zijn jullie veulens ook zo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L0veR0sanna

Re: zijn jullie veulens ook zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:21

Mijn veulentje is best braaf, hooguit een keer tegen de stal trappen als ze haar zin niet krijgt maar verder is het echt een lieverd en kan je er alles zo'n beetje mee doen

Saschalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:56

mijn verzorgpony heeft ook een hengstveulen gehad en die sprong er ook altijd gewoon achter op maar dat is ook al gewoon kwa uitproberen al beetje hengsten kwaaltjes noem ik het ook wel dat doen de meeste hengsten veulentjes maar ons hengstveulen was ook wel eens gemeen tegen de moeder maar de moeder deed ook wel weer gemeen terug zij lied wel merken dat hij naar de moeder moest luisteren dus. dan ging zij ook altijd heel gemeen achter hem aan in de stal en beed hem heel gemeen in de kond ik denk dat het ook wel mee valt ik kan het ook mis hebben hoor maar dat zal de natuur wel zijn ik denk niet dat het echt ernstig zou zijn.. maarja zoveel verstand heb ik er ook weer niet van

Kita21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:24

jeetje, wat klinkt dit allemaal bekend. Ik werk nu met een merrieveulen van 3 maanden en dat kan toch een draak zijn. Normaal is ze niet zo aan het klieren, maar als het heeft geregend en ze gaat 's nachts naar stal dan begint het opeens. Ze weet dat ze naar mij niet mag bokken dus zodra ze wordt afgestraft begint ze moeders maar in elkaar te rammen. Ma kan niet eten en wordt de hele stal doorgemept. Maar ik ben het er mee eens dat het de merrie volgens mij nog niet zo boeit. Ze is nog jong en zal vanzelf wel op dr flikker krijgen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:10

MissSol schreef:
Gisteravond was ik bij mijn merrie en veulen, normaal zie ik ze alleen op de wei staan omdat ik altijd overdag kom, maar nu stonden ze op stal. Ik heb in de wei al wel eens wat akkefietjes gezien, veulen bijdehand tegen moeders en moeder weet niet wat ze ermee aan moet, dan loopt ze dus meestal gewoon weg. Op stal is dat echter wat moeilijker. De kleine gaat drinken, maar die trekt zo hard aan de uiers dat moeders haar een klein hapje geeft. Lijkt mij niet zo heel erg, maar dat het veulen daarop haar moeder in mekaar trapt lijkt mij niet erg goed. Haar antwoord op de waarschuwing van de moeder is gewoon bokken naar haar en snel rondjes bokkend om haar heen rennen.
Ik heb zo te doen met mijn merrie, want ik merk gewoon echt aan haar dat ze er geen raadt mee weet. Het is ook haar eerste veulentje, dus dan weten ze het vaak ook niet. Maar zijn er meer veulens die zo tegen hun moeders doen?

Ik denk dat als jij dan snel de stal in kunt gaan en je veulen zelf straft door haar een tikje te geven en hard te roepen Foei, dat je merrie misschien doorkrijgt dat ze hem gewoon moet straffen?

hielp wel bij ons vorige veulen!