veulen prik of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veulenprik of niet

Poll eindigt op

ja
35 (83%)
nee
7 (16%)

Totaal aantal stemmen: 42

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:33

voorzorg

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:27

ik ben voor wel een veulenprik. de redenen zijn wel hierboven beschreven.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:19

ik geef dus altijd een veulen prik!! gewoon voor extra's. Ik laat ook de zelfde dag de DA komen en ze controleren. veulen ook opalles gecontroleerd. Maddoxx had weke knieen en gelukkig dat de DA kwam * nu is het weg *
Hier krijgen ze altijd prikken en zo,.
Mijn shet kreeg geen merrie brok. nu nog steeds niet. en je moet eens zien hoe hard dat veulen groeit.
Maddoxx gaat zaterdag afdgespeend worden en krijgft gewone bix te eten. Mijn andere veulens moeten het veulen bix niet. maar als je er aan ruikt ken ik het me wel voorstellen. het is bitterder dan normale bix.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:04

Mijn DA geeft geen veulenprik als de geboorte normaal verlopen is om de volgende redenen:

1. Het lichaam bouwt resistentie tegen antibiotica op, hoe vaker het gegeven wordt hoe minder het helpt, dus als het niet echt nodig is, niet toedienen.
2. De darmflora van het veulen wordt ook aangetast door de antibiotica.

Bij mijn merrie was de geboorte een fluitje van een cent dus voor mijn veulen geen veulenprik.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:16

Meavey schreef:
Tja ik weet niet wat ze dan bij jouw doen? Maar hier werpen ze een vluchtige blik op de nageboorte, werpen een blik in de stal; leuk veulen, drinkt ie goed? Ja, nou dan gaan we weer.

Volgens mij hebben wij dezelfde DA Meavey Haha!

Die van mij kwam ook, keek snel naar de nageboorte, ja is compleet. Leuk veulen, doei!

Geen veulenprik, was niet nodig zei de DA en ik geef hem gelijk. Wel met 3 maanden enten en 4 weken later weer. Heb nu een beer van een veulen staan.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:41

Meavey"]
Tja ik weet niet wat ze dan bij jouw doen? Maar hier werpen ze een vluchtige blik op de nageboorte, werpen een blik in de stal; leuk veulen, drinkt ie goed? Ja, nou dan gaan we weer.
[/quote]

[quote="Esme_27 schreef:
Volgens mij hebben wij dezelfde DA Meavey Haha!

Die van mij kwam ook, keek snel naar de nageboorte, ja is compleet. Leuk veulen, doei!

Verward Zouden jullie niet eens een andere DA zoeken dames ? Verward

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:25

waarom zou ik?
Alles was toch ook prima in orde?

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:58

Omdat een DA bij een pasgeboren veulen en zijn/haar moeder een algehele check-up hoort te doen. Voor een vluchtige blik op de nageboorte en in de stal hebben ze niet al die jaren gestudeerd, worden ze niet betaald, en die "vluchtige blik werpen" kun je zelf ook. Toen ik dit gisteren aan mijn DA vertelde, zei hij, en ik quote : "ze moesten zich kapot schamen !"

Gelukkig is 9 van de 10 keer alles goed, maar juist die ene keer dat er wel wat aan de hand is, kan een zorgvuldige check-up van levensbelang zijn.