Het zijn er zoveel, dat ik er even een paar uitpik hoor.
Ze schimmelt idd sneller dan we hadden verwacht, het is en blijft een scheetje en kan al heel zelfstandig zijn!
PhiaBink schreef:Een grijze dakduifZe ziet er goed uit!! Ze is ook aardig aan de maat zo te zien.
Die schimmelt snel. Atje is nog zwart/bruin met hier en daar wat witte haartjes.
Ik heb haar nog steeds niet met een meetstok kunnen meten... Dus ik schat dat ze nu tussen de 1.20 en 1.25 zit ofzo. Vorige maand was ze bijna 1.20 namelijk, voor zover je dat goed kunt meten met een rolmaat

Atje is zeker nog zwart/bruin, maar dat zal dan ook het ras van hem zijn... Ben heel benieuwd hoe lang hij er over doet hoor!
libke schreef:wauw ,in dat grijze vindt ik ze nog vééél mooier dan voorheen ;
Zal er wel eentje zijn die snel wit zal zijn![]()
.Maar lio is ook al behoorlijk wit voor haar leeftijd dus daar zal ze het wel van hebben,hihi
Ja het staat haar wel stoer he, dat grijs!Lio is nu 4, dus idd al best wel wit (lichtgrijs+bruin van dichtbij). Haar schimmellijn is behoorlijk sterk, want aan vaderskant zit erg veel bruin en eigenlijk geen een schimmel nabij. Moederkant is overheersend schimmel!
Misschien daardoor ook wel dat het snel gaat en dat ze dus sowieso schimmel is geworden.
Ludora schreef:Oh dat gaat snel..... Dat wordt een echte witte denk ik zo....
Die eerste foto, daar lijkt het net of ze geen pigment om de ogen heeft..... Gelukkig wel dus.... Mooi dier hoor, ze is al behoorlijk aan de maat of niet !?
Oh nou ik hoop eigenlijk dat Lio en Avenue gewoon grijs blijven hoor. Echt wit zo'n karwei
Dat "pigmentloze" is haar grijze brilletje. Dat had ze bij de geboorte al en daaraan konden we herkennen dat ze ook een schimmeltje zou worden. Haar snoet was toen ook al flink grauw/grijs.
Maat durf ik dus niet echt te zeggen, maar schat dus tussen de 1.20 en 1.25... valt toch wel mee voor 3 maanden oud? (ik ben geen kenner, haha)
Faniek schreef:Aaaah ik had je topic even over het hoofd gezien, maar wat is Avenue leuk
Echt een schatje om te zien zo'n knuffelgehalte
P.S. Die laatste zin
Ja heel hoog knuffelgehalte. Vanavond ook weer, kon niet bij haar wegkomen. En maar om me heen draaien en aangeven waar ik moest "jeuken" bij haar, zo lief!
Die zin, jah, ze moeten niet denken dat ze Avenue kunnen "jatten" voor een internetspel. Zo belachelijk en dat ze dat ook met Luna hebben geflikt, ASOCIAAL!
TJTlover schreef:ze word mooi !!![]()
en ze begint echt heel erg op mama te lijken !!![]()
Echt een heel groot verschil van toen ze net geboren was !!
maar ik vind dr nog steeds een schatje !!
Ja ze wordt 2 druppels water mama, op de gestreepte achterhoeven van mama na en de witte onderlip die bij Avenue ontbreekt. Gedrag is hetzelfde, karakter ook zo goed als... Ik hoop dat ze nog heel lang blijft (ze is dus niet van mij zoals velen van jullie weten, maar van de vorige eigenaar van Lio) en dat ik haar zo mak kan houden als ze afgespeend is.
Odess schreef:Dat zal ik dan ook maar even doenZe wordt echt al snel licht zeg! Deze is al wit als ze 3 is
(geen idee hoe snel dat gaat
) Grijs staat haar goed!!
Thanx! Ik denk dat ze helemaal grijs is in augustus/spetember (6 maande oud), als ze dus al haar veulenhaar (bruine haar) verloren heeft. Ik vind het grijs haar ook goed staan. Ze heeft er een stuk eigenwijzere en ondeugendigere uitstraling door gekregen... Een klein draakje met een willetje, maar o zo'n knuffel! Echt een vriendinnetje...
We gaan 27 en 29 juli naar de selectiedagen van de veulenveilingen voor Dronten en Nijkerk. Die selectiedagen zijn in IJsselstein bij hengstenhouderij Lauw van Vliet. Lauw had gezegd dat Avenue nog best kans maakt om door de selectie heen te komen... ik ben benieuwd, maar ik hoop natuurlijk dat ze gewoon op de boerderij blijft zodat ik haar nog heel lang kan vertroetelen