Merriebrok, wat is het beste merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:18

Ik heb altijd Subli gevoerd. Dat ze dun werden nooit gezien, maar goed wij hebben pony's en die zien er gauw best uit.
En ze doen het heel best op Subli, allemaal.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 13:45

hoe duur is een zak subli? en een zak pavo? weet iemand dat toevallig?

Wiepie

Re: Merriebrok, wat is het beste merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:51

Pavo merriebrok is (dacht ik) ongeveer 11 euro per zak (25 kg). Is al weer een aantal maanden geleden dat ik er weer mee ben gestopt, dus weet het niet meer precies.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:55

Hollybolly schreef:
ook als je meer gaf phannie? misschien reageert de ene merrie er anders op dan de anderen. Bedankt voor je reactie! ik heb nu de merken pavo(duidelijk in trek) havens en subli

meer wil ik niet geven, mijn merrie wordt weinig gereden en ze is ook niet de jongste, ik ben niet voor kilo`s bix voeren. ik geef liever minder en kwalitatief goed dan veel en mindere kwaliteit. door verschillende leveranciers wordt ook gezged dat subli toch een veredelde koeiebrok is.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:01

Ik vind de freto-lac 3 van havens echt de beste. En in verhoudeing voor wat je krijgt vind ik de prijs ook wel meevallen. Ik betaal 8,50 euro bij onze veevoerhandel. Het is een zeer uitgebalanceerde brok die vele topfokkers (zangersheide) gebruiken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:19

bedankt, weet iemand de prijs van subli enzo?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:21

Uhmm, 6-7 euro per zak dacht ik. Merriebrok weet ik zo even niet. En ook niet of onze prijzen helemaal kloppen, ze worden daar namelik voor thuisgebracht.
Onze pony's krijgen trouwens een halve tot hele kilo, echt niet meer. En daar hebben ze zat aan. Eentje staat er op 2 kilo brok, maar die loopt veel en kan het hebben.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:24

ja ik zou ook wel graag willen weten wat nu het verschil is met de pavo of havens merrie brok. pavo is namelijk wel een stuk duurder als de havens maar is hij daarom ook beter? ik weet wel dat in de pavo iets is toegevoegd voor goede botten. maar welke is nu de beste? ik voer zelf namelijk altijd al pavo maar als de merrie brok van havens net zo goed is kies ik toch liever voor de goedkoopste.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:18

Is het geen idee om te kijken naar de samenstellingen?
Ik heb toen bij Subli een kaart gehad waar precies op stond hoeveel er in elke soort brok van hun zat. Dat zullen Pavo en Havens ook wel hebben toch?

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:30

Wij voeren Pavo merriebrok als aanvulling op de Pavo Condition als de merries drachtig zijn (einde van de dracht) en tijdens het zogen.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:18

Havens kreeg mijn merrie. Dat is betaalbaar (Pavo is duur volgens mij)