Myron afgespeend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Myron afgespeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:40

Myron is echt prachtig!
Wat een luxe diertje zeg

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:04

Marije, gave foto's!
NU is Sepp nog blij met Myron. Straks kan ie Myron wel schieten
Macy is nog steeds rustig neem ik aan?

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:31

Goh, dat gaat lekker relaxt! Handig hoor, zo'n lieve opa. Myron ziet er super uit zeg, een hele bink. Gaat alles nog goed met (de uier van) moeders?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:00

Vanmorgen had Macy wel een erg groot uier (2e dag is meestal het ergst) maar vanmiddag leek het bovenin het uier al beter te worden, daar stond weinig spanning meer op. De onderkant van het uier en de spenen zijn nog wel vol.
Vanmorgen spoot de melk er ook uit en dat was vanmiddag al over. Hopelijk heeft ze het ergste nu gehad

Myron doet het ook goed.
Toen ik vanmorgen vroeg naar de wei ging, kwam Sepp naar het hek draven en Myron stond even te twijfelen want hij stond vlak bij Macy te grazen. Maar ja, als Sepp weg draaft, moet er wel wat leuks te doen zijn dus hij kwam brullend achter Sepp aan
Vanmiddag lag hij bij het hek te slapen terwijl Sepp naast hem stond te dutten en aan de andere kant stonden Macy en de andere merries ook te dutten. Gezellig bij elkaar en niemand is onrustig

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:29

Goh, dat gaat lekker, goed zeg! Zou wel fijn zijn als moeders ook niet veel last van d'r uier heeft, lijkt me zeer pijnlijk, au... En Sepp is Myron nog niet zat?!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:33

Af en toe is hij hem wel zat maar dan brult Sepp een keer en daar reageert Myron (nog) wel op.
Dan gaat hij even een paar meter verderop staan grazen en dan zie je hem weer gluren naar Sepp en HUP, sprint hij er weer op af.
Arme Sepp, nog 2,5 week en dan mag hij weer naar Releste en Allootje...

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:37

Die lieverd heeft een zwaar leven, ach gossie...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 07:58

Met Macy gaat het erg goed, haar uier was vanmorgen veel en veel kleiner geworden en er staat geen spanning meer op. De spenen zijn ook al een stuk kleiner en ze heeft er geen last meer van.
Het uier heeft nu ongeveer de grote als toen ze een week of 3 voor het veulenen had. Nog een aantal dagen op de schrale wei en dan denk ik dat er niet veel meer over blijft dan haar normale uitgelubberde hangtietjes

En Myron? Ach die bijt Sepp nog steeds uitdagend in zijn kont...
Hij krijgt nu 1x per dag wat brok zodat hij straks bij de nieuwe eigenaar ook goed brok kan eten. Verder staat hij steeds lekker bij Sepp in de buurt te grazen en volgens mij is hij nog geen gram afgevallen.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:17

Gelukkig, da's allemaal heel goed nieuws. Behalve voor Sepp dan...