Ik vind een schimmel hartstikke leuk, vond het best jammer dat ik al zeker wist dat Elienes veulen zeker geen schimmel zou worden. En als het lukt om haar dit jaar nog een keer drachtig te krijgen van de hengst die ik nu wil gebruiken wordt het weer zeker geen schimmel. Gelukkig weet ik dan wel zeker dat het een vos wordt... Maar de vader van Finesse en Fleur is zeker een homozygote schimmel?
Nee, geen homozygoot schimmel de hengst... Fleur komt wel uit een schimmel-merrie ook, dus die kan wel homozygoot schimmel zijn! (kopen? )
Ik vind schimmel ook wel leuk, maar 2 is eigenlijk een beetje teveel van het goede... Dit jaar wordt het veulen wel zeker (donker)bruin of vos, ik hoop met een leuke bles
Ziet er goed uit, moet eerlijk zeggen dat ik de naam vaag herken maar verder niet echt iets over de hengst weet. Weet je zeker dat je niet per ongeluk nog een vos kunt krijgen?
Dus toch kans op een vos, mooi dat je dat iig niet erg vindt, voor sommige mensen is dat een complete ramp geloof ik...
Angeliene is dus van Koss (waar Parcival een zoon van is) en ik wil Eliene dit jaar door Elegant laten dekken. Ik wilde echt een compleet andere bloedlijn aan vaderskant, we vinden Elegant een mooie hengst, net iets luxer dan Eliene maar het veulen zal zeker minder luxe worden dan Angeliene is en dat vinden we ook geen probleem, het wordt zeker een vos, ook geen probleem , het zijn meestal superfijne karakters en dat is wel fijn als we al een Koss-kind hebben die toch wel iets minder relaxt zal zijn én het is mooi dat Elegant goed springbloed heeft. Eliene springt ook best netjes en dan kun je dat ook een beetje vastleggen. Niet dat Koss niet kan springen, maar Elegant komt uit een goede Gelderse springlijn.