ijslanderveulentjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 10:32

zijn er foto s van mokkur?

Zoeyj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:38

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 11:09

tja je hebt altijd baas boven baas wat een geweldig mooi beessie zeg,hebben jullie hem in het eggie gezien?

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:30

Liezel wie is je merrie? en wie ben jij?

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:36

Risje, welke merries laten jullie dekken? Wat is de afstamming? Al meer veulens gehad en van wie?

Groetjes

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:11

Gaefje schreef:
Liezel wie is je merrie? en wie ben jij?

mijn merrie heet Hnysa fra liberte.
we hebben een eigen stalnam fra suder, met 3 fokproducten:
Yldis fra Suder, dochter van Hnysa
Gydja fra Suder, dochter van reeds naar duitsland verkochte merrie
Freyja fra Suder, dochter van reeds naar duitsand verkochte merrie

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:08

diddi schreef:
tja je hebt altijd baas boven baas wat een geweldig mooi beessie zeg,hebben jullie hem in het eggie gezien?

Hij was op de WK te zien in een show met een aantal van zijn nakomelingen. Je moet inderdaad snel zijn voor een dekking als zo'n hengst naar Nederland komt. Binnen een week zitten ze volgeboekt. Gelukkig komen er nog een aantal leuke hengsten naar Nederland toe!

jacimatho, zoiets zou ik ook doen denk ik. Gelukkig is Denemarken niet zo heel verweg en 't is al helemaal handig om daar meteen je vakantie achteraan te plannen.

Ben wel benieuwd hoeveel jullie er voor over hebben om je merrie te laten dekken door een topper. Zouden jullie naar Duitsland/Denemarken rijden met je merrie? Of kies je liever uit de hengsten dichtbij?

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:57

@gaefje:
Welke merries is dus nog niet bekend. Jos had het tijdje terug over Raudhetta (eyfirdingur x raudreki x Laski frá Hæli) dat hij die graag zou willen dekken. Zelf zou ik Leira (Kjarni van Ransbeek x Hrappur van de Tvistahoeve) nog wel eens willen dekken. Daarnaast wil een goede kennis haar merrie laten dekken, alleen wacht ik nog op haar papieren.

Raudhetta (rodi) heeft nooit eerder een veulen gehad.
Leira heeft een keer eerder een veulen gehad van Eyfirdingur.

Van beide merries (en Rodi's moeder) staan overigens de gegevens en IH-nummers in mijn profiel.

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:07

Jessie, ik rij dus inderdaad naar Duitsland voor een dekking. Denemarken: dan moet een het wel een mega topper zijn. Ik denk dat ik 5 uur ongeveer de max. vind. En dan hangt het er ook vanaf of er een veulen bij loopt. Het is wel een eind en een onderneming voor je merrie. MAar dat veulen gaat als het goed is ruim 20 jaar mee, dus daar mag wel wat in geinvesteerd worden vind ik. Als ik er geld en tijd in stop wil ik ook voor het best haalbare gaan.

Groetjes

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:24

Voor Fengur wil ik wel wagen om de herdekking te pakken te krijgen, echt heel erg jammer dat Skessa het veulen is verloren.
De foto krijg ik er niet op omdat het te weinig pixels heeft, zal nog even verder zoeken naar een mooie foto.
Of kijk op:
http://www.horse.is/index.php?buslod=0-49&pid=49&mother_id=

Citaat:
Fengur frá Ibishóli
Wereld Kampioen tölt 1999
Wereld Kampioen 5-jarige hengsten 1997

V: Fáfnir frá Fagranesi
VV: Hrafn frá Holtsmúla

M: Gnótt frá Ytra-Skörðugili
MV: Ófeigur frá Hvanneyri

Verrichtingen 8,32
Exterieur 8,13
Totaal 8,23
FEIF-WK 1997 in Seljord

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 09:53

hoe doen de nakomelingen van fengur het?,waar blinken ze in uit?

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:23

op de wk liep een zoon van hem, Postur in de T1 in de B-finale onder een Young rider. Postur is dacht ik als vijfjarige ook kampioen geweest in zijn catergorie op de wk.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:48

Hee zie nu dat Mökkur V die zwarte is, wie is dan die zo gelauwerde vos Mökkur op de wk? of was dat de vader/een zoon van Mökkur V? Snap er nu ff helemaal niks meer van en kan de desbetreffende ijslandse paarden niet vinden waar hij in stond? Hele elegante (vermoedelijk 5ganger) zweedse vos hengst. Ben de clou kwijt

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:50

De Mökkur die in IJ-P staat is dezelfde als de zwarte Mökkur. Ik was ook ff in de war toen ik die foto zag van een niet-gitzwarte Mökkur in IJ-P. Hij is echt leuk, vooral zijn karakter is echt super hoorde ik.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:15

MAar wie is die Vos dan? Heeft een kampioenslint om, hele stijle manen (lijken wel van die "arabieren manen" als iemand dat begrijpt? hmm, klinkt heel penny volgens mij) en is van rechts gefotografeerd.

Gaefje

Re: ijslanderveulentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:45

En hoe staat het met alle plannen en ideeen? Ik ben ook nog druk aan het denken. Maar eerst maar 's kijken wat er nu uitkomt, en hopen dat het gezond is enzo. Tot op heden gaat alles prima met Gaefa, ze is goed dik maar hoeft dan ook nog maar een maand.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:06

Wie wil er volgend jaar een (of meerdere) pluizig bolletje wol in de wei hebben en gaat zondag op pappie-jacht? m.a.w: wie komt er allemaal naar de hengstenkeuring in Deurne, a.s Zondag? Hoop jullie te zien, wordt t vast weer een gezellige dag met veel mannelijk(hengstachtig) schoon in de ring. (niet dat ik de merries onder t zadel hierbij vergeet hoor, maarja, we KOMEN natuurlijk allemaal voor de hengsten, toch?

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:12

Ik ga niet. Moet werken maar vind het bij nader in zien wel jammer. Ik zag toevallig thuis het boekje liggen en er zijn er toch nogal wat die ik graag zou willen zien. Dus hou je ogen maar voor me op shezzit!!!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:12

Dit is al een oud topic.
Hier dus een slotje.