en arabstables ik vind het voor een jaarling ook al een beetje onzin om een deken om te gaan leggen, wat heeft het voor zin? er word toch nog niks met het beestje gedaan waarom mag ze dan niet gewoon lekker een wintervacht krijgen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Flip schreef:ik vind dat deken gedoe allemaal zo'n onzin, voor een paard dat in de sport loop oke, maar een veulen? ik zou er niet aan beginnen
en arabstables ik vind het voor een jaarling ook al een beetje onzin om een deken om te gaan leggen, wat heeft het voor zin? er word toch nog niks met het beestje gedaan waarom mag ze dan niet gewoon lekker een wintervacht krijgen?
Flip schreef:ik vind dat deken gedoe allemaal zo'n onzin, voor een paard dat in de sport loop oke, maar een veulen? ik zou er niet aan beginnen
rakkertje13 schreef:Euh, nee.
Jaarling scheren? nee.
Twenter scheren? nee..
Achja, als je mietjes wil kweken, dan wel natuurlijk

ArabStables schreef:Flip schreef:ik vind dat deken gedoe allemaal zo'n onzin, voor een paard dat in de sport loop oke, maar een veulen? ik zou er niet aan beginnen
Onze jaarling is geschoren, vandaar de deken. Maar ook al zou hij niet geschoren zijn, waarom zou een jaarling geen deken opmogen, alleen omdat er niets mee gedaan wordt? Ik wil dat mijn paarden vroeg wennen aan al het 'gerommel' met dekens. Hoe langer je wacht, hoe spannender het voor paarden wordt; zo'n eng ding om je lijf. Ik wil dat ze er al vroeg aan gewend zijn, ons veulentje heeft een aantal keer een dekentje omgehad en dat gaat heel goed. Uiteraard blijft zij deze winter zonder deken staan, maar volgende winter krijgt ze lekker een deken op.
tja ik zie er het nut niet van in.
Zie mijn web-log.