Dus heb even de dierenarts gebeld. Die zei dan wel dat het dan beter was om nog een weekje te wachten, en dan 6 weken voor de uitgerekende datum te enten. Dus Kiel wordt volgende week geënt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dus heb even de dierenarts gebeld. Die zei dan wel dat het dan beter was om nog een weekje te wachten, en dan 6 weken voor de uitgerekende datum te enten. Dus Kiel wordt volgende week geënt. jeddah schreef:Ik heb mijn DA erover gebeld, gezien Simply in November al ge-ent was vond hij het niet nodig omdat de enting zeker 9 maanden in het lichaam blijft en dus ook via de biset het veulen zal beschermen.
In alle boeken die ik lees staat inderdaad dat je de merrie 1 maand van te vorem moet enten, volgens mijn DA omdat veel mensen helemaal niet enten, of maar 1 keer per jaar. (ik ent 2 keer per jaar)

! Maar goed, toen was het al te laat. De DA zei dat het ook echt overbodig zou zijn om Sim nu weer te enten, ik heb er vorige week even over gebeld.
!! jeddah schreef:Zoals jij het doet is ideaal Marije! Helaas was ik niet zo slim en heb ik de paarden eerst laten enten en toen dacht ik, wacht even, dat had ik beter eerder kunnen doen, hadden ze allemaal in Feb weer gekund! Maar goed, toen was het al te laat. De DA zei dat het ook echt overbodig zou zijn om Sim nu weer te enten, ik heb er vorige week even over gebeld.
Volgende keer zal ik beter plannen!!

.
jeddah schreef:Nou zeg, dat is even gunstig!!! Laat je me weten wanneer het huis aan de andere kant te koop komt?
Dan ben je net te laat, want dat huis is net verkocht
. Ik krijg van hem tegen die tijd ook zijn mobiele nummer, voor het geval hij geen dienst zou hebben die avond/nacht.
.
.
Maar in noodgevallen wil wel helpen heeft hij altijd gezegd maar dan echt noodgevallen. Hij is veel te bang om fouten te maken bij een paard. Hij zei letterlijk "ik zou mijn studie opnieuw moeten bovenhalen om een paard deftig te kunnen behandelen."
. De merrie loopt helemaal goed en zit lekker in haar vel. Het gaat nu helemaal goed met beide.
. Als het zover is, dan haal ik een buurman erbij die dravers fokt, dus ervaring zat heeft en ik laat zo wie zo de DA komen.