wie is dr wel is by een geboorte geweest??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:23

ik hoop dat ik er dit jaar wel bij ben, vorig jaar kon ze net even geen 10 minuutjes wachten Boos! , maar er waren wel andere bij met foto's hoor

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:27

de eerste keer sliep in door de wekker heen........ stond er om 8 uur s'ochtends ineens een merrieveulen naast m'n paard!
En dit keer GA IK HET MEEMAKEN! ik ga gewoon met slaapzak en al in de stal liggen in de box naast m'n paard Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:12

Ik wil hierbij een vraagje stellen: Als je een birthalarm opzet bij je merrie. Op wat reageert nou dat alarm, iemand opde manege zei dat het reageerde op dat ze zou gaan liggen. Maar ik dacht dat het zou afgaan als de merrie weeën zou krijgen Verward Wat is het nou Bloos ? Kun je dat alarm ook op 2 gsm's laten afgaan? Zijn alleen maar informatieve vragen
bedankt!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:19

ALS hij af gaat ( Rolleyes ) dan gaat hij af doordat de merrie in een bepaalde houding ligt.
http://www.gallagher.co.uk/introduction.htm
Hier staat precies hoe het werkt.
Ik weet wel dat je met een telefoonkiezer je gsm af kan laten gaan maar of het naar 2 gsm's kan dat weet ik niet...

Ik gebruik al een aantal jaren een birth alarm en het heeft hier zelfs een keer een veulen gered.
Maar afgelopen jaar is hij dus ook een keer niet afgegaan terwijl een merrie aan het veulenen was...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:30

maar je hebt wel méér kans dan dat je niets gebruikt eh Knipoog Wil ook blijven slapen en als ie dan afgaat gaan kijken, weet niet wat de beste oplossing is dus vuur jullie ervaringen maar af, zo kom ik misschien tot een oplossing..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:33

ik ben er ook wel eens bij geweest een paard in het land moest veulenen hebben het helemaal opgenomen..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:35

Quirinake schreef:
maar je hebt wel méér kans dan dat je niets gebruikt eh Knipoog Wil ook blijven slapen en als ie dan afgaat gaan kijken, weet niet wat de beste oplossing is dus vuur jullie ervaringen maar af, zo kom ik misschien tot een oplossing..

Voor mij staat met stip op 1 de foalcam (webcam op internet) Haha!
Er zijn altijd wel mensen aan het kijken en ze bellen je netjes wakker *LOL*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:57

Scot is heeft al twee keer geveuld met Birthalarm zonder dat het ding iets gedaan heeft. Dus ik denk dat ik haar nu maar gewoon in de gaten ga houden.
En anderen niet jalours maken Marije ik wil ook graag barncam, maar de techniek staat me dat niet toe

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:05

Ik had wel eerder de geboorte van een eigen veulen meegemaakt maar dit voorjaar heb ik de geboorte van weer een eigen veulen meegemaakt gelukkig maar want het was 11 maart en berekoud.
We hadden een camera geplaatst en elke 2 uur ging mijn wekker af zodat ik mooi even op het beeldscherm kijken.
En toen op een gegeven moment om een uur of 3 s'nachts werd ik weer wakker en was ze bezig, de voetjes waren er al uit maar ze was nogal onrustig we hebben het even aangekeken ze ging telkens liggen en dan persen en weer opstaan.
Na 20 minuten zijn we er heen gegaan met handdoeken enz. en eindelijk ging ze weer eens liggen en floep daar was de kleine maar de merrie was behoorlijk afgepeigerd dus hebben wij het veulen maar drooggewreven omdat het zo koud was.
Toen het veulen eenmaal stond zagen we pas wat een groot veulen het was geen wonder dat mams nogal moeite had en na afloop zo moe was.
Maar verder was alles goed.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:04

ja! ik heb het ook allemaal mee mogen maken van mijn eigen merrie dit jaar
geweldig! ik heb echt de hele bevalling staan huilen!
Ik haeb alles ook op de film, dus kan vaak nagenieten! *LOL*
ook heb ik de bevalling van Kiera van Vachel mogen meemaken!
ontzettende mooie gebeurtenis!

zappa_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:56

Jaa k ben wel eens bij een bevalling geweest en ik vond het wel leuk om te zien...maar ook weer niet(k had medelijden met de merrie!!)

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:00

Ik ben dit jaar bij de geboorte geweest van mijn fjordenveulen. Echt helemaal geweldig!! Ik moest hem er zelfs voorzichtig uittrekken, omdat het de merrie niet alleen lukte. Dat is echt heel gaaf om te doen!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:23

nou san hoe veel heb jij er mee gemaakt ?
ikke 1tje en 1 van een schaap dan wel me eige hoor Lachen

xxmandelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:27

ikke heb er 3 mee gemaakt:P

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:25

Wij hebben ook de camera erop staan...werkt perfect!
Ik ben bij de gehele bevalling geweest en heb geholpen mijn eigen veulen ter wereld te helpen....
Onze merrie was super braaf.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:12

lijkt me echt eng.. bellen jullie ook een veearts.
Ik ga daar alleen slapen, maar ik vind het gewoon zo spannend, en ben bang dat ik het niet kan zien wanneer het fout gaat... Ga toch maar een slachtoffer zoeken die bij me slaapt op stal!! Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:19

Ik ook , maar dat was niet leuk, want de eigenaresse (inge)van de merrie had de merrie op proef en had niet door dat ze hoogdrachtig was (fjord>> moeilijk te zien) en ineens werd daar een zeer mooi veulen in de kou geboren..(de hele klas stond eromheen, want het weilandje is naast de school) en toen moest het veulen naar binnen getild worden. De merrie en het veulen zijn dezelfde dag nog terug gegaan naar de eigenaar, omdat inge niet voor 2 paarden kon zorgen.. erg triest allemaal. de merrie was erg leuk en het veulen ook.

ons eigen veulen hebben we niet geboren zien worden..helaas

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:17

Ik ben altijd de camera-vrouw (video dan he), dus van alle veulens die bij ons geboren zijn (1 hengstje en 6 merrie's) hebben we video beelden van de geboorte.

Elke bevalling is anders en heel emotioneel, heel mooi.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:27

Nog nooit van een veulen meegemaakt, wel van katten, kalveren en biggen..

In 2005 hoop ik de geboorte van Ivanka's veulie mee te maken.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:35

Afgelopen hemelvaartsdag werdt hier bij de overburen ( Hoffa) een ijslanderveulentje geboren in het weiland, de merrie ging precies voor het terras liggen, ze was heel rustig ( 1e veulentje voor die merrie) en we konden alles heel goed zien OK dan!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:42

Ja, Ik ben ook wel eens bij een geboorte geweest het was vet coowl... Haha!
Het was alleen van een koe, Maar met je eigen paardje is het natuurlijk veel spannender en persoonlijker, Veel plezier aan de boktleden waarvan hun merrie's moeten bevallen *LOL*

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:26

De geboorte van mijn eigen paard heb ik gezien. De moeder is van mij en mn moeder. De eerste keer dat ik haar zag was ze een inimini puntje op het schermpje.

Het is 's avonds gebeurd. Moeders was al een paar dagen over tijd. We hadden er de hele dag gezeten en zijn toen aan het eind van de middag even thuis gaan eten. Toen zijn we weer terug gegaan en toen slaakte ze echt een zucht van verlichting, we waren er! De bevalling ging kort daarna van start, nou ja zo'n anderhalf uur later. Het verliep vlot. We hadden alles meegenomen, filmcamera en fototoestel. Door de spanning zijn we dat helemaal vergeten! Maar dat is niet erg. Ik zat er met mijn neus bovenop. Ik zal het nooit vergeten.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:03

Ook ik ben bij de geboorte geweest van mijn paardje.
Ik reed op de moeder en die vond ik zo leuk dat we besloten hadden om het veulen te kopen dat nog geboren moest worden.
De merrie was aan het kegelen en we besloten om de hele nacht wakker te blijven om naar het tv schermpje te kunnen kijken waarop de merrie in beeld was.
Toen we bijna omrolden van de slaap kwam de vruchtblaas naar buiten en konden we naar de stal om te gaan kijken naar de verdere geboorte.
Er zijn heel veel foto's en een film van gemaakt maar de allermooiste foto wil ik jullie niet onthouden en die is genomen op het moment dat ik voor het eerst het koppie van mijn paardje Enya zag. Lovers

Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:40

Of ik het leuk vind? Nee, eigenlijk helemaal niet!
Eerst al de weken vooraf, doet ze het wel, of wacht ze nog een dagje? Wanneer ga ik vrij nemen van m'n werk, of pruts ik maar wat door? Hoeveel nachten moet ik nog tussen slapen en waken inhangen?

Dan is het eindelijk zover....zal alles goed gaan? Wij hebben 5 jaar geleden een onaangepast veulen gehad en vorig jaar hadden we een stuitligging. Ik roep dus ook nooit dat het allemaal vanzelf goed komt.

Maar dan, tja, als het staat en het drinkt, dan ben ik weer helemaal verkocht en weet ik het zeker: volgend jaar wordt er toch wel weer wat gedekt!!

naomiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:10

Nog nooit gezien behalve dan van plaatjes. Maar lijkt mij wel heel cool om te zien.Zo'n schattig klein veulentje.