karinna schreef:Zoals ik al zei is het vervelend, maar is het nou echt nodig om er van te voren zo'n toestand van te maken?
Malibu heeft een behoorlijke tegenslag, maar van uitspraken als "in het ergste geval sterft de merrie tijdens de bevalling", help je haar ook niet echt om de boel weer op een rijtje te krijgen.
Hoe je het ook bekijkt dat veulen komt er aan en Malibu zal zo goed mogelijk voorbereid hieraan moeten beginnen.
Tja, ik wil er geen hele toestand van maken. Maar je moet wel goed begrijpen dat ik een kans heb om de nadelen hiervan voorgoed te zien aan Malibu. Ik had gehoopt om voor een 1ste premie te gaan met keuringen etc aangezien ze een goed stamboek papier heeft. Als ze achterblijft in groei, overbouwd blijft, of zoals silvana zegt een doorgezakte rug er aan over houdt. Dan is mijn droom voorbij. Dan heb ik drie jaar gewacht en kosten gemaakt voor iets wat straks niet meer mogelijk is...
Het is misschien heel naar wat Libke zegt, dat ze de bevalling misschien niet overleeft. Maar geloof mij, ik hou dat goed in m'n achterhoofd dat dat wel eens zou kunnen gebeuren.
Ik kan wel leuk en vrolijk gaan doen van 'we krijgen nog een veulen' maar dan wordt de klap alleen maar groter als ze overlijd of het veulen overlijd.
Dit is gewoon een kwestie om met beide benen op de grond te blijven staan en realistisch blijven, dit is natuurlijk alles behalve 'normaal'...
jubeltje schreef:Ik snap trouwens niet dat als je weet dat er een hengst is ontsnapt, dat je het niet doorgeeft aan eigenaren van merrie's en dat je ze in de gaten houdt en laat bekijken om ze eventueel te laten spoelen. Dat vind ik al een grove fout, zat ik me net te bedenken. Dan kunnen die mensen nog zo lief/goed en aardig zijn, maar jij zit ermee.
Dit heb ik me dus ook bedacht. Ik heb het al aan een paar mensen gevraagd, maar diegenen waren ook niet ingelicht...