Wanneer is onze merrie uitgerekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucas03

Re: Wanneer is onze merrie uitgerekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:24

Faas schreef:
Zou het zo voelen om zwanger te zijn ? . Ik zie mezelf niet snel kinderen zijn dus ja, moet een beetje compenseren he

Nee, dit is spannender. Zelf zwanger zijn is ook leuk, maar dat heb je "zelf" onder "controle" (voor zover je dat controle kunt noemen)

Vooral de geboorte van het veulen vond ik echt GIGA spannend. Mijn god, ik heb daar peentjes staan zweten...

- gaat het wel goed, wat is ze toch aan het doen... waarom zie ik nix komen.... wat is dat....een rode balon? ik snap het niet. hup naar binnen boek halen (midden in de nacht) nee is goed... Ik voel nix, hij heeft geen beentjes.... wat nu.... vee arts bellen.....nee.... hier is iets...

en zo ging dat maar door. Ik was kapot, veel vermoeiender dan je eigen bevalling.

achteraf bekeken lach je jezelf een deuk.

Tinne: tip, leg je kleren klaar...toen bij mij het birthalarm afging, kon ik mijn kleren niet vinden. Blind.... ze lagen naast mijn bed.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:26

Ik ga niet in de stal slapen, ik zet daar een babyfoon weg, zodat ik elk geluidje in de gaten kan houden . Ik ben bang dat ik haar stoor als ik echt in de stal zou gaan slapen.

Mijn zus wordt bij mij de cameravrouw, die gaat met me mee in een tentje slapen .
Huilen ga ik ook zeker niet onderdrukken, hoef ik niet eens te proberen, lukt me toch niet .

Lucas03, ik slaap in de tent in een soort huispak, dat houd ik dus ook gewoon aan tijdens de bevalling.. net zo makkelijk .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:41

lucas03 schreef:
Faas schreef:
Zou het zo voelen om zwanger te zijn ? . Ik zie mezelf niet snel kinderen zijn dus ja, moet een beetje compenseren he

Nee, dit is spannender. Zelf zwanger zijn is ook leuk, maar dat heb je "zelf" onder "controle" (voor zover je dat controle kunt noemen)

Vooral de geboorte van het veulen vond ik echt GIGA spannend. Mijn god, ik heb daar peentjes staan zweten...

- gaat het wel goed, wat is ze toch aan het doen... waarom zie ik nix komen.... wat is dat....een rode balon? ik snap het niet. hup naar binnen boek halen (midden in de nacht) nee is goed... Ik voel nix, hij heeft geen beentjes.... wat nu.... vee arts bellen.....nee.... hier is iets...

en zo ging dat maar door. Ik was kapot, veel vermoeiender dan je eigen bevalling.

achteraf bekeken lach je jezelf een deuk.

Tinne: tip, leg je kleren klaar...toen bij mij het birthalarm afging, kon ik mijn kleren niet vinden. Blind.... ze lagen naast mijn bed.

Oh ik weet zeker dat ik niet veel van jou zal verschillen . Ik heb alleen dan hopelijk tegen die tijd heeeeel veel van Marije's filmpjes gezien zodat ik in ieder geval iets weet . Maar ja, op het moment supreme ben je volgens mij helemaal jezelf niet meer. Ik ben al zo'n overbezorgde doos

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:43

Tinne schreef:
Ik ga niet in de stal slapen, ik zet daar een babyfoon weg, zodat ik elk geluidje in de gaten kan houden . Ik ben bang dat ik haar stoor als ik echt in de stal zou gaan slapen.

Mijn zus wordt bij mij de cameravrouw, die gaat met me mee in een tentje slapen .
Huilen ga ik ook zeker niet onderdrukken, hoef ik niet eens te proberen, lukt me toch niet .

Lucas03, ik slaap in de tent in een soort huispak, dat houd ik dus ook gewoon aan tijdens de bevalling.. net zo makkelijk .

Met in stal bedoel ik in de ruimte voor haar stal. Daar ben ik niet bang dat ik haar stoor. Wij hebben zeg maar twee stallen met daarvoor een ruimte. Was daarvoor een autogarage. Dat hou ik nu voor voer en dekens etc. Daar zet ik een stretcher neer en ga ik slapen. Alleen wel lastig, ik ken mezelf, elke tien minuten over die hoge deur heen willen kijken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:44

Dacht jij dan dat ik braaf in mijn tentje blijf als ik ook maar 1 geluidje hoor?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:46

Uuuh nee . Maar ja, zijn wij nou mutsen? Of is het normaal?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:46

Ach, iedere geboorte is weer spannend en geweldig, ik heb niet het idee dat dat veel minder wordt na de eerste keer
Iedere keer gaat het toch weer anders en het eerste contact tussen merrie en veulen blijf ik het mooiste moment vinden...

Faas, jullie hebben de paarden toch bij huis? Dan is het heel leuk om een camera in de stal te hangen. Die zijn er al vanaf zo'n €60 en daar heb je met het waken erg veel plezier van.
En als je die ook nog eens op de pc aansluit en via internet laat lopen, kan je de merrie zelfs vanaf het werk in de gaten houden
(doet er alles aan om meer NL foalcams online te krijgen...)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:56

Afbeelding
dit bedoel ik Tinne. Aan de linkerkant zie je de stallen. De ruimte ervoor is een grote ruimte waar ik mijn voer en dekens enzo heb hangen/liggen/staan .

*vraagt zich af of ze een kijkgaatje in de stal moet maken *

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:58

MarijeR schreef:
Ach, iedere geboorte is weer spannend en geweldig, ik heb niet het idee dat dat veel minder wordt na de eerste keer
Iedere keer gaat het toch weer anders en het eerste contact tussen merrie en veulen blijf ik het mooiste moment vinden...

Faas, jullie hebben de paarden toch bij huis? Dan is het heel leuk om een camera in de stal te hangen. Die zijn er al vanaf zo'n €60 en daar heb je met het waken erg veel plezier van.
En als je die ook nog eens op de pc aansluit en via internet laat lopen, kan je de merrie zelfs vanaf het werk in de gaten houden
(doet er alles aan om meer NL foalcams online te krijgen...)

Ja ga ik tegen die tijd ook eens even op oriënteren. Misschien kan het wel kostenloos omdat mijn videocamera een digitale is en mijn man een IT-nerd .

Op het werk kijken durf ik niet, heeft ook geen zin omdat ze overdag toch op wei staan.

Maar.... als jij NL foalcams online wilt dan krijg je die. Al is het alleen maar omdat je zo'n fantastische informatieve site hebt gemaakt en je kennis gedeeld hebt!!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 14:59

Oh ik bedenk me opeens. Ik neem de laptop mee in stal 's nachts. Kunnen jullie me gezelschap houden

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:08

Draadloos netwerkje en dan is het simpel hoor
Met een beetje mazzel heb ik in dezelfde tijd hier ook nog een (gast)merrie staan om te veulenen dus dan zit ik 's nachts ook veel achter de pc.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 15:10

Nou dat beloofd veel goeds . Wordt in ieder geval megagezellig dus

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:15

Ik ben trouwens wel altijd blij dat ik het waken vanuit huis kan doen
Zowel in de woonkamer als op de slaapkamer heb ik beelden uit de stallen op de tv en als het niet al te spannend is, slaap ik op bed en als het wel echt spannend wordt, lig ik op de bank 's nachts.

Veulentijd vind ik de mooiste tijd van het jaar en ik kan ook niet wachten tot eind februari, dan begint het hier weer

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 15:17

Nou daar prijs ik me ook wel gelukkig mee. Wij hebben 2 meter achter het huis de stallen, dus een cam is zo opgehangen. En dan op 10 meter van het huis de weiden. Een derde weide ligt achter het huis en de rijbak voor het huis. Kan zelfs zijn dat ik haar lekker in de rijbak zet als ik zelf thuis ben (is nog een begrasde rijbak) overdag en dan kan ik vanuit de woonkamer op haar kijken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:21

Als je zo'n draadloos setje koopt, kan je de camera misschien nog wel ergens bij de wei zetten als ze buiten staat. Moet je alleen stroom hebben bij de wei of een verlengsnoer.
Mijn eerste camera's waren van Trust, simpel te instaleren en prima beeld voor bij huis.
Nog met een losse monitor erbij ook. Ik nam die zelfs mee naar de keuken als ik ging koken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:27

Als ik elk jaar een drachtige merrie zou hebben, dan had ik ook zeker een camera aangeschaft! Deze keer los ik het gewoon op met een tent en de babyfoon .

Dat stukje daarvoor is wel heel handig Faas!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:32

Van februari t/m juni in een tent gaat mij wat te ver
Maar vroeger heb ik dat ook wel gedaan hoor, bij Macy's 1e veulen 17 nachten in de tent omdat ze al die tijd stond te kegelen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:37

Haha, dat kan ik me voorstellen Marije . Maar ja, ik heb dan ook (nog ) maar 1 merrie die drachtig is, dus voor mij valt de schade in de tent nog wel mee .
Als ze fulltime fokmerrie zou zijn, zou ik ook een camera op hebben gehangen.

Maar aangezien er de komende jaren nog even geen veulen komt (ivm mijn studie en het geld ) houd ik het nu nog maar bij recreatief rijden met Ivanka. Ooit komt er misschien nog wel een fokmerrie ... (en een camera )

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 15:45

Tinne schreef:
Als ik elk jaar een drachtige merrie zou hebben, dan had ik ook zeker een camera aangeschaft! Deze keer los ik het gewoon op met een tent en de babyfoon .

Dat stukje daarvoor is wel heel handig Faas!

uuh welk stukje?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:48

Voor je stal .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 16:02

Oh dat . Ja kan niet vaak genoeg zeggen 'ben al 31 he' .

Maar dat is inderdaad erg handig.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 17:56

Nou Marije, jij krijgt je zin geloof ik. Mijn wip wil weten welke camera jij gebruikt en wat het prijskaartje is . Kan ie nog een jaar nadenken over hoe en wat. Hij zag jouw streaming cam en vond dat ernstig interessant . Tja, IT-er he

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:55

Qua camera's is erg veel mogelijk. Faniek heeft bij Misty een laptop + webcam gebruikt en ik gebruik zelf beveiligingscamera's.
In het eerste jaar de camera's van trust en dit jaar heb ik AVC camera's gebruikt.
Op www.foalcam.nl staat onder Kraamstal precies hoe en wat voor camera's ik gebruik en hoe ik het op de pc zet en waar het gehost is.
Vooral het dataverkeer loopt snel op, vandaar dat ik het in Amerika gehost heb.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:58

ik lees even mee

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:44

MarijeR schreef:
+:)+
Qua camera's is erg veel mogelijk. Faniek heeft bij Misty een laptop + webcam gebruikt en ik gebruik zelf beveiligingscamera's.
In het eerste jaar de camera's van trust en dit jaar heb ik AVC camera's gebruikt.
Op www.foalcam.nl staat onder Kraamstal precies hoe en wat voor camera's ik gebruik en hoe ik het op de pc zet en waar het gehost is.
Vooral het dataverkeer loopt snel op, vandaar dat ik het in Amerika gehost heb.

Nu hebben wij een eigen domein. Kan ik het niet gewoon daar hosten dan?

En wat zijn de prijzen waar ik bij zo'n camera als de jouwe aan moet denken?

Ja jij zegt wel maar ik mot het weer betalen