Tweeling????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Re: Tweeling????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 16:26

Ja zeker!! Bedankt voor alle reacties. Ik ben nu ook wel een beetje over de ergste schrik heen en ik kan niet anders als afwachten hoe het afloopt. Ze loopt trouwens denk ik niet zo moeilijk doordat ze zo zwaar is, maar doordat ze iets wat op bevangenheid lijkt heeft. Deze week al 2 x de veearts en de hoefsmid erbij gehad, maar ze kunnen geen echte diagnose stellen. Dat is erg vervelend, ze kan nu haast niet meer van haar plaats komen. Echt heel erg zielig, nou ja, we proberen er gewoon alles aan te doen, meer kunnen we niet. Het vreemde is wel dat pijnstillers (quadrisol) eigenlijk helemaal niet helpt. Dat krijgt ze nu al een paar dagen maar het verbetert niets. Ze krijgt nu ook extra vitaminen, misschien dat het daar wat mee te maken heeft. De hoefsmid constateerde een klein beetje rotstraal, maar daar kon ze volgens hem niet zo slecht van lopen. In elk geval, dat behandelen we nu ook met ctc-spray. Van een kennis had ik gehoord dat het meer voorkwam, deze symptomen....

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:12

Ik heb ook een tweeling gekend.
Beide hebben het overleefd, maar zeker de zwakste van de 2 heeft het zwaar gehad. De eigenaren trouwens ook, die konden elke keer midden in de nacht hun bed uit.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:07

Tancreda had 2 jaar geleden geloof ik ook een tweeling bij haar (verzorg)paard! 1 heeft het niet overleefd en ik dacht uiteindelijk de andere ook niet! Ze heetten Wiskey en Wodka, weet niemand dit meer?

Ik wens je erg veel succes met de bevalling en probeer je niet te druk te maken, de natuur laat geen gezonde diertjes sterven!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:35

1tje heeft het overleeft (Wodka) die is uiteindelijk verkocht.

sandrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:07

Mijn shetlandmerrie is 2jaar geleden bevallen van twee gezonde hengstjes, Uniek en Unicum, beide hebben het overleefd, bleven eerst wel wat kleiner maar zijn later goed gegroeid, De merrie was al 18jaar oud toen ze de tweeling kreeg, en heeft zelfs 10dagen overgestaan. Ze was ook inderdaad ontzettend zwaar tijdens de dracht. Het kan dus wel allemaal goed gaan ook met een shetlander, alleen is de kans erop niet zo groot.

mijn site waarop de tweeling ook staan : http://home.hetnet.nl/%7Ej.horenga/
Laatst bijgewerkt door sandrah op 13-07-06 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:08

Dit is een heel oud topic, ik tem even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:44

Oud topic --> slotje Lachen