camera in stal of birth alarm singel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:03

Wij werken ook met een camera alleen helaas wordt je snachts dan niet gewaarschuwd en kom je er dan vaak te laat bij:( We hebben ook zo'n birthalarm alleen dat was geen succes. Dat ding ging om de sodemieter maar af! grr hehe je hebt diverse standen op een birthalarm van licht gevoelig tot zeer gevoelig nou geen enkele stand deed het goed. We werden steeds gewekt terwijl er niets aan de hand was hehe.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:22

ditchie schreef:
Wij werken ook met een camera alleen helaas wordt je snachts dan niet gewaarschuwd en kom je er dan vaak te laat bij:(

Bij een camera is het ook de bedoeling dat je ernaar kijkt. Als je zo'n ding ophangt en je gaat vervolgens gewoon lekker slapen heeft het idd weinig zin... Haha!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:19

Ik waak al 3 nachten echt ( wekker om de 1,5 uur aan) met het beeldscherm naast mijn bed , de merrie zit vandaag op de 342 dagen en de uiers zijn goed gevuld, maar het kost wel mijn nachtrust, want als ze onrustig wordt, blijf ik toch wel even een paar minuten kijken en dan moet je weer in slaap zien te komen.

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:50

Wat leuk om te horen, dat je al nachten in spanning zit (eigenlijk ligt).

Maar om de 1.5 uur is nog niet eens zoveel toch? Want als het nou begint net na je gekeken hebt dan kan het veulen al bijna 1.5 uur oud zijn voordat je het weer ziet?

Maar goed, als je de wekker nog korter zet, dan kom je helemaal niet aan slapen toe.

Bij mij duurt het nog even voordat ik moet gaan waken, maar het lijkt me wel heel spannend.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:04

Ga er van uit, dat ze het wel laat zien aan haar gedrag, als ze binnen het uur gaat bevallen en tussendoor slaap ik zo licht, dat ik stiekem, als ik mij omdraai, toch even spiek.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:02

Tot nu toe enkel met Birth alarm .Alleen de eerste merrie was een maand over tijd en ik was al 14 dagen voordien paraat en dat ding 3 keer per nacht vals alarm !!Bij het tweede veulen is het alarm niet afgegaan !!
heb dit jaar een camera met monitor erbij gekocht om te combineren,als het alarm dan afgaat kan ik vanuit mijn bed kijken naar de merrie,alvorens in het holst van de nacht #keren in pyjama over het erf te lopen

Amarie

Re: camera in stal of birth alarm singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:59

Wij hebben het allebei, gaat de singel af dan even kijken op het schermpje. Overdag staat het scherm in de keuken, s-nachts op de slaapkamer. Heeft tot nu toe super gewerkt...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:43

MarijeR schreef:
Nienke schreef:
Ik heb al vaak gehoord van Birth alarms die niet af zijn gegaan...

Een camera op stal en die op internet is de beste optie Schijnheilig Kunnen de mensen in amerika je paard 's nachts (voor hun overdag) in de gaten houden !

*LOL* *LOL* *LOL*

Voordeel van een birth alarm: het alarm gaat af zodra een merrie gaat veulenen dus je kan gewoon slapen.
Ook kan je het buiten om doen.
Nadeel: soms gaat ie niet af en bij vals alarm ren je voor niets naar de stal.
Vals alarm heb je af en toe bij geheel plat slapende merries. Daar zit wel een speciale stand op maar toch komt vals alarm wel voor.

Voordeel van een camera: je hoeft niet voor niets de stal in.
Nadeel: je moet wakker blijven om naar de monitor te staren.

Combinatie van die 2 werkt al beter.
Bij vals alarm kijk je op de monitor en hoef je er niet uit.
Maar als ie niet af gaat, heb je aan beide niets...

Cam op internet is ideaal Ja

ja ik heb ook een camera, maar dat instaleren van dat ding is ook niet easy..
der staat 150m berijk.. bij ons zit er 15 meter hoogstens tussen..
en ik kan je wel vertellen dat ie t daar erg moeilijk mee heeft..

een alarm vink eigenlijk ook best makkelijk,,

ik denk ook dat ik dit jaar voor beide ga..

maar als iemand dus zn camera gaat kopen... hou t bonnetje bij de hand, want dat berijk klopt lang niet altijd...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:48

Ribay schreef:
Wat leuk om te horen, dat je al nachten in spanning zit (eigenlijk ligt).

Maar om de 1.5 uur is nog niet eens zoveel toch? Want als het nou begint net na je gekeken hebt dan kan het veulen al bijna 1.5 uur oud zijn voordat je het weer ziet?

Maar goed, als je de wekker nog korter zet, dan kom je helemaal niet aan slapen toe.

Bij mij duurt het nog even voordat ik moet gaan waken, maar het lijkt me wel heel spannend.

de eerste x zat ik er zo vol van..
ik heb wel 2,5 week elk half uur gekeken...
ik ben zelfs bij mijn merrie inslaap gevallen in de stal op t stro..
ik was zo bang dat ze net in t half uurtje dat ik sliep ging bevallen..

maar ik kan dit jaar mn klokkie er gelijk opzetten..
ze is nu 2 x bevallen, allebei precies 6 dagen over tijd en 12 uur s nachts...

maar goed dat wil niet zeggen dat t dit jaar weer zo is.. helaas...
als dat wel zo is moet ze op 2 mei om 12 uur bevallen...
hihihihi