Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rowan17 schreef:Ik rijd onze drachtige merrie nooit, laat haar lekker drachtig zijn![]()
Als ik tijd over heb stap ik er wel eens op (knopjes uittesten) maar ze staat zich vooral lekker vol te vreten op de wei
dries schreef:nou ik weet niet of ik het vol ga houden [ nou ja mijn merrie haha] tot het eind. ze is nu 174 dagen maar heb heer net weer gereden en ze wil al echt niet meer. ze is harstikke sloom in de stap[ terwijl ze voor de dracht echt fanatiek was] en draven wilde ook al liever niet ze viel elkekeer terrug naar de stap kon haar niet normaal in draf houden. zo is ze echt nooit geweest, was altijd heel fanatiek , ging liever heel hard moest haar altijd terug rijden en nu dus niet meer vooruit te branden.
ze staat moet ik zeggen dit jaar wel voor het eerst ook nu nog dag en nacht buiten/binnen [ inloopstal ] voorheen ging ze zo rond oktober s'nachts op stal. ze heeft wel twee warme dekens op en de ene heeft zelfs een hals dus ze kan het niet koud hebben.
ja had zelf gehoopt nog even te kunnen rijden maar ja madam wil echt niet meer. ja ze moet nog zo lang hee! ik blijf haar zolang het nog lukt wel proberen te rijden, dan maar stappen maar wel een beetje in beweging houden denk.

. dries schreef:ja maar wat als ze echt niet meer willen?
ik rij haar altijd al wel met spoeren maar zelfs hiermee wil ze niet meer draven.
: mijn merrie is nu 148 dagen drachtig en vindt het zeker al ruim een maand niet meer leuk ! Ze is bijna niet vooruit te branden
en als ik haar uit het land haal wil ze ook niet mee. Met rijden draaft en galoppeert ze nog wel, maar het is echt zo'n oude kranten tempo. Eerst dacht ik nog dat ze wat had. Bloedtest laten doen, osteopaat langsgeweest. Bloedtest kwam niets uit. Ostheopaat heeft haar rug weer los gemaakt (zat op een bepaald punt vast). Nu loop ze wel weer wat beter met haar achterhand, maar ze heeft nog steeds helemaal geen zin ! Alleen om haar nu al op rust te zetten (ze gaat wel gewoon overdag het land op), lijkt mee een beetje vroeg.
Behalve op concours, dan kan ze inenen wel weer lopen.