Hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:27

Nou, hopelijk wordt ze dan nu wel drachtig!

Overigens, mijn merrie die dus vorig jaar niet op eigen kracht een eisprong had en geen veulenhengstigheid vertoonde stond na het hengstig spuiten hardstikke hengstig en had een beter ei dan vorig jaar. Anderhalve week geleden is ze gedekt. Dus blijf hoop houden!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:45

Het is bijna of ze het me niet gunnen. Gisteren werd ik opgebeld door Van Bommel. Foutje gemaakt door de koerier en daardoor was er Trento B zaad in plaats van Rubiquil zaad naar mij onderweg. Lekker K*t dus.
Maar vandaag hoop ik het juiste te ontvangen!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:54

Ohh jemig Scheve mond daar wordt je niet happy van nee, hoop het beste voor je!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:58

Pff, het zit je echt niet mee! Maar gelukkig zijn ze er wel op tijd achter gekomen. Kan me nog een verhaal herinneren hier op Bokt niet zo lang geleden van een friese merrie die een rijpaardveulen had gekregen. Foutje, bedankt......

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 06:51

Gisteren ging het gebeuren. Op goed geluk, want maandag was ze hengstig, dat nadat ik zelf door verplichte rust voor mijn rug niet op stal was geweest.
Ik had dus geen idee of het de eerste of laatste dag was.

Na overleg met de hengstenhouder dus zaad besteld, ondanks dat ik niet wist hoe groot de eieren waren. Gisteren kwam de DA en hebben we haar gescand. Ze is op en top hengstig. Staat te kwijlen en te plassen bij de hengst, is erg gevoelig onder haar buik, wil dolgraag aandacht... dus je zou zo zeggen.. alles is in orde.

Maar... haar eitjes zijn weer erg klein. Weer maar krap aan 3 cm. En dat terwijl ze toch echt tussen de 4 en 6 moeten zijn.

De DA durfde het niet aan om er sperma in te spuiten. Het zou nu toch niet pakken en er is alleen maar kans dat we de baarmoeder bevuilen en dat we er een infectie in krijgen.

Er is nu afgesproken om donderdagavond nog een keer te scannen indien ze dan nog hengstig is. Als ze dan groot genoeg zijn bestellen we vrijdag nog een keer sperma. Is het dan niet groot genoeg of is ze dan nog niet hengstig, dan weet ik het even niet.

Het is nu al de 2e keer dat het op deze manier niet gaat. Ze heeft al een keer een hengstigheidsspuit gehad en dat werkte niet. Dus het enige wat dan rest is een hormonenkuur. Maar... hoe slecht is dat voor mijn paard? Wie heeft daar ervaring mee?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:54

Kleintje, wat balen dat de eitjes nu niet groot genoeg zijn.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:55

Het zit dus nog steeds niet mee zeg. Ik heb geen idee van zo'n hormonenkuur. Hoop dat het er donderdagavond beter uit ziet joh.

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:05

hopen dat het er vanavond het er beter uit ziet aan het weer kan het nou niet liggen het is super mooi weer en daar reageren ze ook wel op
heb ervaring daar mee
we haden een merrie die was geinsimineert en die liet zich op een gegeven momen niet meer scannen toen begon ze te trappen en alles maar we wistenniet of ze drachtig was en wel gewoon eerst maanden nog hengstig geworden en toen na 6/7 maanden was haar buik toch wel dikker aan het worden dus toch wel drachtig en haar eitjes waren nog maar net 4cm dacht ik dus zou kunnen dat ze nu wel mooi groot zijn of in ieder geval 4cm
en we hebben heel erg mooi veulentje van flemming gehad uit een damiro moeder het is een kopie van de moeder met de kleur van de vader echt een heel mooi beestje en heel hoog op zijn beentjes

maar veel succes vanavond

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 07:49

Myrdal... dan moeten we maar eens gaan meeten Knipoog

Maar goed, gisteren is de DA 's avonds nog geweest. De eieren waren gegroeid, ze is voor mij om te zien wel minder hengstig maar de eieren rijpen, dalen en de baarmoedermond gaat beter aanvoelen. Dus mijn DA zei al dat sommige merries vroeg hengstig werden. Dus eigenlijk alleen bij het aanmaken van de eieren, de andere bij de eisprong.

We hebben nu afgesproken dat hij zaterdagavond nog een keer komt scannen/voelen en waarschijnlijk moet dat het moment zijn. Dus... duim nog even voor ons!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:35

Hey, komt dit mij niet bekend voor, van F&A Haha!
Kunnen we idd wel eens doen, ik woon hier nog niet zo lang, dus ken nog niet zoveel mensen.
Maar On topic: ik duim wel met je mee, je hebt nou niet bepaald veel geluk gehad tot nu toe. Ben benieuwd of het morgen wel goed is....

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:42

Ik duim nog voor je eeffie.. Kop op er komt een keer dat het raaak is Ach gut

Treasje Kom OP!!! Lovers

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:52

Ik duim voor je hoor! Maar mocht het nu weer niet lukken,ga je dan toch door? of geef je het even rust,en ga je volgend jaar verder? Moet het per see kunstmatig? of dekt ie ook natuurlijk. (niet dat het een beter is dan het andere,maar ik was benieuwd..) Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:43

Spannnend hoor! Ik duim ook voor jullie vanavond, wie weet lukt het deze keer!! Knipoog

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:36

En?????

Heb je trouwens mijn mailtje gehad vorige week?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:39

Zaterdagavond is de DA weer geweest. De eitjes beginnen lekker te groeien, de baarmoedermond begint losser te worden en de schalen van de eitjes worden ook beter.
Vanavond rond 21.00 uur komt de DA weer. Waarschijnlijk is het dan oke en dan kan er morgen geïnsemineerd worden!

Ik zal je mail zo gaan beantwoorden!!!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:31

En??? En??? En???

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 07:32

zo.... zaad van Rubiquil is besteld.
De baarmoedermond begon al mooi te verstrijken, het eitje aan de ene kant was ruim 4 cm en die aan de andere kant bijna 4 cm.
Het eitje wat ruim 4 cm was begint al te zakken en ovaler van vorm te worden, dus de eierschaal begint mooi te worden.Vandaag zaad erin en donderdag nog een keer, om wat meer zekerheid te hebben.

Eindelijk... eindelijk heeft ze de eitjes mooi groot en rijp weten te bakken! Thank god! Nu nog zorgen dat het gaat pakken!

(had deze update net in het andere topic geplaatst!!!)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:31

Goo Kleintje!! Kusje Duim voor je dat het lukt!!