgen...

ze is een shetlander, maar ik weet nog niet met welke hengst ik haar laat dekken, want ik weet nog niet welke hengsten de fokker waar mijn merrie ook vandaan komt heeft.

dat wacht ik eerst af, en anders wordt het er eentje van http://www.hengstenhouderijkramp.nl

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:26

Ik vind het bruine hengstje het leukst...vind die kleur mooier
En ik vind hem qua bouw ook mooier, beweegt ook mooi

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:00

hallo! ik ben mary en wou even reageren .
als je kijkt naar je merrie,qua bouw en je kijkt naar de hengsten,dan zie je dat de eerste niet veel verschilt als jou merrie.de tweede is iets luxer,maar heeft een kleur die vaak niet overerft bij bruin,dat zal je aan de hengstenhouder moeten vragen hoe hij vererft qua kleur.
misschien wist je dit al,maar misschien ook niet.in ieder geval succes met je keuze en hopelijk lukt het!
groetjes mary

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:34

Misschien wordt Maroush ook gedekt dit jaar, maar ik denk dat het nog wel een jaartje zal duren ...
We gaan iig naar de hengstenkeuring 4 februari

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:48

Ik laat 3 merrie's dekken. Hinke sla ik een jaartje over.Waldfee en Libel gaan onder El Dorado als hij ggk wordt en zo niet dan moet ik daar nog over nadenken ik denk dat Libel dan naar james bont gaat en Waldfee nog een keer onder Orbaldo.

Awa gaat onder Orbaldo ben benieuwd

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:23

DunDijk schreef:
Onze kwpn merrie word dit jaar weer gedekt!
We hebben nog geen idee welke hengst.

Het word zeer waarschijnlijk Hors la Loi II

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:02

Neon wordt dit jaar zeker niet gedekt, ze is eind juli pas uitgeteld, te laat dus. Heel misschien laten we nog een 3-jarige hackney-merrie dekken, dan zou de hengstenkeuze Stardust Boy van 't Stedeke worden. Wordt lijnenteelt dan.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:52

hoi hoi

ben ik weer!

ben afgelopen zaterdag ook naar ermelo geweest naar de hengstenkeuring...

en deze 2 hengsten waren er ook...

ik vond persoonlijk special edition beter bewegen...
en die bruine viel me iets wat tegen...

denk toch dat ik voor special ga...
wou wat een mooi beest is dat in het echt zeg!

heb ook de eigenaar ff gesproken, en hij zei ook dat special beter is..
en omdat kilkenny nu pas in ned, goedgekeurd is.. is het maar afwachten hoe of wat...

gr mel

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:33

Ik ga zowiezo mijn Shet laten dekken, wordt een zwart bonte hengst van een vriendin...... Lady is nu nog drachtig, als alles goed gaat, en het is een mooi type veulen (wat we eigenlijk wel verwachten) en als lady een beetje een leuke moeder is, wordt ze dit jaar weer gedekt en dan weer door Don Ruto (mits het een leuk veulen is dan). Met Cerice zit ik nog te twijfelen, moet eerst kijken hoe het hier zit met een papier voor haar veulen..... Als ik die laat dekken zit ik te denken om een franse hengst te gebruiken.....

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:25

Ik laat ook allebij mijn Tinkermerries weer dekker dit jaar door mijn eigen hengst O'Bryan. Rond 25 april verwacht 1 van mijn 2 merries een veulen uit dezelfde combi

Voor jou merrie zou ik voor de eerste hengst gaan. Vind ik beter bij jou merrie passen. (ook kwa bauw )

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:17

mijn frieze merrie word ook weer gedekt.

door Gjalt

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:11

Ja vreselijk moeilijk weer.
Jou hengsten (Special Edition en Joiners Killkenny) staan ook mijn mijn lijstje. Maar de beslissing is zeker nog niet gevallen...

Mijn merrie's zijn nu drachtig van Coelenhage's Jarno (Kampioen + overseas medal 2004, kampioen 2005 vertoeft nu op 1 van de bekendere studs in wales ) en van Emilio van de Garderenshof (stamboek hengst). Ik ben benieuwd!

Killkenny heb ik overigens vooral op het oog voor mijn twenter. Maar goed die moet nog een jaartje .

Voor Marjon merrie denk ik aan nog een keer Vechtzichts Comet, maar eigenlijk is die wat klein voor haar, vervelend....

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:56

Niet echt bekend met beide hengsten en uberhaupt welshponyfokwereld...maar vind de eerste standaard-mooi, tweede aparter. Maar hoe fokken beide? (punt waar ik zelf altijd enorm veel waarde aan hecht)

Verder dit jaar geen nieuwe dekking voor de mijne denk ik, hoop ik....even jaartje de tijd om haar verder door te rijden etc. Maar ooit lijkt me nog wel keer mooi daar nog veulen uit te krijgen, mits dit ook mooi veulen is natuurlijk en als ik haar vorige veulens gezien heb (op fotos of nog beter in het echt) en die mij aanstaan!

Op de andere stal worden weer voldoende merries gedekt (hengstenhouderij dus tja)...hopelijk dit jaar alleen met 1 of nog beter 2 'nieuwe' hengsten!