Mijn veulen staat nog lekker in de buurt. Ze mocht bij een buurman op de wei samen met een veulen, een jaarling en een volwassen merrie. Ik zou haar zelf niet naar een professionele opfok gebracht hebben, omdat ik iets te veel paarden ken die daarna afgemaakt moesten worden of niet meer voor de sport geschikt waren (en geloof me, daar zat een hele beroemde opfok bij). Die waren allemaal in de afrastering terecht gekomen en hadden hun pezen doorgesneden. Dus let bij de opfok goed op de afrastering! Bovendien heb ik persoonlijk mijn veulen liever in een groep van verschillende leeftijden staan, maar dat moet ieder voor zich weten. Zodra het weer echt slecht wordt, haal ik haar weer op en komt ze bij mams te staan. Ze staan hier altijd buiten, maar hebben een schuilstal als ze naar binnen willen. Op de wei waar ze nu staat zijn geen schuilmogelijkheden en moeten ze 's winters op stal. Ik vind het zelf ook prettiger om haar de komende drie jaar nog een beetje in handen te hebben, ook al is ze als veulen goed ingeprent. Ik wens je heel veel succes dinsdag! Ik vond het zelf ook erg moeilijk om haar weg te brengen, maar als je haar na een paar dagen lekker in de wei ziet spelen met de anderen heb je geen spijt meer hoor!